loading...
کلبه کرامت،کلبه معنادار
عبدالمهدی بازدید : 94 جمعه 15 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
  دکتر مسعود اسداللهی کارشناس مسائل لبنان و حزب‌الله، در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح برخی از ویژگی‌های شخصیتی و حرفه‌ای شهید حسان اللقیس پرداخت. شهید اللقیس سه روز پیش توسط عوامل صهیونیستی در جنوب بیروت به شهادت رسید.
 
شهید اللقیس چه نقش و جایگاهی در جنبش مقاومت اسلامی لبنان داشت؟
 شهید حسن اللقیس یکی از چهره‌های قدیمی و پیش‌کسوت مقاومت اسلامی در لبنان بود. وی در همان دوران جوانی و از روزهای اول شکل‌گیری مقاومت اسلامی و جنبش حزب‌الله لبنان به عضویت این گروه درآمد و از آن روز به بعد، این شهید تمام عمر خود را وقف مقاومت کرد.
[تصویر:  139209131302258731669323.jpg]
وی مهندسی کامپیوتر را از دانشگاه آمریکایی بیروت در بالاترین سطوح علمی گرفت و یک مغز متفکر رایانه‌ای و الکترونیکی محسوب می‌شد و با تکنولوژی‌های جدید بسیار آشنا بود و تسلط فوق‌العاده‌ای در زمینه این تکنولوژی‌ها داشت. به همین خاطر توانست نقش عمده‌ای در جنگ الکترونیک علیه اسرائیل ایفا کند. شهید اللقیس تأثیر بسیار زیادی در موفقیت‌های حزب‌الله و مقاومت اسلامی در جنگ الکترونیک با اسرائیل داشت به‌گونه‌ای که کینه ایشان را اسرائیلی‌ها مدت‌ها بود به دل گرفته بودند.
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 88 جمعه 08 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
منطقه‌ای که حکم مرگ و زندگی برای تروریست‌ها دارد 

 پیشرفت نیروهای نظامی سوریه به سرکردگی بشار اسد، به یکی از مراحل حساس و سرنوشت ساز خود رسیده است. اینک سرنوشت کوههای قلمون می تواند بسیاری از احتمالات آینده را رقم زند. 

منطقه قلمون به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین مناطق سوریه، در مجاورت مرز لبنان قرار داشته و مخالفان در این منطقه که در جنوب غرب دمشق واقع شده است، اشغال این منطقه را یکی از پیروزی‌های خود قلمداد می کردند.  این در حالی است که شواهد حاکی از پیشرفت ارتش سوریه پس از پیروزی های چشمگیر در شمال و جنوب دمشق و همچنین منطقه «غوطه» در شرق دمشق، به این منطقه است.
[تصویر:  448409_510.jpg]

در واقع پیشرفت های حاصل شده در مناطق اطراف دمشق، شورشیان منطقه قلمون را در نوعی محاصره قرار داده است. اکنون برخی منتظرند تا با توجه به نزدیکی این منطقه به دمشق، ارتش در آنجا اقدام به انجام عملیات کند. با توجه به اینکه نبرد قلمون، به طور مسلم تأثیر بسیاری بر سرنوشت سوریه و وزن مخالفان خواهد گذاشت

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 109 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (1)
بسم الله الرحمن الرحیم
افتتاح سایت «متن زندگی» با سخنرانی دکتر حسن عباسی در ۱۱ آبان92 
[تصویر:  139208081541423901438195.jpg]
به گزارش  باشگاه استراتژیست های جوان و به نقل از خبرگزاری تسنیم بعد از توجه گسترده به مسئله سبک زندگی از سوی محافل علمی و فرهنگی کشور در طی چند سال گذشته خلا یک پایگاه جامع به عنوان مرجع پژوهش ها و متون و تولیدیات سبک زندگی به شدت احساس میشد .
در همین راستا سایت متن زندگی به همت تعدادی از فعالین عرصه سبک زندگی از چند ماه پیش فعالیت آزمایشی خود را برای پر کردن همین خلا آغاز کرد و حالا پس از یک تجربه و شروع موفق و دلگرم کننده فعالیت رسمی خود را از روز شنبه با سخنرانی آقای دکتر حسن عباسی رسما آغاز خواهد کرد.

