loading...
کلبه کرامت،کلبه معنادار
عبدالمهدی بازدید : 260 جمعه 07 آذر 1393 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع جهاد مقدس در جنگ تمام عیار اقتصادی


 

استاد حسن عباسی در مراسمی  که روز گذشته به مناسبت هفته بسیج در ناحیه بسیج کمیل تهران برگزار شده بود در سخنرانی خود تحت عنوان «جهاد مقدس در جنگ تمام عیار اقتصادی»، دو عبارت جهاد مقدس و جنگ تمام عیار اقتصادی را برگرفته از سخنان مقام معظم رهبری دانست و خاطر نشان کرد که امروز کشور ما نه در یک جنگ محدود مانند جنگ هشت ساله عراق بلکه از سال ۱۳۹۱ تا کنون در یک جنگ تمام عیار اقتصادی است؛ بگونه‌ای که این جنگ تمام آحاد مردم ایران را درگیر خود کرده است.
رئیس اندیشکده یقین با اشاره به نتیجه‌ای که مذاکرات با کشورهای ۱+۵ تا کنون داشته ضمن انتقاد از وضعیت کنونی به دلیل عدم حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی، این وظیفه سنگین را بر دوش مردم دانست.
رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ضمن صحبت درباره جوانب و حواشی گوناگون فروپاشی اقتصاد جهانی و همچنین فروپاشی علم اقتصاد، پشتوانه بودن دلار آمریکا برای اقتصاد جمهوری اسلامی‌ایران را یکی از بزرگ‌ترین خطاهای اقتصادی دولت کنونی و دولت‌های قبلی دانست.
[تصویر:  804782_926.jpg]
عبدالمهدی بازدید : 169 جمعه 30 خرداد 1393 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی استاد حسن عباسی در مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما

با موضوع دکترین رسانه انقلاب اسلامی

DSC_9358-688x455

به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما

استاد حسن عباسی در نشست مشترکی با پژوهشگران و مدیران این مرکز با موضوع دکترین رسانه انقلاب اسلامی در افق برنامه ششم پیشرفت جمهوری اسلامی اظهار داشت: تحولات عمیق تکنولوژیک در مناسبات فرهنگی و رسانه ­ای شکل گرفته و از همه جهت ما را در یک انقلاب قرار می دهد، بنابراین طبیعی است که باید نسبت خودمان را با این شاخص‌ها در مباحث آینده پژوهی روشن کنیم و این نوید خوبی است که در رسانه ملی عموماً و مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما خصوصا مد نظر است.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 166 چهارشنبه 28 خرداد 1393 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی استاد حسن عباسی در نشست تخصصی موقعیت استراتژیک رسانه‌ها در مشهد

استاد حسن عباسی-3 خرداد 93

استاد حسن عباسی با اشاره به نقش کلیدی رسانه ها در جامعه سازی، هجمه به معرفت توحیدی و متعلقات ایمان و نیز تفرّد و نظام های منحط اقتصادی را چهار ابرچالش پیش روی رسانه دینی در رویارویی با رسانه های غیر دینی دانست.
به گزارش باشگاه استراتژیست‌های جوان به نقل از خبرگزاری رسا، نشست تخصصی «موقعیت استراتژیک رسانه های دینی در عصر تقابل رسانه ها» ظهر امروز با حضور حسن عباسی، رییس اندیشکده یقین در محل مجتمع فرهنگی رضوان صداوسیمای خراسان رضوی برگزار شد.

استاد عباسی در این نشست با اشاره به جایگاه مهم رسانه در جامعه سازی، گفت: امروز قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی صرف، جامعه ساز نیست و هر کشوری که بخواهد نظام سازی اش را کامل کند می بایست رسانه های خود را از حاشیه به متن بیاورد چرا که در جهان امروز، رسانه جامعه ساز است.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 185 سه شنبه 06 خرداد 1393 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارشی از سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه شریف با موضوع رهبران قرن بیستم

به گزارش باشگاه استراتژییست‌های جوان به نقل از خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، استاد حسن عباسی در همایش نقش رهبران در تمدن اسلامی نوین که عصر امروز در تالار جابرابن حیان دانشگاه شریف برگزار شد گفت: از ۳۰۰ سال گذشته و زمان کشف امریکا دوران تمدن رهبران متعددی شکل می‌گیرد، در مصر جمال عبدالناصر و در امریکای لاتین فیدل کاسترو و در چین مائو رهبری می‌کنند اما عظیم‌ترین انقلاب توسط لنین انجام شد و آنچه که مارکسیست رقم زد باعث شد که حکومت وی در قرن بیستم ۷۰ سال استمرار داشته باشد.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 138 شنبه 03 خرداد 1393 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی استادعباسی در دانشگاه تهران با موضوع درآمدی بر اعلامیه جهانی حق خدا
استاد حسن عباسی-3 خرداد 93
ما در برابر اعلامیه جهانی حقوق بشر گوش کردیم و حالا یک بار می‌خواهیم اعلامیه حق خدا را بیان کنیم. ۵ سال پیش در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران خواستیم از عدل سخن بگوییم که در دانشکده را شکستند و حالا همان افراد در بی‌بی‌سی از کفر دفاع می‌کنند.
به گزارش باشگاه استراتژیست های جوان به نقل از خبرگزاری فارس، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین و استاد دانشگاه، بعدازظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی مقاومت در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق دانشگاه تهران، گفت: امروز قصد داریم سالروز آزادی خرمشهر را به روز مبعث پیوند بزنیم و در رابطه با اعلامیه جهانی حق خدا صحبت کنیم، امروز استکبار می‌خواهد خودش را در موضع حق قرار داده و دیگران را در برابر حقوق بشر مطرح کند.
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 132 جمعه 26 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 سخنرانی استاد حسن عباسی در مجتمع خاتم الانبیا رشت با موضوع دکترین فرهنگی و اقتصادی جوادالائمه(ع)

استاد حسن عباسی

رئیس اندیشکده یقین با اشاره به اینکه ریشه ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه ناشی از رباخواری و نفاق است، گفت:‌ الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید به گفتمان مردمی تبدیل شود.

به گزارش باشگاه استراتژیست های جوان به نقل از خبرگزاری فارس، حسن عباسی شامگاه شنبه در همایش «درآمدی بر دکترین فرهنگی و اقتصادی جوادالائمه (ع)» در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با بیان اینکه در افق نظام اسلامی باید سیره ۱۲ امام (ع) پیاده شود اظهار کرد: جامعه در انتظار چشیدن عدالت است.

