loading...
کلبه کرامت،کلبه معنادار
عبدالمهدی بازدید : 206 دوشنبه 30 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

از "بدون دخترم هرگز" تا سریال "میهن"؛ ایران‌هراسی و پیشگویی‌سازی نوستراداموسی در هالیوود

انقلاب اسلامی ایران بی شک متغیری تاثیر گذار در معادلات جهانی دهه های پایانی قرن بیستم محسوب شده که پس از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی آن، امروزه شاهد عینیت یافتن تاثیرات آن در معادلات جهانی هستیم.


انقلابی در قلب خاورمیانه و جهان اسلام، مبتنی بر گزاره های اسلامی و ارایه دهنده مدل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی بی شک به مذاق نظام سلطه جهانی، که سعی در ایجاد نظم نوین و خاورمیانه مطلوب اهداف ظالمانه دارند، خوش نیامده است. ایجاد جنگ تحمیلی، تحریم های اقتصادی، بی ثبات سازی های سیاسی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی خود شاهدی بر این مدعاست. به تعبیری هر چه از دست آنان بر می آمده انجام داده اند و هر آنچه نکرده اند، قادر به انجامش نبوده اند.
 

ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 168 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

افشای نژاد پرستی ارتش در هالیوود، خط قرمزِ پنتاگون + تصاویر


 کتاب عملیات هالیوود درباره رابطه طولاني مدت ميان ارتش ايالات متحده آمريکا و هاليوود است، رابطه همزيستي که هر کدام از اين دو از اقدامات طرف ديگر منفعت مي برد. هاليوود مدت هاست که در توليد فيلم هاي خود به همکاري هاي نظامي وابسته است که اين وابستگي از دسترسي به آرشيو فيلم هاي ارتش تا استفاده از ناوهاي جنگي واقعي و تجهيزات نظامي گسترده مي شود. براي ارتش نيز مزيت همکاري با هاليوود اين است که به آن توانايي مي دهد که به شکل دهي تصوير خود در موثرترين وسيله فرهنگ مردم بپردازد و اين وسيله موثر عبارت از فيلم هاي سينمايي است.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 578 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم


نقدی بر سریال The Walking Dead/آخرالزمان به سبک زامبی ها+عکس


[تصویر:  4149258_orig.jpg]


بررسی و تحلیل مختصری از سریال The Walking Dead به کارگردانی Frank Darabont ، امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

موضوع آخرالزمان به عنوان یک مبحث دینی اعتقادی همواره مورد توجه ی همگان بوده است. آخر زمان را در فرهنگ های مختلف با نام ها و اصطلاحات مختلف می شناسند و به همین تناسب تعریف های متفاوتی هم برای آن ارائه می دهند.
در ادامه مطلب...
عبدالمهدی بازدید : 139 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

 

بسم الله الرحمن الرحیم
خلق داروین؛ مردانی از جنس ایکس

 مجموعه فیلم سینمایی ایکس من (x-men)  یکی از پروژه‌هایپیچیده رسانه‌ای بر مبنای داروینیسم است که از دو دهه قبل آغاز شد. اولین گام جدی در این مسیر ساخت مجموعه کارتونیدر سال 1989 میلادی به نام (Prydeof the X-Men ) آغاز شد و بعد از آن ازسال1992تا 1997 میلادی مجموعه سریال کارتونی x-men پخش شدو بعد از آن اولین سری فیلم های سینمایی ایکس من به کارگردانی (Bryan Singer) در سال 2000 میلادی ساختهشد و در ادامه آن به ترتیب سال های 2003، 2006، 2009 و 2011 میلادی، سری فیلم های ایکس من با کارگردانان و نویسنده های مختلف اما در یک چارچوب فکری به نمایش در آمد.
[تصویر:  439187_550.jpg]
در ادامه مطلب...
عبدالمهدی بازدید : 127 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

با چاشنی ترور یک سپاهی در سریال؛

کینه آمریکایی از نهادهای انقلاب به نمایش درآمد +عکس و فیلم


 قسمت یازدهم از فصل سوم سریال ضد ایرانی هوملند (Homeland)  که در آمریکا در حال پخش است کاملا به ایران پرداخت.
قسمت جدید این سریال "ایران هراس" با ورود نیروهای جاسوسی آمریکا به تهران پیگیری شد و در دو بخش به نمایش تصویر رهبر انقلاب پرداخت.


تصویر رهبر انقلاب در هتل



تصویر رهبر انقلاب در مقر نیروهای سپاه پاسداران

 

در ادامه مطلب...


عبدالمهدی بازدید : 347 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

فیلم کلاس هنرپیشگی هجدهمین ساخته علیرضا داوودنژاد است که از 27 شهریور در سینماها اکران شده است. در این فیلم، خانواده داوودنژاد در نقش‌های واقعی خودشان بازی کرده‌اند.
*******
فیلم کلاس هنرپیشگی، یکی دیگر از فیلم‌های خاص جناب داوودنژاد است. او که کارگردانی را از سال 1354 با ساخت فیلم نازنین شروع کرد در این سال‌ها توانسته زبان سینمایی خاص خود را بیابد و در همان طریق سلوک ‌کند. اغلب فیلم‌های داوودنژاد در گیشه موفق نبوده‌اند. این فیلم 116 دقیقه‌ای نیز از این قاعده مستثنی نیست.

[تصویر:  451360_338.jpg]
خلاصه داستان
اعضای خانوادۀ داوودنژاد در یک کلاس هنرپیشگی شرکت می‌کنند که مدرّس آن خود جناب علیرضا داوودنژاد است. آنها در ادامه وارد یک بازی در متل قو می‌شوند و به دلیل مسائل اقتصادی و طلا، رو در روی یکدیگر قرار می¬گیرند.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 138 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
گفتگو تفصیلی با دکتر حسن عباسی پیرامون ارتباط متقابل سینما و علوم انسانی

[تصویر:  139208251928062181554205.jpg]
حسن عباسی نزدیک به دو دهه است که به صورت تخصصی در حوزه‌ی مسائل استراتژیک فعالیت می‌کند. از آنجا که به باور او، مقوله‌ای به نام سینما نیز جزء مسائل استراتژیک محسوب می‌شود، کمتر فیلم، سریال یا حتی انیمیشن معروف و مطرحی است که از نظر وی مخفی مانده باشد. او معتقد است سینما چیزی فراتر از سرگرمی و صنعت است.
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 247 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)




Endgame
Blueprint for Global Enslavement


بازی نهایی
برنامه ای برای بردگی جهانی


این مستند مجموعه ی همه ی دست آوردها و تحقیقات من در مورد نظم نوین جهانیست.

( آلکس جونز )






دانلود مستند در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 100 جمعه 08 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
مرد آهنی با بلاک باسترهای آمریکایی

بخشقابل‌توجهی از محصولات هالیوود را، فیلم‌های بلاک باستر (Blockbuster) تشکیل می‌دهد كه از ويژگياین دست فیلم‌ها‌، بزرگ بودن محصول تولیدی (بیگ پروداکشن) از جهت هزینه،نیروی انسانی، وقت صرف شده و به دست آوردن گیشه‌های چند صد میلیاردی است.