مکان : میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه انتهای خیابان صیرفی پور مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی
زمان : شنبه ۱۱ آبان ماه ساعت ۱۸

یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 99 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
خطرناک‌ترین تروریست‌های دنیا به روایت تصویر 
 خطرناک ترین تروریست‌های دنیا که در حال حاضر بیشتر آنان در سوریه حضور دارند به شرح زیر است:

1- ایمن الظواهری: رهبر سازمان تروریستی القاعده که آمریکا برای کسی که در بازداشت وی کمک نماید، 25 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.
[تصویر:  426510_575.jpg]
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 171 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا معماری در خدمت فرهنگ ایثار و مقاومت نیست


چرا معماری‌ای که برای شهروندان یادآور حماسه دفاع مقدس و در شأن شهدای گرانقدر ایران اسلامی باشد در سطح شهرهای کشورمان وجود ندارد؟ به راستی چرا مدیران فرهنگی و معماران و متخصصین هنرهای تجسمی کشور ما، این حماسه بزرگ را با خلق هنر شورانگیز معماری برای تمام نسل ها به یادگار نمی گذارند؟
بُعد تاریخی هویت ملی، آگاهی مشترک افراد یک جامعه از گذشته تاریخی و احساس دلبستگی به آن و احساس هویت تاریخی و هم تاریخ پنداری است که پیوند دهنده نسل های مختلف به یکدیگر است. تاریخ و گذشته تاریخی، وطن و سرزمین، نیاکان، باورها، زبان، عقاید، دین و اسطوره‌های مذهبی، حماسه‌ها، هنر و ادبیات کهن، نژاد، قومیت و سنن قومی عناصری هستند که "هویت فرهنگی" هر جامعه را می‌سازند.


رهبر معظم انقلاب در خصوص مفاخر ملی و تاریخی کشورمان و مقایسه آن با کشورهای غربی می‌گویند "در دنيا از چيزهائى كه جنبه‌ افتخارآميز هم خيلى ندارد، گاهى اوقات به عنوان مفاخر تاريخى استفاده مي‌كنند. آن كسانى كه مفاخر تاريخى را ندارند، براى خودشان خلق ميكنند! ما اين همه مفاخر تاريخى داريم، اين همه چيزهائى كه مايه‌ تفاخر تاريخى ملت ايران است، اعتماد به نفس ملت ايران است؛ چرا اينها را نشان ندهيم؟ يك نفرى براى من نقل مي‌كرد، مي‌گفت رفته بوديم يونان؛ ما را به مراكز گردشگرى گوناگون مي‌بردند و آنها را به ما نشان مي‌دادند؛ از جمله به نقطه‌اى بردند، گفتند اينجا همان‌جائى است كه سپاهيان ايرانى آمدند اينجا، از ما شكست خوردند. مردم را به يك بيابان خالى مي‌برند..

ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 112 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

برگزاری نشست “دکترین دیپلماسی قابل انعطاف” ۲۲ مهرماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان



استاد حسن عباسی با موضوع «دکترین دیپلماسی قابل انعطاف» ۲۲ مهرماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان سخنرانی می کند.
گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از مرجع دانشجویان اندیشکده یقین ، مهران شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در کرمان، گفت: حسن عباسی با موضوع «دکترین دیپلماسی قابل انعطاف» ساعت ۱۳ فردا با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان و قرارگاه سایبری ۷۰۲ در تالار وحدت این دانشگاه سخنرانی می کند و همچنین در این دانشگاه از انیمیشن «آتو» نیز رونمایی می‌شود.
وی افزود: همچنین حسن عباسی با موضوع «پسرکُشی در قاموس رستم و ابراهیم (ع)» ساعت ۱۸ روز دوشنبه در سالن شهید قطب‌الدینی واقع در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کرمان به سخنرانی می‌پردازد.

لازم به ذکر است، انیمیشن ایرانی «آتو» (ATO) با عنوان «سربازان بین‌المللی» توسط شرکت فراسوی ابعاد در کرمان ساخته شده است و با نگاه کُمیک به دروغ‌گویی‌های آمریکا پیرامون تروریسم، شکست این کشور از جمهوری اسلامی ایران در ماجرای تسخیر پهپاد RQ170 توسط ایران و اعطای تسلیحات شیمیایی آمریکا به تروریست‌های خارجی سوریه می‌پردازد.
آتو، داستان گروهی از سربازان بین‌الملل است که برای نجات دنیا توسط سران کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی تشکیل می‌شود، در این مجموعه که در ۱۰ قسمت پنج دقیقه‌ای تولید شده است، موضوعات سیاسی روز دنیا در قالب طنز مطرح می‌شود.