 

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 89 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه سمنان با موضوع شورش فرهنگی

رئیس مرکز بررسی های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به برخی رویکردهای نادرست دولت یازدهم درحوزه سیاست خارجی کشور گفت: از زمان آغاز تعامل با آمریکا با عنوان مذاکرات،به‌طور متوسط هر ۹ روز با یک بحران در حوزه سیاست خارجی مواجه بوده‌ایم.

hasan-abbasi

به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسن عباسی در نشستی که با عنوان “شورش فرهنگی با مدیریت جهادی” در دانشگاه سمنان برگزار شد اظهار کرد: این به معنی آن است که راه برون رفت از مشکلات کشور از مذاکره با غرب نمی گذرد.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 153 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
مصاحبه استاد حسن عباسی با خبرگزاری دانشجو ؛ تلاش برای احیای فتنه‌گران در دانشگاه به ضرر وزارت علوم است
 
[تصویر:  ostad-hassan-abbasi-620x330.jpg]
 
حسن عباسی، رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، درباره مطرح شدن دوباره عناصر فتنه در محافل دانشجویی گفت: متاسفانه مسئله بسیار مهم احیای مجدد فتنه گران، زدودن قبح ارتباط با بیگانه، بردن آبروی نظام و مسائلی از این دست در جریانات اخیر دانشگاه در حال شکل ‌گیری است که این مسائل محیط را بشدت رادیکالیزه می‌کند؛ محیط رادیکالیزه دوقطبی‌شدن را درپی دارد که کار را به افراط می‌کشاند و این افراط با سیاست‌های دولت که به دنبال اعتدال است، در تقابل کامل است.
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 305 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
سخنرانی استاد حسن عباسی در همایش توابین اقتصاد جهانی در دانشگاه آزاد تهران جنوب
 
[تصویر:  %D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3%DB%8C_%D8%AF%D8...20x330.jpg]
 
مقصران اول مشکلات اقتصادی امروز ما دپارتمان‌های اقتصادی دانشگاه‌های شریف، شهید بهشتی و تهران هستند که دیروز در برابر حمایت‌های اساتید اقتصاد دانشگاه علامه از نحوه اجرای مرحله اول هدفمندسازی یارانه‌ها سکوت کرده و اعتراض نکردند.
 
در ادامه مطلب...
عبدالمهدی بازدید : 104 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش حضور و سخنرانی استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی «دکتر سلام»

+گزارش تصویری

استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی دکتر سلام

سخنرانی استاد راس ساعت ۱۷:۱۲ دقیقه پس از پخش کلیپ دکتر سلام درباره اعتماد به نفس دکتر عباسی با این مضمون که «من عینک آفتابی و آستین کوتاه را در میان بچه‌های حزب‌اللهی باب کردم!»، آغاز شد،وی در ابتدا از طرف مجموعه دکتر سلام به دلیل کمبود جا عذرخواهی کرد سپس در خصوص سازوکار اخلاقی نقد به سخنرانی پرداخت.

در ابتدا با اشاره به باران امروز تهران گفت: از مجموعه‌ای که رد می‌شدم باران و رعد و برق بود این رعد و برق و باران نکته‌ای را به ما نشان می‌دهد پدیده‌های طبیعی نشانه چیست این تغییرات جوی آیتی از طرف خداست. مسئله ای اینکه ما هر گاه با پدیده ای در طبیعت روبه رو می شویم نشانه چیست؟ امروز که حجم عظیمی از رعد و برق در تهران بود نشانه دهنده آیتی است، این حکم مسلمانی ماست.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 111 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
گزارشی از سخنرانی استاد عباسی در دانشگاه تهران با موضوع شورش فرهنگی با مدیریت جهادی
[تصویر:  ostad-hassan-abbasi-620x330.jpg]
 
مدیر اندیشکده یقین با بیان اینکه پایه‌های فرهنگی جناح‌های سیاسی کشور ضعیف است گفت: اگر پایه‌های فرهنگی جناح‌های سیاسی قوی بود فتنه ۸۸ رخ نمی‌داد.
به گزارش باشگاه استراتژیست های جوان به نقل از خبرگزاری فارس، استاد حسن عباسی مسئول اندیشکده بقین در نشست دانشجویی شورش فرهنگی که در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد گفت: تا زمانی که ماهواره‌ها، انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری فرزندان ما را تربیت کنند اوضاع ما همین‌گونه است.
رئیس مرکز بررسی‌‏های دکترینال افزود: ما شاهد این هستیم که بازی‌های کامپیوتری فرزندان نسل بعد ما را تربیت می‌کنند و ما در این رابطه چیزی نمی‌گوییم و سکوت کرده‌ایم و هیچ انقلاب فرهنگی‌ای در این رابطه انجام نشده است.
وی با اشاره به اینکه باید با ادبیات انقلاب صحبت کنیم تصریح کرد: اگر نظام علمی و آموزش و پرورش ما نخواهد متحول شود باید منتظر نقدهای سنگین‌تری باشند و بعد از آن هم با رسانه‌ها و سایر باید اینگونه رفتار شود.
مدیر اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: در خیابان‌های ما وجب به وجب بانک‌هایی هستند که فرهنگ ربوی را تبلیغ می‌کنند و به نظر من اگر بورس و بانک‌ها نبودند اقتصاد ما وضعیت بهتری داشت.
عباسی در ادامه اظهار داشت: دولت کنونی ۴ جناح اقتصادی با تفکرهای مختلف دارد که نمی‌دانند چگونه با این جناح‌هایی که تفکری همسو ندارند می‌خواهند به اقتصاد مقاومتی برسند.
در ادامه مطلب...
عبدالمهدی بازدید : 235 چهارشنبه 27 فروردین 1393 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی استاد حسن عباسی در اندیشکده دین و زندگی ارومیه پیرامون انقلاب اسلامی، اقتصاد، فرهنگ و بحران جمعیت

استاد حسن عباسی

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 188 دوشنبه 05 اسفند 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی استاد حسن عباسی در ملایر با موضوع فروپاشی دکترین اقتصاد جهانی + صوت

این همایش با حضور استاد حسن عباسی در ۴ اسفند ۹۲ در آمفی تئاتر دانشکده ی عمران و معماری دانشگاه ملایر برگزار شد که با استقبال گرم دانشجویان همراه بود .با دعوت مجری از استاد حسن عباسی ایشان بر روی سن رفتند و مورد تشویق حاضرین در جلسه قرار گرفتند.

http://ystc.ir/yaghin/wp-content/uploads/sites/6/2014/02/DSC00236-300x160.jpg
استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی های دکترینال با ابراز خرسندی از حضور مجدد در دانشگاه ملایر گفت: امیدوارم مسائلی که مطرح می شود در روشن کردن بعضی از اتفاقاتی که در آینده ی شما تاثیر گذار است ، موثر و مفید باشد. کلان نگری ، آینده نگری و همه جانبه نگری سازوکار علم استراتژی است که ویژگی هایی را به وجود می آورد که هم افق های منفی و مثبت را می توان دید البته امروز نمی خواهم به این موضوع بپردازم و فقط تبیین وضعیت می کنیم که وضعیت مطلوبی ندارد.