[تصویر:  440606_484.jpg]

این قبیل فیلم‌ها که درتابستان هر سال میلادی به نمایش در می‌آیند، شاه‌راه‌های انتقال پیام غرب به جامعه‌ی بشری می‌باشد، زیرا به دلیل جهانی ساخته‌شدن آنان، تصاویر به تنهایی توانایی انتقال پیام به مخاطب را دارد.
در نتیجه‌ی این دو مؤلفه استکه کمپانی‌های صهیونیستی بیش‌ترین توجه خود را معطوف به این عرصه یعنی حوضه‌ی فیلم‌های بلاک باستری می‌کنند تا به این وسیله بتوانند در کنار هزینه‌های میلیاردی که برای ساخت این فیلم‌ها صورت می‌دهند اصلی‌ترین مبانی اعتقادی و ایدئولوژیکی خود را نیز القا کنند؛ افزون بر این مسئله نیز از چشم لابی‌های صهیونیستی به دور نیست که فیلم‌های بلاک باستر فیلم‌های همه‌گیری در سراسر جهان هستند، فیلم‌های که سونامی هر ساله‌ی آن‌ها مانند یک اپیدمی فراگیر در سراسر جهان شیوع پیدا می‌کند، که فروش چند صد میلیاردی آن‌ها در گیشه‌ی سینما تنها بخش کوچکی از جامعه‌ی مخاطبین آن‌ها را نشان می‌دهد و مخاطبین جهانی توسط این فیلم‌ها از شبکه‌های تلویزیون، نمایش خانگی و حتی دانلودهای اینترنتی اشباع می‌شوند.
مانولا دارگیس نویسنده‌ و روزنامه‌نگارآمریکایی، در مقاله‌ی انتقادی به فیلم‌های بلاک باستر که در تاریخ 6 می 2007 میلادی در روزنامه نیویورک‌تایمز به چاپ رسید به اتیمولوژی یا ریشه‌شناسی واژه‌ی بلاک باستر می‌پردازد و عنوان می‌کند:

به واقع، اگر در گذشته برای تصرف سرزمین دیگرکشورها از بلاک باسترها استفاده می‌شد در جهان امروز با فیلم‌هایی از این دست به تصرف سرزمین

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 124 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
تقاضای مذاکره با ایران در فیلم "سقوط کاخ‌سفید"

 اگر سینما را آئینه جادو نامیده اند، ازآنجاست که چهره باطنی بشر بی پرده در این آيینه انعکاس می یابد و "وایت هاوس داون" نام فیلم سینمایی هالیوودی است که ماه ها پیش از مذاکره تلفنی باراک اوباما و حجت‌ الاسلام حسن روحانی، رؤیای مذاکره تلفنی مقامات آمریکا با دولتمردان ایرانی را در آيینه خود منعکس کرده است.
[تصویر:  446262_537.jpg]

سخن از پیشگویی این فیلم نیست، بلکه آنچه بهروشنی به نظر می رسد، این است که فیلم مذکور به صورت حاشیه ای سندی را منتشر می کند، که نشان از اتخاذ "دیپلماسی تلفن" (Telephone Diplomacy) به عنوان دیپلماسی برگزیده دستگاه سیاستخارجی"ساویر" رئیس جمهور سیه چرده ایالات متحده در قبال ایران دارد و طی آن به روشنی صفحه ای از مجله اکونومیست منتشر می شود که رئیس جمهور سیاه پوست آمریکا، تلفن به دست مشغول مذاکره با طرف ایرانی است و زیر این تصویر، مرقوم شده: "Sawyers Telephone Diplomacy" و در آن صفحه از مجله

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 90 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

طعم«گس» سينماي بي‌قانون؛ مسير توليد تا اكران فيلم‌هاي بدون مجوز در ‌ايران چگونه است؟

فيلم بدون مجوز و زيرزميني «گس» ساخته كيارش اسدي‌زاده، توانست جايزه بهترين بازيگر از فستيوال رم سال 2014 را به دست آورد.

 يكي ديگر از فيلم‌هاي بي‌شناسنامه و زيرزميني سينماي‌ ايران توانست در آن سوي مرزها علاقه‌مندان خود را پيدا كند. «گس» ساخته كيارش اسدي‌زاده، فيلمي كه بدون مجوز ساخته شده است، در جشنواره رم به نمايش درآمد و توانست جايزه بهترين بازيگر را به دست آورد. اگر فكر مي‌كنيد ديدن يك شاهكار سينمايي را از دست داده‌ايد، بايد بدانيد كه ‌اين فيلم تابه حال در ‌ايران اكران عمومي نداشته است.

سازندگان «گس» بدون دريافت پروانه ساخت، ‌اين فيلم را توليد كرده‌اند و تلاش داشتند بدون پروانه نمايش به هر نحو ممكن آن را در ليست فيلم‌هاي جشنواره فجر جا بزنند كه نشد.

‌اين فيلم كه در‌ ايتاليا مورد توجه قرار گرفته است، يك داستان سه اپيزودي دارد. اپيزود اول، ماجراي خيانت دكتري 55 ساله به زنش را روايت مي‌كند. در اپيزود دوم، مردي حدوداً سي و چند ساله به زنش خيانت مي‌كند و در اپيزود سوم، دختر و پسر جواني را مي‌بينيم كه پسر در خلال يك اردوي دانشجويي، به دوست‌دخترش خيانت مي‌كند!

داستان فيلم بسيار نزديك به چند فيلمي است كه در جشنواره فجر حسابي سر و صدا به پا كرده‌اند. باز هم خلاقيت كارگردانان‌ ايراني تنها درباره موضوع خيانت، شكفته شده است و ‌اين بار كارگرداني ناشناخته، فيلمي را به نام «گس» بر اساس مضمون خيانت مي‌سازد. جالب ‌اينجاست كه نوع جديد خيانت نيز در ‌اين فيلم مورد توجه قرار گرفته است و آن خيانت پسر به دوست‌ دخترش است!

بعد از افتضاح فيلم‌هاي خيانت‌آلود در جشنواره سي‌ام فيلم فجر، در جشنواره سي و يكم فيلترينگ شديدتري روي توليد انجام شد و شايد به همين دليل بود كه اولين فيلم كيارش اسدي‌زاده به دليل مميزي‌هاي زيادي كه به آن وارد بود، نتوانست در جشنواره توفيق حضور پيدا كند.

 
از توليد در‌ ايران تا نمايش در خارج

يكي از مثال‌هاي خنده‌دار سينماي‌ ايران‌ اين است كه مي‌گويند تعداد كارگردانان سينما از تعداد بازيگران آن بسيار بيشتر است. هر ساله تعداد زيادي از كساني كه در دانشگاه‌ها فارغ‌التحصيل شده‌اند يا دوره‌هاي آزاد كارگرداني را پشت سر گذاشته‌اند، با ساخت يك يا دو فيلم كوتاه نام خود را به عنوان كارگردان به ثبت مي‌رسانند.

همگي‌اين افراد نيز خواستار حضور جدي در سينماي‌ ايران هستند و براي نيل به ‌اين هدف معمولاً به دنبال لابي‌ها و سرمايه‌گذار‌هاي مطمئن مي‌گردند. در ‌اين بين هم هستند كساني كه به جاي طي كردن راه عادي كه همه سينماگران از آن عبور مي‌كنند، راه‌هاي ميانبر را انتخاب مي‌كنند و سعي مي‌كنند با ساخت فيلم‌هايي كه معمولاً به آنها «جشنواره‌اي» مي‌گويند، اسم و رسم خود را از جشنواره‌هاي خارجي كسب كنند. پس نبايد به امثال كساني چون «اسدي زاده» خرده گرفت، چون آنها به راحتي حفره‌هاي قانوني ساخت فيلم را پيدا كرده‌اند.