لازم به ذکر است، پهپادهای آمریکایی به دام افتاده در تور اطلاعاتی ایران، بحران‌های اقتصادی جهان، بحران سوریه و پیش‌بینی‌های نوسترآداموس از جمله موضوعات این انیمیشن هستند.

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 107 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

دستیابی صهیونیست‌ها بر نفت جولان در بحبوحه حوادث سوریه

مقامات اشغالگر اسرائیلی اعلام کردند که مرحله اول جستجو در جنوب بلندیهای جولان را برای اکتشاف نفت و گاز به زودی به پایان می‌برند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که شرکت بین‌المللی "جینی انرژی" اقدامات اولیه را در ده نقطه از جنوب جولان اشغالی انجام داده که ممکن است حاوی مقادیر قابل توجهی از نفت باشد.

روزنامه مارکر در این راستا نوشت که نهایتا تا یک و نیم هفته آینده نتایج ارزیابی‌های زمین شناسی از بررسی و تحلیل‌های انجام شده در منطقه مشخص شده و بعد نقاط حفاری در منطقه برای آغاز عملیات جستجوی نفت مشخص خواهد شد.

بر اساس این گزارش عملیات جستجوی نفت در جنوب جولان مأموریت سختی به شمار نمی‌رود، همانگونه که در عملیات جستجو در عرض دریا نیز به همین شکل است و جستجو نهایتا تا عمق 5 یا 6 هزار کیلومتر به نفت می‌رسد.

این روزنامه تاکید کرد که انتظار می‌رود اکتشاف نفت در جولان ساده‌تر نیز باشد و با هزینه‌های پایینی که از دو میلیون دلار برای یک چاه بیشتر نباشد، دستیابی به نفت صورت خواهد گرفت که در این صورت هزینه کلی بالغ بر بیست میلیون دلار خواهد بود.


این شرکت اسرائیل که مجوز حفاری و جستجوی نفت در جولان را دریافت کرده؛ یک شرکت خصوصی آمریکایی است که هاوارد جونز میلیونر یهودی

  در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 91 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

 بسم الله الرحمن الرحیم


روزگاري زورشان ميرسيد ميگفتند خميني رو به موزه ميفرستيم ....
 
الان ديدن زورشون نميرسه دارن يه امام جديد ميسازن .....
 
يهو همين دو هفته پيش يادشون افتاده اصن روزاي آخر امام با مرگ بر آمريکا هم مخالف بود .....
 
لذا توجه آقايون استوانه نظام رو به دوتا از آخرين پيامهاي امام بعد از نوشيدن جام زهر و چند ماه قبل از فوت جلب ميکنم :
 ..........................................................
 
اگر تمام جهان عليه من قيام کنند دست از حق و حقيقت برنمي‌دارم. من کار به تاريخ و آنچه اتفاق مي‌افتد ندارم....
 
پس راهي جز مبارزه نمانده است، و بايد چنگ و دندان ابرقدرت‌ها و خصوصاً امريکا را شکست، و الزاماً يکي از دو راه را انتخاب نمود: يا شهادت يا پيروزي.
 
امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهين بي‌درد شروع شده است
 
کمربندهاتان را ببنديد که هيچ چيز تغيير نکرده است.
 


خودتان و کشور و مردم اسلامي را در برابر امريکا اين‌قدر ذليل و ناتوان نکنيد. اگر دين نداريد، لااقل آزاده باشيد.
 

آنهايي که در اين چند سال مبارزه و جنگ به هر دليلي از اداي اين تکليف بزرگ طفره رفتند من مجددا به همة مردم و مسئولين عرض مي‌کنم که حساب اين‌گونه افراد را از حساب مجاهدان در راه خدا جدا سازند، و نگذارند اين مدعيان بي‌هنر امروز و قاعدين کوته‌نظر ديروز به صحنه‌ها برگردند.
 

اگر بندبند استخوان‌هايمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالاي دار برند، اگر زنده‌زنده در شعله‌هاي آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستي‌مان را در جلوي ديدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان‌نامه کفر و شرک را امضا نمي‌کنيم.
 