دانلود در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 254 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
 
سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه زنجان پیرامون فروپاشی اقتصاد جهانی
+ سند فروپاشی اقتصادی جهان
 
[تصویر:  fgdfg-620x330.jpg]

 

استاد حسن عباسی با بیان اینکه نظام بانکی ایران شفاف نیست، گفت: این نوع سیستم بانکی موجب شده تا افرادی همچون شهرام جزایری در دوره قبلی و بابک زنجانی در دوره جدید ظهور کنند. 

به نقل از فارس، حسن عباسی در سخنرانی با موضوع «دکترین اقتصاد جهانی و آن ۶ هزار نفر» اظهار کرد: در علوم استراتژیک به سه مولفه کلی، کلان‌نگری، همه جانبه و آینده‌نگری توجه می‌شود.وی ادامه داد: دانشجوی علم استراتژیک کلان‌نگر است و  دانشجویان رشته‌ها و علم‌های دیگر در شکل تخصصی و جزئی مسائل را می‌بینند.این مسئول با اشاره اینکه در این جلسه قرار نیست امید کاذب به دانشجویان داده شود، یادآور شد: آنچه در صحنه جهانی اتفاق می‌افتد در این جلسه بیان می‌شود.تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه گزارشی که بانک جهانی نسبت به افق کشورها ارائه کرده است، نگران‌کننده است، افزود: از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵ نقشه بدهی عمومی جهان، حیرت‌انگیز و تکان‌دهنده است.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 107 سه شنبه 22 بهمن 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
 
گزارشی از حضور پروفسور نورمن فینکلشاین در اندیشکده یقین
 
[تصویر:  490747_8601-620x330.jpg]

 

نورمن فینکلشاین به همراه نادر طالب زاده سفری به مشهد داشت تا به زعم نادر، به جز دریافت فرهنگ ایرانیان از طریق خیابان گردی، باطن معنوی ایرانیان را در جوار حرم امام هشتم(علیه السلام) کمی بیشتر درک کند و پس از دیدن زائران امام رضا(علیه السلام)، مستقیما به اندیشکده یقین رفت تا با دانش‌پژوهان به گفت‌وگو بنشیند.
پدرش در اردوگاه کار اجباری یهودیان بوده و مادرش در آشویتس، و او معنای هولوکاست را خوب می­ فهمید؛ به همین خاطر قلمش را مستحق نوشتن کتاب ”صنعت هولوکاست” دید و در سال ۲۰۰۶ آن را روانه بازار کرد تا بگوید: “نهاد یهودیت آمریکا از یاد و خاطره هولوکاست نازی‌ها برای نیل به دستاوردهای سیاسی و مالی و نیز پیشبرد منافع اسرائیل استفاده نموده است. این صنعت هولوکاستباعث فساد و انحطاط فرهنگ یهودی و نیز یادمان واقعی هولوکاست شده است.” اما سر همین حرف­ها، کرسی استادی وی را در دانشگاه­های آمریکا گرفتند!
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 171 سه شنبه 22 بهمن 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه شیراز با موضوع چالش‌های استراتژیک جمهوری
[تصویر:  ostad-620x330.jpg]

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، دکتر حسن عباسی شامگاه یکشنبه در همایش «چالش‌های استراتژیک جمهوری اسلامی» که در دانشگاه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز در مقطعی از انقلاب قرار داریم که نوجوانی خود را پشت سر گذاشته و باید با اتکا به طرح‌های آینده‌شناسانه با افق ۲۰ تا ۵۰ ساله مسیر آن تعیین شود.
وی افزود:
اکنون دیگر برای دانشجویان و تحصیلکردگان متعهد این کشور زمان نباید به تکرار «آنچه نمی‌خواهیم» صرف شود بلکه تمرکز این قشر باید بر تبیین نقشه راه «آنچه می‌خواهیم» باشد.

عباسی ادامه داد:

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 354 سه شنبه 01 بهمن 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

دانلود سخنرانی دکتر عباسی در دانشگاه اصفهان با موضوع سبک زندگی 25آذر

[تصویر:  h9.jpg]

 

عبدالمهدی بازدید : 92 دوشنبه 30 دی 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

گزارشی از همایش بزرگ فرهنگ و سیاست با حضور استاد حسن عباسی(29 دی ماه92)

به مناسب سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) ، جوانان و دانشجویان فرهنگی هیات مکتب الصادق نشستی تحت عنوان فرهنگ و سیاست با محوریت صهیونیست های مسلمان با حضور استاد حسن عباسی در تاریخ ۲۹ دی ماه برگزار کردند.
[تصویر:  7.jpg]
 این نشست با شرکت بیش از ۳۰۰ نفر از دانشجویان و خانواده ها در خانه مشق شهرداری واقع در خیابان استاد معین برقرار شد. استقبال بیش از حد مردم با توجه با کمبود فضای سالن باعث شد مسئولین برگزاری سخنرانی صندلی هایی در گوشه و کنار سالن اضافه کنند.
 