بسياري از كارگردانان نيز در طول سال از ‌اين روش براي رساندن فيلم‌هايشان به جشنواره فيلم فجر استفاده مي‌كنند. يعني ابتدا فيلم كليد مي‌خورد و بعد همزمان با فيلمبرداري به دنبال اخذ مجوز‌هاي آن مي‌روند و تقريباً همزمان با شروع مراحل فني بعد از فيلمبرداري مانند تدوين، مجوز هم نهايي مي‌شود و فيلم آماده حضور در جشنواره فجر خواهد شد.

در ‌اين قاعده برخي از فيلم‌ها هم نمي‌توانند نظر وزارت ارشاد را جلب كنند اما از آنجايي كه نمي‌شود هزينه‌هاي سنگيني چون دستمزد بازيگران و عوامل را بدون سرانجام رها كرد، تهيه‌كننده از حرفه دومي به نام جشنواره فجر استفاده مي‌كند.

در‌ اين حالت فيلم بدون مجوز با پر كردن درخواست حضور در جشنواره فجر، سعي مي‌كند خود را از ‌اين طريق به سينما تحميل كند. وقتي همه نگاه‌ها به سمت فجر است و هر رخدادي در آن به منزله تأييد از سوي ارشاد محسوب مي‌شود، پس مي‌توان فيلمي را به فجر تحميل كرد و بعد از اكران جشنواره‌اي، آنقدر فضاي رسانه‌اي مناسب خواهد شد كه فيلم بتواند مجوز اكران عمومي را نيز بگيرد. اما اگر فيلم در ‌اين مرحله هم نتوانست خود را به سينما قالب كند، به روش نويني روي مي‌آورد و آن هم حضور مستقيم در جشنواره‌هاي خارجي به نام ‌ايران است.

فيلم‌هايي كه كمترين مميزي و نظارتي روي ساخت آنها صورت نگرفته و محتواي آن مورد ارزيابي قرار نگرفته است به راحتي از سوي جشنواره‌هاي فيلم خارجي جذب مي‌شوند. يكي از مديران سينمايي كه نخواست نامش فاش شود به «جوان» مي‌گويد، مسئولان جشنواره‌هاي خارجي كه معمولاً براي حضور در جشنواره فجر به‌ ايران دعوت مي‌شوند، مسئوليت شناسايي‌ اين فيلم‌ها و برقراري ارتباط با سازندگان آنها را بر عهده دارند.

به ‌اين نحو فيلمي بي‌نام و نشان در سراسر جهان به نام كشورمان پخش مي‌شود و ما را در مقابل يك عمل انجام شده قرار مي‌دهد.
 

محلي براي نمايش ممنوعه‌ها

در ابتداي گزارش به ‌اين نكته اشاره كرديم كه فيلم «گس» تا به حال در كشور اكران عمومي نداشته است، اما ‌اين به معناي نمايش ندادن آن نبوده است. شايد خالي از لطف نباشد كه بدانيد مركزي در قلب تهران وجود دارد كه به راحتي با امكاناتي كه از يكي از نهاد‌هاي وابسته به شهرداري تهران دريافت كرده است، اقدام به پخش فيلم‌هاي بدون مجوز مي‌كند. «گس» نيز در يكي از اكران‌‌هاي ‌اين مركز به نمايش درآمده است.

سينما تك خانه هنرمندان ‌ايران كه عمري چند ماهه دارد و از سوي يكي از منتقدان سينما اداره مي‌شود، در اقدامي قابل تأمل تا به حال اقدام به نمايش چند اثر فاقد مجوز ساخت و اكران كرده است و سعي كرده به ‌اين طريق فيلم‌هاي زيرزميني را موجه جلوه دهد. اسامي چون«گس»، «سوزن» و «وقتی كه  بچه، بچه بود» برمي خوريم و حتي «لرزاننده چربي» ديگر فيلم زيرزميني كه نتوانست در فجر حاضر شود نيز در ليست اكران‌هاي سينما تك حضور داشت اما اعتراضات به اكران ‌اين فيلم مورددار باعث شد تا برنامه اكران آن لغو شود.

به نظر مي‌رسد حضور مركزي به نام سينما تك خود مي‌تواند حرفه جديدي به حفره‌هاي قانوني سينماي‌ ايران بيفزايد و راهي براي مشروعيت بخشيدن به ساخت فيلم‌هاي زيرزميني و ترغيب بيشتر كارگردانان گمنام براي ماجراجويي باشد. سينما تك خانه هنرمندان نمونه ديگري از حضور بي‌قواره نهاد‌هاي متمولي چون شهرداري در امور فرهنگي است؛ محلي كه كاركرد آن با تعريف ابتداي آن متفاوت و گاهي متناقض است.


یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 129 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

روایت چندین باره خانواده شارلاتان ها به بهانه یک فوتبالیست
 
  بالاخره سریال پژمان هم پیش از آغاز ماه محرم به اتمام رسید تا قول معاونت سیمای جمهوری اسلامی برای ادامه کار گروه ساختمان پزشکان بی سر و صدا به ادا شود. ماجرا از آنجا آغاز شده بود که در هنگام پخش سریال ساختمان پزشکان، بسیاری از کارشناسان، روزنامه نگاران و فعالان فرهنگی به دلیل بافت خاص داستان این سریال و اثرات آن بر فضای فرهنگی کشور، که برخلاف ظاهر پندهای گنجانده شده در این سریال، مخرب قلمداد می شد، ساختمان پزشکان را به نقد کشیدند و به آن اعتراض کردند. کار به جایی رسید که حتی برخی مقامات عالی نظام نیز واکنش نشان دادند و این سریال را به دلیل سبک زندگی خاصی که ترویج می کرد، مورد انتقاد قرار دادند.
[تصویر:  432866_364.jpg]

با این همه دارابی معاونت سیما، در دیدار با عوامل این سریال ضمن تقدیر از تولید چنین سریالی در رسانه ملی، خواستار ادامه کار گروه و تولید ساختمان پزشکان2 شدند. جالب اینجاست که ایشان به انتقاداتی که به این سریال صورت می گرفت هم اشاره کردند و تاکید کردند که حتی در برابر برخی انتقادات بخش های مدیریتی عالی نظام از این سریال دفاع کرده اند.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 112 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
استاد حسن عباسی در نشست پژوهشی نظریه‌پردازی هنر انقلاب/۳

حسن عباسی: هنر افسرده نباید به فضای هنر انقلاب راه یابد/ هنر اصیل ریشه در وحی دارد
[تصویر:  13920121162246697367773.jpg]

خبرگزاری تسنیم: حسن عباسی، پژوهشگر و مدیر اندیشکده یقین گفت: از نظر حکما هنر از وحی جدا نیست؛ هنر در واقع تبیین وحی، سپس تبدیل آن به عقل و انتقال عقل به حس و بیان آن از طریق رسانه است.
 