و در آخر از خدا مي‌خواهم که به پدر پير مردم عزيز ايران صبر و تحمل عطا فرمايد و او را بخشيده و از اين دنيا ببرد تا طعم تلخ خيانت دوستان را بيش از اين نچشد.....
 
http://www.shiaupload.ir/images/34055983124386433796.jpg

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 73 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

برگزاری نشست “دکترین دیپلماسی قابل انعطاف” با سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه صنعتی قم

استاد حسن عباسی رییس مرکز بررسی‏های دکترینال امنیت بدون مرز روز یکشنبه ۹۲/۷/۱۴ در دانشگاه صنعتی قم سخنرانی کرد.

این سخنرانی با موضوع “دکترین دیپلماسی قابل انعطاف از منظر نرمش قهرمانانه” در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی قم در ساعت ۱۶ برگزار می شود.


1375818_221172631380958_643345648_n

 

یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 203 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

قوانيني که اطرافیان پادشاه از آن مستنثی هستند؛ بررسی ابعاد نقض حقوق بشر در امارات

آیا شهروندان کشور امارات حق تغییر دولت خود را خواهند یافت؟ گزارش هایی مبنی بر شکنجه افراد در این کشور وجود دارد. گاهی نیروهای امنیتی امارات خودسرانه شکنجه بازداشت شدگان را در دستور کار خود قرار می دهند. بازداشت خودسرانه و انفرادی مشکلی است که همچنان در این کشور باقی است. قوه قضائیه فاقد استقلال کامل می باشد.



دولت با مداخله به حریم خصوصی و آزادی های مدنی از جمله آزادی بیان، مطبوعات، تجمعات، مشارکت سیاسی را محدود کرده است. گزارش هایی از فساد اداری در دست است که از عدم شفافیت دولت حکایت دارد. سؤاستفاده خانگی از زنان، مشکل لاینحل کشور امارات است. ادعاهایی نیز مبنی بر زمینه سازی پلیس برای سوء استفاده خانگی وجود دارد. قاچاق انسان ادامه دارد و تبعیض قانونی و اجتماعی علیه زنان و اتباع خارجی فراگیر است. دولت به شدت حقوق کارگران خارجی را محدود کرده است. سوء استفاده از خدمه بومی و خارجی امری عادی و رایج است.

از سوی دیگر نتایج تحقیقات سالیانه واحد اطلاعات اکونومیست درباره وضعیت دموکراسی در ۱۶۷ کشور جهان بیانگر آن است که امارات متحده عربی...

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 199 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

  بسم الله الرحمن الرحیم

جزئیات گفت‌وگوی رؤسای‌جمهوری ایران و آمریکا/«ظریف» و «کری» مأمور فراهم کردن زمینه همکاری

در حالی که پایگاه ریاست جمهوری ایران لحظاتی پیش از گفت‌وگوی تلفنی بین رئیس جمهور ایران و آمریکا خبر داد منابع خبری مختلف جزئیات بیشتری از این گفت‌وگوی تلفنی ارائه می‌دهند.

پایگاه ریاست جمهوری ایران اولین جزئیات این گفت‌وگو را بدین صورت گزارش داد:

«در حالیکه رئیس جمهوری اسلامی ایران در حال حرکت از محل اقامت خود به سمت فرودگاه برای خروج از نیویورک بود، این تماس برقرار شد و طرفین پیرامون مسایل مختلف با یکدیگر گفت وگو کردند.

خبرگزاری فارس: «ظریف» و «کری» مأمور فراهم کردن زمینه همکاری/ اوباما: موفقیت به هیچ عنوان تضمین‌شده نیست

در این گفت وگوی تلفنی، دو طرف بر اراده سیاسی برای حل سریع مساله هسته ای تاکید کرده و زمینه را برای حل موضوعات دیگر و همکاری در مسائل منطقه ای مورد توجه قرار دادند.

در این گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و آمریکا، همچنین وزرای امور خارجه خود را مامور کردند تا زمینه همکاری های لازم را هر چه زودتر فراهم آورند.»

روزنامه واشنگتن‌پست هم گزارشی از زبان باراک اوباما از این گفت‌وگوی تلفنی آورده است.

بر اساس این گزارش، اوباما در کاخ سفید گفت: «قبل از آنکه درباره وضعیتمان در کنگره و لایحه بودجه سخن بگویم، اجازه دهید درباره دو فرصت مهم در سیاست خارجی‌مان صحبت کنم.»