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 137 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (2)
بسم الله الرحمن الرحیم


گزارشی از سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه اصفهان

[تصویر:  h3-e1387216130687.jpg]

به نقل از خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حسن عباسی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: یکی از مسائل کلیدی این است که آمریکا امروز اقتدار دارد و به فضا هم رفته و در بسیاری از علوم مادی نیز سرآمد بوده اما آیا در نظامی که با اقتصاد ربوی در حال فروپاشی است علم اقتصادی وجود دارد که جلوی فروپاشی آن را گیرد.
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 162 شنبه 30 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارشی از سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه اصفهان با

موضوع

سبک زندگی اسلامی – ایرانی

سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه اصفهان با موضوع سبک زندگی اسلامی – ایرانی + گزارش تصویری “تکمیلی”

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 162 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

گزارشی از حضور استاد حسن عباسی در گلپایگان

مراسم همایش دانشجویی با  موضوع سبک زندگی با حضور دکتر حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در تاریخ ۱۲/۹/۹۲ ساعت ۱۵ الی ۱۷:۳۰ در سالن آمفی تئاتردانشکده فنی و مهندسی گلپایگان  برگزار گردید. این برنامه که با استقبال دانشجویان فهیم دانشکده و حضور مسئولین و روسای ادارات شهرستان همراه بود به همت و تلاش بسیج دانشجویی و کانون پیوند مهرگلپایگان برگزار گردید.
[تصویر:  %D8%B9%DA%A9%D8%B3%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8...%D8%B1.jpg]
در این مراسم محمد سعید طاهری معاون فرماندار گلپایگان ، امام جمعه گلشهر ، محسن حجتی رئیس دفتر نماینده گلپایگان و خوانسار در شهرستان گلپایگان و فیروزی عضو شورای شهر گلپایگان حضور یافتند.
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 126 شنبه 16 آذر 1392 نظرات (0)

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وبلاگ قرن حضور برای روشن تر شدن موضوع تخریب استاد حسن عباسی به گام شناسی تخریب استاد پرداخته است.

چرا می‌خواهند استاد حسن عباسی را تخریب رسانه‌ای کنند؟
گام یک) قرار دادن عباسی در مقابل دین:
 انتشار ویدئوی « پاسخ به بی ادبی و توهین عباسی» در آپارات / پاسخ استاد حجت الاسلام والمسلمین آقای سید محمد حسین یثربی به بی ادبی آقای حسن عباسی نسبت به فرزندان حضرت امام حسین علیه السلام و توهین و تمسخر وی به عزاداران حسینی
[تصویر:  a_1.jpg]
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 158 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

 

گفتگوی دکتر حسن عباسی با همشهری پایداری درباره شهید تهرانی مقدم و توان موشکی

«حسن» تهدید را مصادره کرد!
[تصویر:  139208251927145171554193.jpg]

یکی از موارد مطروحه در مباحث استراتژیک و مکاتب امنیتی، بحث «دکترین صدف» است. این موضوع طی سالیان اخیر توسط دکتر حسن عباسی استاد مباحث استراتژیک، ذیل مکتب چهارم امنیتی در محافل علمی و دانشگاهی کشور مطرح شده است. از نگاه ایشان، این موضوع یکی از ویژگی‌های مردم کشورمان نشأت می‌گیرد که درتمامی برهه‌های سخت، نظیر جنگ و تحریم و غیره، قادر به تبدیل تهدیدها به فرصت هستند.
با توجه به پیشرفت‌های صورت‌گرفته در زمینه‌ی صنایع صلح‌آمیز فضایی و قرارگرفتن کشورمان در زمره‌ی معدود کشورهای دارنده‌ی این تکنولوژی، به سراغ این استاد دانشگاه رفتیم تا ضمن تبیین این نظریه و بررسی وضعیت کشور در این زمینه در سطح بین‌المللی، با نقش ممتاز شهید حسن تهرانی‌مقدّم به‌عنوان سرخیل پایه‌گذاران و آغازکنندگان این حرکت عظیم در کشور آشنا شویم.
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 90 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

[تصویر:  Abbasi.jpg]


وبسایت «صراط المتحجرین» با تقطیع سی ثانیه‌ای یکی از سخنرانی‌های قدیمی استاد حسن عباسی بار دیگر به کشف جدیدی نائل آمد.
زنجیره تقطیع فیلم و صوت سخنرانی‌های اساتید محترم حسن عباسی،علی اکبر رائفی پور و... در تلویزیون‌ها و وب سایت‌های ضد انقلاب مانند بی بی سی، من و تو و VOA… ،دنباله‌ای در داخل کشور پیدا کرده است که مربوط به گروه متحجرین است
 البته دور نیست که گوی رقابت را از ضد انقلاب و اصلاح طلب جماعت بربایند.
از جمله این وبسایت‌ها
«صراط المتحجرین» است که با تمرکز بر یک کلیپ  سی ثانیه‌ای که در واقع تقطیع یکی از سخنرانی‌های قدیمی ایشان است، سعی در تطهیر کسانی نمود که حتی در محرم امسال بر خود نام دیوانگان ذوالجناح را نهادند البته از نقل قول اشعار سخیف و موهنی که در مجالس عزاداری! خود می خوانند شرمنده ایم.
در این راستا، فایل تصویری کامل این سخنرانی تحت عنوان «خوب بد زشت در نبردی مشکوک» که در حوزه سیاست خارجی در اردیبهشت سال ۸۵ در دانشگاه بوعلی سینا همدان ایراد شده بود را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید:

لینک دانلود تصویری:


منبع:باشگاه استراتژیست های جوان
یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 138 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
گفتگو تفصیلی با دکتر حسن عباسی پیرامون ارتباط متقابل سینما و علوم انسانی

[تصویر:  139208251928062181554205.jpg]
حسن عباسی نزدیک به دو دهه است که به صورت تخصصی در حوزه‌ی مسائل استراتژیک فعالیت می‌کند. از آنجا که به باور او، مقوله‌ای به نام سینما نیز جزء مسائل استراتژیک محسوب می‌شود، کمتر فیلم، سریال یا حتی انیمیشن معروف و مطرحی است که از نظر وی مخفی مانده باشد. او معتقد است سینما چیزی فراتر از سرگرمی و صنعت است.
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 123 چهارشنبه 06 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
گزارشی از سخنرانی دکتر حسن عباسی در دانشگاه آزاد ایلام(5آذر)

[تصویر:  thumb_27291-1-600x330.jpg]
تنها راه نجات بشر فاصله گرفتن از محور اقتصاد پول مبناست/۸۰ درصد کل اقتصاد ایران با وام ربوی در گردش است.
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حسن عباسی صبح امروز در جمع شماری از دانشجویان ایلامی اظهار داشت: حیات انسان مسلمان شیعه حیاتی است که ۱۴ دفتر و فصل دارد که سازوکار آن زندگی ۱۴ معصومی است که ما مفتخر به تبعیت و پیروی از آنان هستیم.
کارشناس علوم سیاسی در نظام‌های بین‌الملل گفت: برادران و خواهران اهل سنت ما که در دامنه زندگی و حیات زندگی عموم بشریت در این پیکره یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسلمانی حضور دارند، نیز عنایت ویژه‌ای به ۱۴ معصوم دارند.
وی ادامه داد: در واقع در این دوره مقدس و مبارک حیات مجدد اسلام را در پیش داریم و رویکرد بشر به دین با ساز و کار جدید شاهد هستیم، امیدواریم روز به روز این فضای نزدیک شدن به معصومین و سیره انبیاء برای ما عملیات‌تر شود.
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 96 شنبه 02 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