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حسن عباسی، پژوهشگر و مدیر اندیشکده یقین، در نشست پژوهشی نظریه‌پردازی و آموزش در هنر انقلاب اسلامی که در حوزه هنری برگزار شد، با تاکید بر اینکه هنر افسرده نباید به فضای هنر انقلاب اسلامی راه یابد، اظهار کرد:
امروز در مجموعه‌های طنز تلویزیون، سینما و تئاتر ما هنر ابزوردی دیده می‌شود که با سازوکار هنر انقلابی سازگار نیست و این به دلیل ورود و رشد برخی سازوکارهای مخدوش در بنیان‌های نظری هنر امروز ما ست.
عباسی با بیان اینکه از نظر حکما هنر از وحی جدا نیست، افزود:
هنر در واقع تبیین وحی، سپس تبدیل آن به عقل و تبدیل عقل به حس است. هنر در نتیجه‌ انتقال حس به وجود می‌آید که در نهایت از طریق رسانه هنری معرفی می‌شود. هنر از علم و معرفت و بالتبع از حکمت مجزا نیست و حکمت هم با وحی یکپارچگی و پیوستگی تام دارد.
این پژوهشگر افزود:
 هنگامی که میان این اجزا ارتباط معنی دار برقرار شود، سیستم و نظام منسجمی شکل می‌گیرد که پیوستگی و یکپارچگی میان اجزاء آن دیده می‌شود و هر جزء معنای خود را در دل این نظام پیدا خواهد کرد.
وی افزود:
در صیرورت هنر ابتدا وحی و دین دیده می‌شود، سپس حکمت و معرفت را می‌بینیم که در نهایت هنر خود را در قالب رسانه به ظهور می‌رساند. اینکه می‌گوییم قبل از رسانه هنری خود هنر وجود دارد به این معنی است که هنرمند لایه‌های و ساحت‌های مختلف را به طور درونی به حس منتقل می‌کند و این فرایندی است که در نهایت به رسانه هنر تبدیل می‌شود.
مدیر اندیشکده یقین با اشاره به داستان حضرت یونس در قرآن کریم، گفت:
 کاردو کلودی از این داستان به خلق پینوکیو می‌رسد که بعد از ساخته شدن توسط شیاطین اغوا شده و در شکم ماهی گرفتار می‌شود و بعد از رهایی تبدیل به انسان واقعی شده و برمی‌گردد. این داستان بیانگر یک فرآیند و صیرورت است.
وی با تاکید بر اینکه گاهی توسط هنرمند انگاره معرفتی از کلام وحی استخراج و به اثر هنری تبدیل می‌شود، اظهار کرد:
این که بگوییم هنر صرفا جنبه سرگرمی دارد که متاسفانه این مسئله در فضای رسانه‌ای و هنری ما دیده وجود دارد، غلط است زیرا به لایه سطحی از وجود انسان یعنی فرح و حزن اشاره دارد.
این نظریه‌پرداز در خصوص نظریه‌پردازی هنر انقلاب اسلامی گفت:
نظریه‌پردازی هنر انقلاب اسلامی به این موضوع بستگی دارد که هنرمند این حوزه چه کسی است و چه ویژگی‌هایی دارد، نکته دوم این است که آیا منظر دید ما خدایی و وحیانی است یا منظری دنیایی داریم.
وی درباره آموزش هنر انقلاب اسلامی گفت:
برای آموزش هنر انقلابی آموزه‌ها بایستی دسته‌بندی شود و آموزگارانی شایسته این آموزه‌ها را آموزش ‌دهند که متاسفانه امروز از اهمیت و لزوم آموزش مبانی هنر غفلت شده است.
عباسی در پایان گفت:
 اجازه ندهیم انقلاب اسلامی که با کمک 124 هزار پیامبر و امامان معصوم(ع) به دست ما رسیده و باعث ایجاد امید به مستضعفان و به چالش کشیدن مدرنیته شده، آسیب ببیند.

منبع:نسیم

یا علی
عبدالمهدی بازدید : 98 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
حسن عباسی، نماینده وزارت ارشاد در صدور مجوز نمایش در سینمای ایران 
خبرگزاری تسنیم :
 ظاهرا همه مراحل ساخت یک فیلم سینمایی در ایران در نهایت به حسن عباسی منتهی می‌شود.
[تصویر:  abasi.jpg]
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم در لابه‌لای اخبار این روزهای جشنواره فجر و در میان همه شایعات مربوط به ممیزی‌ها و اصلاحیه‌های فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره فجر امسال بار دیگر یک نام آشنا در مدیریت فیلم‌ها در سینما تکرار می‌شود:
حسن عباسی.
پوران درخشنده کارگردان فیلم «هیس! دخترها فریاد می‌زنند» دیروز در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته بود که از ارشاد خواسته است که یک نماینده از شورای پروانه نمایش به او  معرفی کند تا در مورد فیلم و اصلاحیه‌هایی که به او خورده است صحبت کند، ارشاد هم حسن عباسی را به او معرفی کرده است و درخشنده و عباسی سرانجام بر سر اضافه شدن یک دیالوگ به فیلم به توافق رسیده‌اند.
همین یک ماه پیش بود که خبر مراجعه مسعود کیمیایی فیلمساز مشهور سینمای اجتماعی به دفتر حسن عباسی برای مذاکره با او جهت صدور پروانه نمایش «دست تنها» در رسانه‌ها به گوش رسید. حسن عباسی در آن ملاقات ویژه خواستار این شده بود که کیمیایی فیلمنامه دیگرش را که به اعتقاد او قوی‌تر و منسجم‌تر است تبدیل به فیلم کند.
ساختمان اندیشکده یقین، مرکز بررسی‌های دکترینال در یکی از محله‌های قدیمی شمال شرق تهران در همه این یکی دو سال محل رفت‌وآمد سینماگرانی بوده است که مشکلی در دریافت مجوز برای ساخت یا نمایش داشته‌اند.
طبق روال اداری سازمان سینمایی سینماگرانی که قصد ساخت فیلم دارند برای گرفتن مجوزی قانونی برای ساخت فیلم ابتدا باید فیلمنامه را به شواری پروانه ساخت ارائه دهند، شواری که اعضای آن تا به حال در رسانه‌ها آفتابی نشده‌اند. بعد از طی این مرحله و صادر شدن مجوز ساخت، باید در مورد مالکیت آن تصمیم‌گیری نهایی شود و تهیه‌کننده و مالک اصلی فیلم مشخص شود و سرانجام در مرحله آخر فیلم باید به محض آماده شدن به شورای پروانه نمایش ارائه شود تا توسط این شورا بازبینی شود و مجوز نمایش آن صادر شود.
به نظر می‌رسد که همه این مراحل ساخت یک فیلم سینمایی در ایران در نهایت به نام حسن عباسی منتهی می‌شود. وی که  چند سالی است  با «مرکز بررسی های دکترینال» اش مشغول کار بر روی محورهای استراژیک فرهنگ ایرانی مختلف است بعد از داوری جشنواره فجر در سه سال گذشته  به این شورا پیوسته است و با توجه به سابقه و صبغه فرهنگی خاصش تصمیم گیرنده اصلی شورای فیلمسازی است.
قرار گرفتن حسن عباسی با این پیشینه فکری و سابقه فرهنگی خاص در یکی از مهمترین جایگاه‌های مدیریت سینمایی در کشور ظاهرا در این چند سال وضعیت نابسامان اعمال سلیقه‌های فردی و غیرفرهنگی در این موقعیت خاص سینما راکاهش داده است.
حسن عباسی در یکی دو سال اخیر بر مقوله‌های فکری در سینما هم متمرکز شده است و یک پروژه فکری جدید برای حلقه اطرافیانش تعریف کرده است:
«سینما
استراتژیک»