برگزاری نشست “منازعه سیلا و کرایب دیس” در دانشگاه آزاد ایلام با حضور دکتر حسن عباسی در ۵ آذر ۹۲
[تصویر:  010-620x330.jpg]

 

رئیس مرکز بررسی های دکترینال پنجم آذرماه جاری در مورد اسطوره‌های اقتصادی یونان و جهان ورشکسته مادی در دانشگاه آزاد ایلام سخنرانی می‌کند.
به نقل از«خبرگزاری دانشجو» از ایلام، حسن عباسی پنجم آذرماه جاری با حضور در دانشگاه آزاد ایلام با تشریح اسطوره سیلاو کرایب دیس به بررسی دکترین جهانی یک اقتصاد ورشکسته می پردازد. لازم به ذکر است، این برنامه به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد ایلام در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه با حضور اساتید و دانشجویان برگزار خواهد شد.


یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 82 سه شنبه 28 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
گزارشی از سخنرانی دکتر حسن عباسی در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان

[تصویر:  hasan-abasi1-620x330.jpg]

 

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از کاشان،
حسن عباسی در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان، ثنویت متباین، متضاد، مترادف و توحیدی را از لایه‌های سنویت در قرآن ذکر کرد و اظهار کرد: رسیدن به علم توحیدی لازمه اقتدار علم است.
وی تحول و بازنگری در علوم انسانی را ضروری دانست و افزود:
در علوم انسانی و مبانی نظری از نظریه‌ها و دیدگاه‌های غربی بیان شده که باید مبانی توحید را جایگزین این مطالب شود.
مدیر مرکز بررسی های دکترینال تصریح کرد:
مسأله امروز ما با تکنولوژی حل نمی‌شود بلکه با ادبیات بومی حل می‌شود زیرا در حال حاضر ۶۰ درصد علوم انسانی تدریس شده مبنی بر اقتصاد لیبرالیستی است.
وی با بیان اینکه علم اقتدار آفرین، علمی است که سلطه و اقتدار می‌آفریند و یا سلطه را می‌پذیرد افزود:
نقیض علوم اقتدار آفرین  در علوم انسانی بوده و علم اقتصاد در کشور علم ربوی بوده و امروز علم اقتصاد برای رفع مشکلات نمی‌تواند حرف جدیدی را ارائه کند.
عباسی خاطرنشان کرد:
برای علم اقتدار آفرین باید سعی کرد تا چگونه معیشت مردم را رقم زد و اقتدار را باید از پارادایم‌های علمی شروع کرد بنابراین برای اینکه علوم بخواهد بماند باید، دست به تحول زده تا اقتدار را به جامعه بیاوریم.
وی گفت:
برای پرسش های جدید باید پاسخ های جدید آورده شود و درگیر تعصب علمی نشود.


یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 116 دوشنبه 27 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
مصاحبه استاد حسن عباسی با تسنیم درباره سربازی و افزایش سن ازدواج

[تصویر:  139208251927145171554193.jpg]

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ حسن عباسی از جمله چهره‌هایی است که نظرات و دیدگاه‌های وی در حوزه‌های سیاسی،‌ اجتماعی،‌ اقتصادی،‌ فلسفی و فرهنگی نشان از مطالعه و تحقیقات گسترده وی دارد که به واسطه حساسیت و اهمیت آن‌ها در کانون توجهات او قرار گرفته است. نظرات عباسی از بانکداری اسلامی و مقابله با ربا تا سخنان بی‌پرده سیاسی و نقدهای اساسی به فرهنگ غرب و شبکه‌های خبری و تبلیغی آن سوی آبی، و حتی انتقادات وی به فلسفه همه و همه نشان دهنده حساسیت او نسبت به موضوعات جدی پیرامونی جامعه است که با چاشنی جسارت نفوذ کلامش اثرگذاری بیشتری یافته است. در فرصتی نه چندان طولانی در حاشیه بازدید او از خبرگزاری تسنیم فرصت را غنیمت شمردیم و مساله سربازی را با وی مطرح کردیم و نظرش را جویا شدیم: 
حرفه‌ای شدن سربازی یک اصل است/ نیروهای مسلح باید با سعه صدر بیشتری اجازه نقد بدهند

تسنیم:

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 167 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

گزارشی ازسخنرانی دکتر حسن عباسی در دانشگاه یزد

[تصویر:  yazd-600x330.jpg]

 

به نقل از خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یزد، عباسی شب گذشته در همایش دانشجویی «دیپلماسی و نرمش» که به همت جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان
بیان داشت:
در آستانه ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار و همچنین روز تسخیر لانه جاسوسی قرار داریم و با توجه به نکاتی که در طول این مدت در رابطه با مبارزه با استکبار وجود داشته این روز نسبت به سال های گذشته از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 
وی افزود:

این ۱۳ آبان رنگ و بوی متفاوت از سال های قبل دارد؛ چراکه شش کشور در مقابل ما قرار دارند و سعی می کنند با تهدید و زور...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 122 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
گزارش از سخنرانی دکتر حسن عباسی در مراسم رونمایی از سایت متن زندگی