 


یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 135 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
نگاهی به مستند "دروازه‌بانان" جهنم

 گزارشي كه پيش رو داريد، خلاصه‌اي ازمستند «دروازه‌بانان The gatekeepers» است. اينمستند در تلاش است تا به وسيله‌ مصاحبه با چندين تن از فرماندهان سازمان اطلاعات و امنيت داخلي رژيم صهيونيستي، شاباك (شين بت)، به نوعي فلسفه‌ وجودي، نحوه‌ي كار و ماحصل اقدامات آنان را بررسي كند. اين مستند 90 دقيقه‌اي كاري مشترك از شبكه‌ي تلویزيوني ARTE و IBA رژيم اشغال‌گر قدس است. آنچه کهدر این مستند بیش از هر چیز جلب توجه می‌کند، اعتراف‌های همراه با پرده‌پوشی‌ای است که بیننده‌ فیلم را متحیر می‌کند و دست آخر، سخن امام راحل (ره) را از زبان فرماندهان بزرگ ارتش رژیم اشغال‌گر می‌شنویم و آن این است که اسرائیل نابود خواهد شد.
[تصویر:  427454_973.jpg]

سازمان شاباك (عبري: שב"כ) ياشين بت، در سال 1948 و به عنوان يكي از سه بخش اصلي امنيتي رژيم صهيونيستي در كنار بخش‌هاي سرويس امنيت نظامي و سرويس امنيت خارجي

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 131 یکشنبه 28 مهر 1392 نظرات (1)
بسم الله الرحمن الرحیم

نقد سریال NCIS؛ وقتی سریال آمریکایی "مرگ بر ایران" سر می‌دهد

طی سال‌های گذشته و با پیشرفت‌هایی که در زمینه‌هسته‌ای برای ایران به وجود آمده،سیل عظیمی از فیلم‌ها و سریال‌های غربی موضوع خود را به ایران و برنامه‌های هسته‌ای ایران اختصاص داده‌اند.
سریال‌ها و فیلم‌هایی که هر روز و هر ساعت با بمباران مخاطبان خودبه ایران هراسی در غرب دامن می‌زنند. از جمله­ این سریال‌ها، مجموعه­ پر مخاطب NCIS (Naval Criminal Investigative Service) می­ باشد؛ سریالی که به عنوان یکی از پر ببینده ترین سریال­هایآمریکایی در ژانر جنایی و با محوریت سرویس تحقیقات جنایی نیروی دریایی ایالات متحده NCIS بوده و تولیدآن از سال 2003 میلادی شروع شده است.
این سریال به عنوان مجموعه­ ای که تمامی مراحل ساخت و پخش آن توسطشبکه‌ی CBS آمریکا صورت گرفته و در حال حاضرفصل یازدهم آن توسط این شبکه پخش می‌شود، تاکنون موفق به دریافت جایزه‌های مختلفی شده است که از جمله آنها می‌توان...
 در ادامه مطلب...
عبدالمهدی بازدید : 104 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

پادشاه شن‌ها؛ افشاگر جنايت‌هاي آل سعود

"پادشاه شن‌ها" آل سعود را نشانه گرفته و آنها را در قلب قصرهایشان تهدید می‌کند. این فیلم پادشاهي عربستان سعودي را به زير تيغ انتقاد مي‌كشد و اين چيزي نبود كه مورد رضايت آل سعود و حاميان غربي اين خاندان باشد؛ لذا خاندان سعودي تمام تلاش خود را به كار بستند تا مانع از پخش اين كار سينمايي فاخر شوند.
گروه گزارش ویژه مشرق- پادشاه شن‌ها (King of the Sands؛ ملك الرمال) عنوان فیلم تاریخی است که تاریخ بوجود آمدن رژیم آل سعود در سرزمین حجاز و نجد را حکایت می‌کند.

[تصویر:  415978_252.jpg]
این فیلم در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ توسط کارگردان معروف سینمای عرب نجدت انزور کارگردانی شده و هنرپیشه معروف ایتالیایی فابیو تستی در نقش عبدالعزیز (ابن سعود) سرکرده قبیله سعودی و هنرمند انگلیسی بیل فلووز در نقش جان فيلبي جاسوس انگلیس به هنرنمايي در آن پرداخته‌اند.
[تصویر:  415979_356.jpg]
نجدت انزور كارگردان و تهيه كننده پادشاه شن‌ها

در این فیلم «مارکو فوشی» دوران جوانی ملک عبدالعزیز و «فابیو تستی» سالمندی ملک عبدالعزیز را بازی می‌کنند...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 129 جمعه 19 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

نگاهی به فیلم سورس کد

يکی از اساسی ­ترين تهديداتی که قوای فکری ­- فرهنگی يک کشور را با چالش روبرو می­ سازد، نبردی است ناهمگون و پنهان که با حرکت خزنده خود پيکره اصيل و بومی يک جامعه را از هم می­ گسلد، اين تهديد پنهان که عنوان جنگ نرم را بر پیشانی خود دارد، به تعبير تئوريسين معروف آمریکايي، جوزف نای نويسنده کتاب "قدرت نرم" چنين است­:

«وقتی بتوانيد ديگران را وادار کنيد ايده­ هايتان را بپذيرند و آنچه را بخواهند که شما می­ خواهيد، در اين صورت مجبور نخواهيد بود برای هم جهت کردن آنها با خود، هزينه زيادی صرف سياست هويج و چماق کنيد. اغواء هميشه مؤثرتر از اکراه است و ارزش ­های زيادی مانند دموکراسی، حقوق بشر و فرصت های فردی وجود دارند که به شدت اغواء کننده­ اند...».

از قرون هجدهم و نوزدهم ميلادی که ماترياليسم(مکتب اصالت ماده) به عنوان يک مکتب نمود يافت؛ غربی­ ها با برنامههای از پيش طراحی­ شده آن را در مقابل مکتب ايده­ آليسم قرار دادند.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 107 جمعه 19 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

از کشف حجاب تا همکاری با یک صهیونیست برای دشمنی با ایران

«دیگر نمی خواهم فرصت‌ها را از دست بدهم. من هر چند عاشق ایرانم ولی می‌خواهم اینجا {آمریکا} بمانم».

گلشیفته فراهانی جنجال‌هایش را اینگونه آغاز کرد. جنجال کشف حجاب یک بازیگر نام‌آشنا که بی سروصدا به آمریکا رفت و ناگهان هوس کرد برای همیشه در آنجا بماند. فکر می‌کرد تضمین حضور همیشگی‌اش در بلاد غربت، له کردن یک روسری زیر پایش است و تمام! 

همان روزها عده‌ای معتقد بودند که او باز می‌گردد، اما فراهانی هر روز مصاحبه می‌کرد و با لبخند به دوربین‌ها خبر از رضایتی می‌داد که دور از وطن کسب کرده و می‌خواهد آنجا ماندگار باشد. او خودش را تضمین شده می‌دید! تضمینی که البته در نامش هم «دروغ» وجود داشت؛ مجموعه دروغ‌ها (body of lies) نام اولین فیلمی بود که  خانم بازیگر در کسوت یک چهره بین‌المللی در آن حضور یافت. فیلمی با موضوع جنگ و البته بر ضد مردم عراق به کارگردانی «ریدلی اسکات» و بازی «لئوناردو دی کاپریو». نام این دو غول سینمایی کافی بود تا فراهانی بازی را تمام شده ببیند. اما بازی آنگونه که فراهانی می‌خواست پیش نرفت.