[تصویر:  site-matnezendegi-600x330.jpg]
به نقل از رجانیوز، عصر دیروز آیین رونمایی از پایگاه اینترنتی متن زندگی با حضور جمعی از فعالین عرصه سبک زندگی و با سخنرانی استاد حسن عباسی در تالار گفت‌وگوی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب(سرچشمه) برگزار شد.
در ابتدای برنامه و پس از تلاوت قرآن مجید، محسن دریالعل -سردبیر سایت متن زندگی- ضمن خوش‌آمدگویی به حضار به تشریح اهداف و برنامه‌های گروه متن زندگی پرداخت. دریالعل هدف سایت متن زندگی را دسترسی آسان مخاطب عام به پژوهش‌ها و محصولات تولید شده در این عرصه عنوان کرده و تاکید نمود فعالیت سایت متن زندگی تنها به تولید تکست و محتوای مکتوب در حوزه سبک زندگی خلاصه نخواهد شد و سعی مجموعه برآن است که بتواند محتوای تولید شده توسط دو کانال تعریف شدة شبکة اساتیدی و شبکة نخبگانی که با سازوکارهای تعیین شده به تولید محتوا می‌پردازند را در قالب‌های متنوعی مانند نشریة الکترونیک، برنامة رادیویی، اینفوگراف‌های مقایسه‌ای، درخت سبک زندگی، نشست و همایش، تصویرسازی و کاریکاتور، داستان خردسال و کودک و … بازتولید کرده تا بتواند جامعه گسترده‌تری را مخاطب خود قرار دهد.
سردبیر سابق ماهنامه‌ی سینمارسانه همچنین با توضیح و تبیین چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو برای تولیدکنندگان و مسئولین این حوزه افزود: سایت متن زندگی در کنار این، قصد دارد تبلیغ و توزیع محصولات کاربردی در قالب بازارچه فروش و تبلیغات را در دستور کار قرار دهد و آن‌ها را در اختیار مخاطبین بگذارد.
در ادامه جلسه استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز پس از تشکر از دست‌اندرکاران مجموعة متن زندگی، مقوله سبک زندگی را از دو منظر قابل بررسی دانستند. نخست سبک زندگی به مثابه دین و دوم سبک زندگی به مثابه فرهنگ. ایشان در مورد نخست به تبیین جایگاه دین و سبک زندگی در اندیشه اسلامی (حیات طیبه) و غربی (حیات خبیثه) پرداخته و در ادامه درباره سبک زندگی به مثابه فرهنگ، با اشاره به خلأ موجود در حوزة فرهنگ سازمانی و سبک زندگی برای صنوف مختلف هشدار دادند که اگر همانگونه که روحانیت به عنوان اولین صنف انقلابی – اسلامی منش و سبک زندگی خاص خود را تثبیت کرده و همچنین پس از انقلاب اسلامی از دل تفکر انقلابی، سبک زندگی بسیجی استخراج و تولید شده است، ما نیز سبک زندگی صنوف و قشرهای مختلف را تولید نکنیم در آینده با مشکلات جدی روبه رو خواهیم شد.
عباسی در ادامه تصریح کرد: باید در صنوف مختلف حوضچه‌ای از رفتارها و اخلاقیات که در واقع سبک زندگی آن صنف یا فرهنگ سازمانی آن‌ها هستند را تشکیل دهیم تا هر فردی که در آن قرار می‌گیرد همرنگ آن شود و این گونه می‌توان بیان کرد که فرهنگ سازمانی شکل گرفته است. مانند اتفاقی که در نیروهای مسلح رخ می‌دهد یا در روحانیت با پوشیدن لباس پیامبر رفتار و گفتار و منش آن‌ها دارای ملاک‌ها و الزامات خاص خود می‌شود.
همچنین در ادامه صحبت استاد حسن عباسی به مقوله‌ای مهم در سبک زندگی اسلامی پرداختند و با اشاره به این نکته که به تصریح مراجع معظم تقلید بیش از ۸۰% اقتصاد کشور ربوی است، تاکید کردند تا زمانی که ما سبک زندگی اقتصادی را از دل تفکر انقلاب اسلامی استخراج نکنیم با این مشکلات مواجه خواهیم بود و برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی لازم است تمام ارکان و ساختار جامعه، اسلامی شود و اقتصاد از مهمترین و الویت‌دارترین آن‌ها است که باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین علماء معظم، رسیدن به سازوکار و چهارچوب اقتصاد اسلامی در دستور کار تمام افراد جامعه قرار گیرد و همه مردم به اندازة خود برای رسیدن به آن تلاش کنند و ارگان‌های مربوطه به تولید محتوای آن بپردازند تا جامعه اسلامی از شر اقتصاد بانک مبنا و پول مبنا که شکل مدرن اقتصاد ربوی است نجات پیدا کند وگرنه تمام تلاش‌ها در مقوله سبک زندگی بدون رسیدن به اقتصاد اسلامی بی نتیجه خواهد ماند.
در پایان نیز آقای عباسی با اشاره به نزدیکی روز ۱۳ آبان؛ استکبار سیتزی را یکی از رئوس سبک زندگی دینی قلمداد کرده و تصریح کردند بدون اعلام برائت از استکبار، حیات دینی محقق نخواهد شد. پس از پایان صحبت‌های استاد حسن عباسی این آیین به کار خود پایان داد.

 


یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 176 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

دانلود سخنرانی دکتر عباسی در اجتماع بزرگ "مرگ بر آمریکا"

[تصویر:  thumb_27291-1-600x330.jpg]
لینک دانلود تصویری:

 قسمت اول:

[تصویر:  butten-download.png]

 قسمت دوم:

[تصویر:  butten-download.png]
 
 
 
 
یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 101 یکشنبه 12 آبان 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی دکتر حسن عباسی در اجتماع بزرگ “مرگ بر آمریکا”

34 سال از آنچه دانشجویان پیرو خط امام برای تسخیر لانه جاسوسی انجام دادند گذشته است و امروز اروپا متوجه شد که سفارت ایالت متحده آمریکا مرکز دستگاه‌های امنیتی و جاسوسی آمریکا است، ۳۴ سال گذشت تا به فرموده رهبر معظم انقلاب هیبت و ابهت آمریکا در اروپا نیز بشکند.

سخنرانی دکتر حسن عباسی در  اجتماع بزرگ “مرگ بر آمریکا”

 

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، دکتر حسن عباسی در اجتماع بزرگ «مرگ بر آمریکا» که عصر امروز در سالن بصیرت لانه جاسوسی برگزار شد، با بیان اینکه امروز در شرایطی روز مبارزه با استکبار را گرامی می‌داریم که ایالات متحده آمریکا همچنان بر طبل دشمنی می‌کوبد و به نبرد بیهوده با خدا ادامه می‌دهد، گفت: روزی که امام خمینی(ره) به گورباچف نامه نوشتند که به جنگ بیهوده با خدا ادامه ندهید آمریکا نیز امروز در نبرد با خدا است و به این راه ادامه می‌دهد.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 112 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
استاد حسن عباسی در نشست پژوهشی نظریه‌پردازی هنر انقلاب/۳

حسن عباسی: هنر افسرده نباید به فضای هنر انقلاب راه یابد/ هنر اصیل ریشه در وحی دارد
[تصویر:  13920121162246697367773.jpg]

خبرگزاری تسنیم: حسن عباسی، پژوهشگر و مدیر اندیشکده یقین گفت: از نظر حکما هنر از وحی جدا نیست؛ هنر در واقع تبیین وحی، سپس تبدیل آن به عقل و انتقال عقل به حس و بیان آن از طریق رسانه است.
 