«مزخرف»! این عنوانی بود که منتقدان به اثر ریدلی اسکات دادند. انتقادها از هر طرف به سمت این فیلم روانه شد و همه چیز حتی بازی لئوناردو دی‌کاپریو مورد انتقادهای شدید قرار گرفت. مجموعه دروغ‌ها فروش تاسف باری داشت و حتی خود کارگردان معتقد بود...

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 291 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

نقدی بر فیلم پل چوبی،وقتی عشق با هوس تفاوتی ندارد

فیلم پل چوبی (1390) چهارمین ساخته مهدی کرم‌پور، با یک سال تأخیر از روز چهارشنبه 6 شهریور در تهران اکران شد و در مدت 35 روز به فروش هشتصد میلیون تومانی در کشور رسید. پل چوبی، ششمین و آخرین فیلمی بود که حوزه هنری در شهریور سال گذشته با اکران آنها در سینماهای تحت مدیریت خود مخالفت کرد. فیلم پل چوبی ماجرای امیر و شیرین را در سال 1388 روایت می‌کند، از لحظه تحویل سال تا اواخر زمستان. فیلمی که زندگی خانوادگی این زوج را با ملقمه‌ای از سیاست روایت می‌کند.

 
خلاصه داستان
زنده شدن عشق دوران جوانی امیر لطفی (بهرام رادان) با رجعت معشوقه سابق نازلی خانم (هدیه تهرانی) از خارجه به محلۀ قدیمی پل چوبی، آمیخته با برخی حواشی انتخابات سال 88، شک و تردید از خیانت زوجه یعنی شیرین خانم (مهناز افشار) و رابطۀ او با استاد...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 159 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

پیام انیمیشن"ظهور نگهبانان" به کودکان چیست؟

صنعت هالیوود، سالانه با ساختِ نزدیک به هزار فیلم  توانسته است هیمنه فرهنگی و رسانه ­ای وصف ناپذیری را بر جهانیان تحمیل کند؛ این روند اغواگری، در لوای سرگرمی و غفلت تا کنون آثار مخربی را در میان تمامی مخاطبان و بلاخص کودکان و نوجوانان به جا گذاشته است.

در این میان انیمیشن­ ها، علی رغم محدود بودنشان در نسبت با کل محصولات هالیوود جایگاه ویژه ­ای دارند؛ به مرور زمان و به مدد تکنولوژی­ها و پیشرفت­ های چشمگیر در این عرصه انیمیشن­ ها توانسته اند نفوذ خود را در میان تمامی مخاطبان هالیوود بسط دهند و با ایجاد جذابیت­ های بصری و کیفی لحظاتی سرگرم کننده تر از دیگر فیلم های هالیوودی را برای مخاطب رقم بزنند.

در انیمیشن، همانند دیگر فیلم­ های هالیوود بزرگترین خطر را می‌توان در بْعد سرگرمی آن جستجو کرد؛ انیمیشن در ظاهری سرگم کننده تر از دیگر فیلم های هالیوود به خوبی توانسته است با اغواگری شدید و ذائقه سازی هوشمند و هم چنین باور مند سازی مخاطب، خواسته های خود را در غالب سرگرمی و تفریح به مخاطب القا کند.

یکی از ویژگی­­­ های انیمیشن­ ها که موجب نگرانی­ های زیادی شده است مخاطب آن می‌باشد، طیف وسیعی از بینندگان انیمیشن­ های هالیوودی کودکان و نوجوانان هستند.انیمیشن­ ها به دلیل ذات سرگرم کننده تر خود در نسبت با فیلم های رئال موجب غفلت بیشتر و اغواگری دو چندان خواهند شد، به این دلیل انیمیشن از حساسیت به مراتب بیشتری برخوردار است چرا که در ظاهر آن هیچ گونه پدیده­ اغوا کننده­ ای وجود ندارد و مخاطب صرفا برای گذراندن وقت و لذت بردن....

در ادامه مطلب.....

 

عبدالمهدی بازدید : 137 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

نقد فیلم "چکش عظیم" برای نابودی فطرت انسان غربی

در دنیای مدرن صنعت سینما جایگاه ویژه­ ای پیدا کرده­ و هالیوود سالانه با ساخت بیش از 900 فیلم سینمایی در جهت به دست گرفتن اذهان عمومی و پیش برد قدرت نرم خود میلیارد­ها دلار هزینه می­ کند. امروزه، ساخت فیلم­ های سینمایی از ُبعد سرگرمی صرف خارج شده و به یک صنعت استراتژیک عظیم برای بقای تمدن غرب تبدیل شده است. در جهان امروز کسانی برنده مبارزات فکری هستند که بتوانند القائات فکری خود را به دیگر انسان ها خورانده و توسط سلطه بر قلب­ها، مدیریت جهان را به دست بگیرند.

اثرگذاری و آبستن کردن ذهن­ها توسط آثار سینمایی در کشور­های اسلامی بالأخص ایران، کاملاً محسوس است. تعداد انبوهی از این آثار مانند فیلم "ثور"، که با هزینه ساخت150 میلیون دلار یکی از پر هزینه ترین فیلم­ های تاریخ سینمای آمریکا محسوب می­ شود، به مسائل ماورالطبیعه اشاره دارند.

القائات انبوه این فیلم­ها در ذیل انکار ولایت الله و سرپرستی شیطان در دنیای امروز موضوعی کاملاً عادی قلمداد می‌شود، به طوری که در اکثر ساخته­ های هالیوود...

در ادامه مطلب...


عبدالمهدی بازدید : 195 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (0)
عبدالمهدی بازدید : 119 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
دیگر برایمان عادت شده که مستندساز یا کارگردانی ضد ایرانی در خیابان های ایران جولان داده، با مسئولین تراز اول کشورمان مصاحبه کنند، با گشت و گذار در خیابان‌ها، بازار، مناطق سنتی و … مصاحبه تهیه کنند و یا برای ساخت لوکیشن‌هایشان، ایده جمع آوری کنند.
نمونه های آن به قدر زیاد است که احتمالاً تمام مردم مواردی از آن را در ذهن دارند. خود «BBC» از طلایه داران این امر است. البته این شبکه تنها شبکه ای نیست که مشتری این گونه مستند هاست.
شبکه های «PBS» ،«CNN» و «دیسکاوری» از جملۀ این شبکه ها هستند. این بنگاه های دولتی، مستند های مختلفی را در خاک کشورمان! پر کرده اند که هر کدام به نوعی کشورمان را متحجر، خشن، بی فکر، عقب مانده، رمز آلود و تهدید کننده، آتش پرست، قانون گریز، نظم ناپذیر و تروریست معرفی می کنند. این مستندها با سیاه نمایی، مردم ایران را ریاکار و دودوزه باز و در فقر، فلاکت و بدبختی نشان می دهند.
برای نمونه می توان مستندهای به «کلیه های ایرانی برای فروش»، «سفر به انتهای زمین»، «سفر انقلابی به ایران» و «تغییر جنسیت در ایران» اشاره کرد.
این مستندها که همه یا قسمتی از آن ها در خاک ایران پر شده اند، بعضاً مناطقی را درنوردیده اند که خود ایرانیان کمتر گذرشان به آنجا افتاده است.
در زیر به بعضی فیلم‌های ضد ایرانی نیز که در خود ایران ساخته شده است به نقل از snn اشاره می‌کنیم:
فیلم «کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد»
فیلم «کسی از گربه های ایرانی خبر ندارد» از شاخص ترین فیلم های ضد ایرانی است که در خاک خودمان ساخته شده است.

فیلمنامه این فیلم کار مشترکی از بهمن قبادی، حسین.م آبکنار، رکسانا صابری است که بدون مجوز و زیر زمینی تولید شده است.
نگار شقاقی، حامد بهداد، اشکان کوشانفر، بابک میرزاخانی و سروش لشکری (هیچکس) و چند تا از موزیسن های زیر زمینی رپ و راک ایرانی از بازیگران این فیلمند.
خلاصه داستان فیلم:
دختر و پسر جوانی بعد از آزادی از زندان، برای جمع کردن یک گروه جدیدِ موزیک، به قلب تهران می‎زنند و سفری زیرزمینی را شروع می‎کنند تا تک تک افراد بندشان را از میان گروه‎های مخفی زیرزمینی پیدا کنند. آنها می‎خواهند از ایران بروند تا خودشان را به فستیوالی در لندن و پاریس برسانند اما بیشترشان برای رفتن از ایران نه پولی دارند و نه پاسپورتی. جوان دیگری تلاش می‎کند تا برایشان پاسپورت جعلی جور کند و قبل از رفتن‎شان ترتیب کنسرتی مخفی را در تهران بدهد و …
[تصویر:  film5.jpg]
 در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 144 چهارشنبه 20 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

دانلود کلیپ تصویری از استاد رائفی پور با موضوع”جاهلیت مدرن”


 

1111

 

دانلود با لینک مستقیم و حجم ۳۱ مگابایت

 

اللهم عجل الولیک الفرج

منبع:www.Faraghlit.com

یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 119 چهارشنبه 20 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

نخستین فیلم ایرانی که دکتر حسن عباسی به طور رسمی مشاوره فیلمنامه آنرا بر عهده داشته پنجشنبه ساعت 22 به تلوزیون می آید.

احتمالا به خاطر قضیه جنگ سوریه بوده که صدا و سیما به این زودی این فیلمو خریده و پخش میکنه.


[تصویر:  raz-0.jpg]

http://www.soheilsalimi.com/news-file/butcher_angels-hady-chattat-soheilsalimi-mohammad-ghahremani-fershtegan-e-ghsab-2013.jpg

 یا علی

عبدالمهدی بازدید : 98 دوشنبه 18 شهریور 1392 نظرات (0)

 

بسم الله الرحمن الرحیم

هالیوودیسم و ایدئولوژی ترویج فحشاء و تباهی
 یهودیان برای رسیدن به اهداف خود که همان ایجاد یک نظم نوین جهانی و سلطه بر دنیاست، سعی در استثمار جوامع در حال توسعه دارند.آنها در تلاشند نوعی سبک زندگی بی قید و بند و بر پایه روابط جنسی آزاد، مصرف گرایی، قدرت طلبی و خشونت را رواج دهند و با ترویج دنیا گرائی، به تضعیف ادیان الهی بپردازند. یهودیان با به دست گرفتن قدرت هالیوود و استفاده از ابزار هنر، فرصت تفکر را از مخاطب می گیرند. نكته بسيار موثر درباره نيايش هاي عبري، بيان روح جمعي و گروهي يهود است. آن ها مدافع و شفيع فرد نيستند، بلكه بر همه قوم ها نظر دارند. مهمترین مشکل یهود در طول تاریخ، امت ها هستند، یعنی همیشه با امت ها مشکل داشتند. با این دیدگاه قدرت ادیان، به نحوی باید از بین برود و مهمترین راه از بین بردن ادیان تبدیل امت به ملت است. یعنی ترویج ناسیونالیسم.
[تصویر:  401416_292.jpg]
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 77 شنبه 16 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

عکس صدام بر خودروهای تروریست‌های سوری/ تصویر

به گزارش موعود به نقل از خبر نو رسانه های عربی تصاویری از خودروهای وابسته به گروه مسلح موسوم به ارتش آزاد سوریه پخش کرده اند که عکس دیکتاتور معدوم عراق بر آن حک شده است.
در پایگاه های ارتباط اجتماعی تصاویری از گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه پخش شده است که در حال چسباندن تصاویر دیکتاتور معدوم عراق به خودروهای خود هستند و وی را رهبر اعراب قلمداد می کنند.




در تصویر پخش شده، تروریست ها سوار بر خودرویی هستند که زیر عبارت به اصطلاح ارتش آزاد سوریه، کلمه گردان عمر فاروق حک شده است و در کنار آن عکس صدام، دیکتاتوری که مرتکب جنایات هولناکی علیه ملتهای ایران، عراق و حتی کویت شد، حک شده است.

نکته جالب اینکه خوانندگانی که این خبر را دیده اند، در واکنش به آن گفته اند این افرادی که آمریکا از آنها حمایت می کند، آمریکایی که رژیم صدام را در سال 2003 سرنگون کرد، به این معناست که آمریکا کشوری است که باندهای صهیونیستی بر آن حکومت می کنند که فقط منافع رژیم صهیونیستی را دنبال می کنند به این معنا هیچ دوست یا دشمن ثابت از نظر آنها وجود ندارد بلکه فقط منافع برای آنها مهم است.

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 112 جمعه 15 شهریور 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
 پیرمرد گفت: دو هزار سال پیش، در سرزمینی دور، مردی را که به رویاها باور داشت، در چاهی انداختند و به بردگی فروختند. بازرگانان ما او را خریدند و به مصر آوردند. همه ما می دانیم کسی که به رویاها باور داشته باشد، از عهده تعبیر آنها نیز برمی آید. (پائولو کوئیلو، کیمیاگر، ترجمه آرش حجازی)نام کسی که پیرمرد درباره او به نیکی یاد می کند، یوسف است. همان یوسفی که یکی از پیامبران الهی بوده و درباره اوصاف زندگی او بسیار شنیده ایم. اما خصوصیت بارز این یوسف چیست؟ باور به رویاها! همین ایمان یوسف به رویاها است که او را قادر به تعبیر آنها و به عبارتی بهره گیری از دنیا ساخته است. این بهره گیری نسبت به انسان های عادی در سطح بالاتری قرار دارد و ممکن است سرنوشت ملتی را با تعبیر رویای گوساله ها و گاوها تغییر دهد. همین ایمان است که شخصی را از سطح انسانی فراتر برده و به مقام روحانی می رساند. (1)
[تصویر:  390052_483.jpg]
فیلم زندگی پای به کارگردانی آنگ لی محصول سال 2012

امروزه با گسترش ارتباطات و نقش چشمگیری که هنر در محتوا سازی آن ایفا می کند، ایمان گرایی غلط و دیگر اقسام دوری از دینداری عاقلانه و عاشقانه در حال پیشروی است. امروز باید گفت تمام قدرت انسان غربی در خدمت تبلیغ چنین آموزه هایی در آمده است. هنر (با تمام اقسامش) با کمک فناوری و قدرت تبلیغات، غول بی شاخ و دمی را ساخته که ذهن هر انسانی را تحت تاثیر خود قرار می دهد

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 269 یکشنبه 10 شهریور 1392 نظرات (1)

 بسم الله الرحمن الرحیم

نقدی بر بازی رایانه‌ای "Devil may cry"؛ شیطان دیجیتال مي‌گرید تا شما به خدا نرسید

پس از هشت ساعت بازی حرفه‌ای و سراسر هیجان برای به دست‌آوردن آزادی، تنها چیزی که عاید شما می‌شود این است که می‌فهمید امروز به جای ایمان به خدا و مبارزه در راه خدا باید برای واژه آزادی بجنگید.