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حسن عباسی، پژوهشگر و مدیر اندیشکده یقین، در نشست پژوهشی نظریه‌پردازی و آموزش در هنر انقلاب اسلامی که در حوزه هنری برگزار شد، با تاکید بر اینکه هنر افسرده نباید به فضای هنر انقلاب اسلامی راه یابد، اظهار کرد:
امروز در مجموعه‌های طنز تلویزیون، سینما و تئاتر ما هنر ابزوردی دیده می‌شود که با سازوکار هنر انقلابی سازگار نیست و این به دلیل ورود و رشد برخی سازوکارهای مخدوش در بنیان‌های نظری هنر امروز ما ست.
عباسی با بیان اینکه از نظر حکما هنر از وحی جدا نیست، افزود:
هنر در واقع تبیین وحی، سپس تبدیل آن به عقل و تبدیل عقل به حس است. هنر در نتیجه‌ انتقال حس به وجود می‌آید که در نهایت از طریق رسانه هنری معرفی می‌شود. هنر از علم و معرفت و بالتبع از حکمت مجزا نیست و حکمت هم با وحی یکپارچگی و پیوستگی تام دارد.
این پژوهشگر افزود:
 هنگامی که میان این اجزا ارتباط معنی دار برقرار شود، سیستم و نظام منسجمی شکل می‌گیرد که پیوستگی و یکپارچگی میان اجزاء آن دیده می‌شود و هر جزء معنای خود را در دل این نظام پیدا خواهد کرد.
وی افزود:
در صیرورت هنر ابتدا وحی و دین دیده می‌شود، سپس حکمت و معرفت را می‌بینیم که در نهایت هنر خود را در قالب رسانه به ظهور می‌رساند. اینکه می‌گوییم قبل از رسانه هنری خود هنر وجود دارد به این معنی است که هنرمند لایه‌های و ساحت‌های مختلف را به طور درونی به حس منتقل می‌کند و این فرایندی است که در نهایت به رسانه هنر تبدیل می‌شود.
مدیر اندیشکده یقین با اشاره به داستان حضرت یونس در قرآن کریم، گفت:
 کاردو کلودی از این داستان به خلق پینوکیو می‌رسد که بعد از ساخته شدن توسط شیاطین اغوا شده و در شکم ماهی گرفتار می‌شود و بعد از رهایی تبدیل به انسان واقعی شده و برمی‌گردد. این داستان بیانگر یک فرآیند و صیرورت است.
وی با تاکید بر اینکه گاهی توسط هنرمند انگاره معرفتی از کلام وحی استخراج و به اثر هنری تبدیل می‌شود، اظهار کرد:
این که بگوییم هنر صرفا جنبه سرگرمی دارد که متاسفانه این مسئله در فضای رسانه‌ای و هنری ما دیده وجود دارد، غلط است زیرا به لایه سطحی از وجود انسان یعنی فرح و حزن اشاره دارد.
این نظریه‌پرداز در خصوص نظریه‌پردازی هنر انقلاب اسلامی گفت:
نظریه‌پردازی هنر انقلاب اسلامی به این موضوع بستگی دارد که هنرمند این حوزه چه کسی است و چه ویژگی‌هایی دارد، نکته دوم این است که آیا منظر دید ما خدایی و وحیانی است یا منظری دنیایی داریم.
وی درباره آموزش هنر انقلاب اسلامی گفت:
برای آموزش هنر انقلابی آموزه‌ها بایستی دسته‌بندی شود و آموزگارانی شایسته این آموزه‌ها را آموزش ‌دهند که متاسفانه امروز از اهمیت و لزوم آموزش مبانی هنر غفلت شده است.
عباسی در پایان گفت:
 اجازه ندهیم انقلاب اسلامی که با کمک 124 هزار پیامبر و امامان معصوم(ع) به دست ما رسیده و باعث ایجاد امید به مستضعفان و به چالش کشیدن مدرنیته شده، آسیب ببیند.

منبع:نسیم

یا علی
عبدالمهدی بازدید : 98 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
حسن عباسی، نماینده وزارت ارشاد در صدور مجوز نمایش در سینمای ایران 
خبرگزاری تسنیم :
 ظاهرا همه مراحل ساخت یک فیلم سینمایی در ایران در نهایت به حسن عباسی منتهی می‌شود.
[تصویر:  abasi.jpg]
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم در لابه‌لای اخبار این روزهای جشنواره فجر و در میان همه شایعات مربوط به ممیزی‌ها و اصلاحیه‌های فیلم‌های متقاضی حضور در جشنواره فجر امسال بار دیگر یک نام آشنا در مدیریت فیلم‌ها در سینما تکرار می‌شود:
حسن عباسی.
پوران درخشنده کارگردان فیلم «هیس! دخترها فریاد می‌زنند» دیروز در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته بود که از ارشاد خواسته است که یک نماینده از شورای پروانه نمایش به او  معرفی کند تا در مورد فیلم و اصلاحیه‌هایی که به او خورده است صحبت کند، ارشاد هم حسن عباسی را به او معرفی کرده است و درخشنده و عباسی سرانجام بر سر اضافه شدن یک دیالوگ به فیلم به توافق رسیده‌اند.
همین یک ماه پیش بود که خبر مراجعه مسعود کیمیایی فیلمساز مشهور سینمای اجتماعی به دفتر حسن عباسی برای مذاکره با او جهت صدور پروانه نمایش «دست تنها» در رسانه‌ها به گوش رسید. حسن عباسی در آن ملاقات ویژه خواستار این شده بود که کیمیایی فیلمنامه دیگرش را که به اعتقاد او قوی‌تر و منسجم‌تر است تبدیل به فیلم کند.
ساختمان اندیشکده یقین، مرکز بررسی‌های دکترینال در یکی از محله‌های قدیمی شمال شرق تهران در همه این یکی دو سال محل رفت‌وآمد سینماگرانی بوده است که مشکلی در دریافت مجوز برای ساخت یا نمایش داشته‌اند.
طبق روال اداری سازمان سینمایی سینماگرانی که قصد ساخت فیلم دارند برای گرفتن مجوزی قانونی برای ساخت فیلم ابتدا باید فیلمنامه را به شواری پروانه ساخت ارائه دهند، شواری که اعضای آن تا به حال در رسانه‌ها آفتابی نشده‌اند. بعد از طی این مرحله و صادر شدن مجوز ساخت، باید در مورد مالکیت آن تصمیم‌گیری نهایی شود و تهیه‌کننده و مالک اصلی فیلم مشخص شود و سرانجام در مرحله آخر فیلم باید به محض آماده شدن به شورای پروانه نمایش ارائه شود تا توسط این شورا بازبینی شود و مجوز نمایش آن صادر شود.
به نظر می‌رسد که همه این مراحل ساخت یک فیلم سینمایی در ایران در نهایت به نام حسن عباسی منتهی می‌شود. وی که  چند سالی است  با «مرکز بررسی های دکترینال» اش مشغول کار بر روی محورهای استراژیک فرهنگ ایرانی مختلف است بعد از داوری جشنواره فجر در سه سال گذشته  به این شورا پیوسته است و با توجه به سابقه و صبغه فرهنگی خاصش تصمیم گیرنده اصلی شورای فیلمسازی است.
قرار گرفتن حسن عباسی با این پیشینه فکری و سابقه فرهنگی خاص در یکی از مهمترین جایگاه‌های مدیریت سینمایی در کشور ظاهرا در این چند سال وضعیت نابسامان اعمال سلیقه‌های فردی و غیرفرهنگی در این موقعیت خاص سینما راکاهش داده است.
حسن عباسی در یکی دو سال اخیر بر مقوله‌های فکری در سینما هم متمرکز شده است و یک پروژه فکری جدید برای حلقه اطرافیانش تعریف کرده است:
«سینما
استراتژیک»