  "قرن‌ها پیش پادشاه دیوهای جهنم تصمیم به حمله به دنیای انسان‌ها گرفت و حرص و طمع او برای حکومت به انسان‌ها باعث نابودی خودش شد زیرا یک شوالیه از لشکر اهریمنان علیه خودش شورش کرد و توانست او را در چاهی محبوس کند این شوالیه سیاه اسپاردا نام داشت."

اسپاردا پدر دو دانته و ویرژیل است که هر دو نیمه اهریمن هستند. دانته به انسان‌ها کمک می‌کند اما برادرش تنها به دنبال جاه و مقام و سلطه بر جهان است. پس از مرگ ویرژیل به دست دانته خباثت او به برادر درست کارش منتقل شده و ..."


جملات بالا بخشی از داستان یک بازی رایانه ای پرطرفدار به نام "شیطان نیز گریه می کند" بوده که از سال 2001 تا امروز در پنج نسخه و هر بار با ماجراهایی متفاوت در اختیار مردم سراسر جهان قرار گرفته و اتفاقا حسابی هم برای شرکت های سازنده سود به همراه داشته است.


این بازی تخیلی که امسال پنجمین نسخه از آن به بازار آمد، پر است از شخصیت های عجیب و غریب و ماورایی که در طول بازی به جنگ با انسان

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 221 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ طرح‌ریزی استراتژیک غرب (۳) – از عرش تا معبد دلفی/جلسه ۴۱۹

|زمان:۲۴ اسفند ۹۱|
| مدت:۱ ساعت و ۲۲ دقیقه|

فایل تصویری (mp4)
فایل صوتی (mp3)

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 88 سه شنبه 05 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

درآمدی بر دکترین سینما (۲۱) – ریخت شناسی (۳) – سینمای مخاطب/جلسه ۴۱۷

|زمان:۱۷ اسفند ۹۱|
| مدت:۱ ساعت و ۵۵ دقیقه|
فایل تصویری (mp4)
فایل صوتی (mp3)
یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 89 سه شنبه 05 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

دکترین دموکراسی آمریکایی (۳) – کمپین بازنده ها (۱)/جلسه ۴۱۵

|زمان:۱۰ اسفند ۹۱|
| مدت:۲ ساعت و ۳  دقیقه|
فایل تصویری (mp4)
فایل صوتی (mp3)
یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 94 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

راوی پاسداری از حرم آل الله،هادی را می توان در دو کلمه خلاصه کرد: آرامش و لبخند!

دوشنبه شب بود و برای ماموریتی عازم غرب کشور بودم که پیامکی از همرزمان هادی بدستم رسید که " هادی شهید شد!" دو سه روز پیش از آن بود که با هادی صحبت کرده بودم و در آستانه اذان مغرب دوشنبه بود که خبرش را برایم پیامک کرده بودند! باورم نشد! زنگ زدم و تایید خبر را گرفتم و اولین تصویری که جلوی چشمم آمد دخترک خردسال هادی بود که بارها مکالمه تلفنی هادی با او را شنیده بودم! پیش می آمد که چند روز در ماموریت بودیم و هادی امکان حضور در خانه را نداشت و در آن ایام مکالمه های هادی و دخترش شنیدنی بود! چنان ناز دخترش را می کشید و ...!  

                                 [تصویر:  392606_579.jpg]

ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 80 پنجشنبه 31 مرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

درآمدی بر دکترین سینما (۲۰) – هنر افسرده/جلسه ۴۰۵

|زمان:۵ بهمن ۹۱|
| مدت:۱ ساعت و ۲۵ دقیقه|

فایل تصویری (mp4)

فایل صوتی (mp3)

 

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 133 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

نقد فیلم "در سرزمین خون و عسل"/آنجلینا جولی؛ سرباز جنگ‌های صلیبی

نگ داخلی بوسنی و هرزه‌گووین فاجعه ای است که هیچ گاه از خاطره بشریت پاک نخواهد شد جنایاتی که صرب ها علیه مسلمانان انجام دادند به حدی وحشیانه بود که آنها را از مرز حیوانیت گذراند. آنها در اعمال وحشیانه خود اقدام به پاکسازی قومی کردند و این به این معنی است که مردان مسلمان اعم از پیر و جوان کشته و زنان و دختران ولو زنانی که هم کیش و هم مسلک آنان بودند نیز به بهانه ازدواج با یک مرد مسلمان از تجاوز سربازان صرب در امان نبودند؛ به گونه ای که پس از پایان جنگ داخلی، مسلمانان با صدها کودک نامشروع، مواجه بودند. کودکانی که حالا باید بدون سرپرست و در یتیم‌خانه بزرگ می شدند از طرفی دیگر نیز تعدادی از زنان مسلمان بوسنی به خاطر جنایت صورت گرفته علیه آنها ترجیح دادند سرزمین خود را ترک و در کشوری دیگر به زندگی ادامه دهند تا شاید زخم آنها اندکی التیام یابد و این در حالی است که هم اینک بعد از گذشت سالها، صدها زن مسلمان در کشور بوسنی همچنان در سوگ عزیزان خود و در پی احقاق حقوقشان هستند؛ به طوری که در آخرین اقدام در سال گذشته میلادی در پی اعتراض به فیلم آنجلینا جولی بازیگر آمریکایی علی رغم استقبال برخی از هنرمندان و سیاستمداران آن سرزمین، مانع از ادامه فیلمبرداری شدند.

[تصویر:  390540_151.jpg]

فیلم "در سرزمین خون و عسل" اولین تجربه فیلم سازی این بازیگر هالیوودی است که در آن به رابطه عاشقانه و البته نامشروع یک سرباز صرب و یک زن مسلمان....

ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 126 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

«خرم سلطان» کیست و نقش او در افول امپراتوری عثمانی چیست؟

روزی که او را چون کنیزی به حرمسرای سلطان سلیمان اول(قانونی) آوردند اوضاع تغییر کرد. وی تمام توان خود را به کار بست تا خود را به مرکز قدرت یعنی دربار سلطان و کنار او برساند و برای افزایش نفوذ خود و انتقال قدرت به پسرش دست به هرکاری زد حتی قتل ولیعهد سلطان سلیمان؛ شاهزاده مصطفی.




سریال عصر با شکوه (حریم سلطان)
چند وقتی است، سریال «عصر باشکوه» یا «حریم سلطان» که یک سریال تاریخی ترک زبان است از شبکه های مختلف ماهواره پخش می شود و متأسفانه از محبوبیت زیادی در میان جوامع عرب و مسلمان برخوردار شده است. آمار نشان می دهد در حال حاضر بیش از دویست میلیون نفر در 44 کشور جهان این سریال را تماشا می کنند. داستان اين سريال برگرفته از زندگي خصوصي و اجتماعي سلطان سليمان اول است كه در طول سنوات 1520تا 1566 میلادی پادشاه امپراتور عثمانی بوده است.

در ادامه مطلب...

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 81
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 687
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,731
  • بازدید ماه : 1,452
  • بازدید سال : 32,133
  • بازدید کلی : 279,496