 


یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 109 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (1)
بسم الله الرحمن الرحیم
افتتاح سایت «متن زندگی» با سخنرانی دکتر حسن عباسی در ۱۱ آبان92 
[تصویر:  139208081541423901438195.jpg]
به گزارش  باشگاه استراتژیست های جوان و به نقل از خبرگزاری تسنیم بعد از توجه گسترده به مسئله سبک زندگی از سوی محافل علمی و فرهنگی کشور در طی چند سال گذشته خلا یک پایگاه جامع به عنوان مرجع پژوهش ها و متون و تولیدیات سبک زندگی به شدت احساس میشد .
در همین راستا سایت متن زندگی به همت تعدادی از فعالین عرصه سبک زندگی از چند ماه پیش فعالیت آزمایشی خود را برای پر کردن همین خلا آغاز کرد و حالا پس از یک تجربه و شروع موفق و دلگرم کننده فعالیت رسمی خود را از روز شنبه با سخنرانی آقای دکتر حسن عباسی رسما آغاز خواهد کرد.

مکان : میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه انتهای خیابان صیرفی پور مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی
زمان : شنبه ۱۱ آبان ماه ساعت ۱۸

یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 122 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم


سندی دال بر اینکه امام خمینی (ره) بر حذف شعار «مرگ بر آمریکا» تاکید کرده باشند، وجود ندارد


[تصویر:  img_0061-620x330.jpg]

 

رئیس اندیشکده یقین گفت: ارتباط با آمریکا که خود امروز با ۱۷ تریلیون دلار بدهی روبروست تنها می‌تواند پنج درصد از مشکلات اقتصادی کشور را بهبود ببخشد.
 

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از خرم‌آباد،
حسن عباسی امروز در دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه مشکل اقتصاد ایران ربطی به مذاکره با آمریکا ندارد، بیان داشت:
در صورتی که رابطه با آمریکا منجر به رفع موانع پیش روی بانک‌ها و رفع موانع صادرات و واردات کالا شود...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 107 سه شنبه 23 مهر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

گزارشی از سخنرانی استاد عباسی در انجمن های دانش آموزی کرمان 22 مهر ماه

[تصویر:  abasi-talar-sina-sadra-8-580x330.jpg]


به گزارش مرجع دانشجویان اندیشکده یقین و به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حسن عباسی، رییس اندیشکده یقین، شب گذشته در جمع دانشجویان و دانش‌آموزان استان کرمان گفت:
نکته کلیدی که در دعای عرفه به چشم می‌خورد این است که انسان معرفت خود را به سبب الهام الهی ببیند.

وی در ادامه افزود:
برخی معرفت خود را به تفکرات خود می‌دانند که این مرتبه‌ای از کبر است.

عباسی بیان کرد:

در ادامه مطلب....

 

عبدالمهدی بازدید : 177 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی دکتر حسن عباسی در نشست”دکترین دیپلماسی قابل انعطاف”در دانشگاه باهنر کرمان




به گزارش مرجع دانشجویان اندیشکده یقین و به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، استاد حسن عباسی در سخنرانی خود در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان با موضوع دکترین دیپلماسی قابل انعطاف اظهار کرد: ارتباط با آمریکا نمی‌تواند تمام مشکلات مردم را حل کند و دولتمردان ایران نباید نشانه غلط به مردم دهند.
وی خاطرنشان کرد: اگر ارتباط با آمریکا می‌توانست مشکلات اقتصادی کشور‌ها را حل کند چرا در حال حاضر کشورهایی مانند یونان، ایتالیا و اسپانیا به سبب داشتن مشکلات اقتصادی ورشکسته شدند.

 

 در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 114 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

دانلود سخنرانی دکتر عباسی در نشست "دکترین دیپلماسی قابل انعطاف" در قم

به گزارش سرویس صوت و فیلم پایگاه 598، روز گذشته  استاد حسن عباسی رییس مرکز بررسی‏های دکترینال امنیت بدون مرز در سخنرانی با موضوع "دکترین دیپلماسی قابل انعطاف از منظر نرمش قهرمانانه” در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی قم به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

[تصویر:  42137_406.png]

یکی از این سوالات بحث توان مواجهه جمهوری اسلامی با ابرقدرت های جهان بود که یکی در این سوال آمده بود: "شوروی بعد از انقلاب بلشویکی یک ابر قدرت بود و در صحنه سیاسی و اقتصادی جهان تعیین کننده بود و با این حال در برابر امریکا کوتاه آمد، حالا صرف نظر از مشکلات اقتصادی مردم در سال های اخیر آیا ایران چنین قدرتی را برای ایستادگی در برابر آمریکا دارد؟ تعبیر  نرمش قهرمانانه توسط رهبری چگونه در این بحث توجیه می شود؟"

پاسخ حسن عباسی را بشنوید:

http://www.598.ir/files/fa/news/1392/7/15/42136_616.mp3

یا علی

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 81
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 687
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,756
  • بازدید ماه : 1,477
  • بازدید سال : 32,158
  • بازدید کلی : 279,521