 

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 132 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
وب سایت مرجع دانشجویان اندیشکده یقین افتتاح شد .

[تصویر:  91721862485017223739.jpg]



به گزارش وب سایت مرجع دانشجویان اندیشکده یقین، این وب سایت در تاریخ ۱ مهر ۱۳۹۲ به صورت آزمایشی افتتاح شد.این وب سایت که حاصل ماه ها تلاش تعداد اندکی از شاگردان و علاقه مندان به استاد عزیز، دکتر حسن عباسی می باشد پس از هماهنگی های انجام شده با مرکز بررسی های دکترینال از این پس تحت نظارت مستقیم اندیشکده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

آدرس :

http://mersad128.ir

یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 130 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

تروریست‌ها با سلاح‌های شیمیایی ترکیه سربازان اسد را قتل عام کردند

 

در حالی که این روزها بحث بر سر طرف استفاده کننده از سلاح شیمیایی در سوریه داغ شده و قدرت‌های غربی و در رأس آنها آمریکا و حامیان منطقه‌ای تروریست های تکفیری در سوریه دولت دمشق را متهم می کنند، اظهارات تکان دهنده یکی از روزنامه نگاران روزنامه طرف ترکیه درباره ارسال سلاح‌های شیمیایی از ترکیه به سوریه و برای گروه های تروریستی واقعیت های زیادی را برملا می‌کند.

خبرگزاری فارس: تروریست‌ها با سلاح‌های شیمیایی ترکیه سربازان اسد را قتل عام کردند

روزنامه طرف ترکیه چند روز پیش خبر ارسال مواد شیمیایی مورد استفاده در تولید سلاح‌های شیمیایی توسط برخی سوری تبارها و ترک تبارها از ترکیه به خاک سوریه و تحویل این مواد به گروه های تروریستی جبهه النصره و احرار شام وابس

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 83 دوشنبه 01 مهر 1392 نظرات (0)

 بسم الله الرحمن الرحیم

می‌خواهیم چهره واقعی ملت ایران را به جهان معرفی کنیم

حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح امروز پیش از عظیمت به نیویورک برای شرکت در شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در جمع خبرنگاران به تشریح اهداف و برنامه‌های سفر پنج روزه خود به آمریکا پرداخت.

وی تصریح کرد: اولین هدف این سفر این است که با استفاده از این فرصت ملت ایران را به عنوان ملتی فرهنگجو و صلح‌طلب که در پی پیشرفت کشورش بدون اینکه بخواهد به دیگران لطمه بزند، به جهانیان معرفی کنیم.

خبرگزاری فارس: می‌خواهیم چهره واقعی ملت ایران را به جهان معرفی کنیم

روحانی تصریح کرد: در سال‌های گذشته متاسفانه دست‌هایی چهره ملت بزرگ، متمدن و فرهنگ‌دوست ایران که مرکز ثبات منطقه و به دنبال صلح‌ است، به گونه‌ای دیگر به جهان معرفی کرد.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 117 دوشنبه 01 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 اهداف استراتژیک تسلط بر یک روستای سوریه

ارتش سوریه به حملات گسترده خود برای پاکسازی کامل غوطه شرقی دمشق و رفع نیازمندی‌های نظامی این منطقه و همچنین حمایت از عمق دمشق ادامه می دهد. از آنجا که غوطه شرقی شاهرگ حیاتی دمشق به شمار می‌رود، ارتش فعالیت خود را از اینجا آغاز می کند. بسیاری از شهرک‌های این منطقه پایگاه‌ جبهه النصره و دیگر گروه‌های تکفیری همچون لواء اسلام و احرار شام به شمار می‌رود.


از منظر استراتژیک غوطه شرقی، پاشنه آشیل دمشق در قسمت شرقی آن به شمار می‌رود. این منطقه که از لحاظ جغرافیایی متحد دمشق به شمار می رود دارای روستاهایی مهم است که...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 80 شنبه 30 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

شاه‌کلید پیروزی بشار؛ ماهر اسد؛ برادری که پشت برادر را خالی نکرد


مرحوم حافظ اسد، شخصیت کاریزماتیک و مقتدر سوریه، به مدت سی سال آرامش را – هرچند نسبی و با کم‌ و کاستی‌ها و نابرابری‌هایی – بر کشور پر تنش و متلاطم سوریه حاکم کرد. اقوام کرد و مسیحی و علوی و سنی در این کشور سال‌ها در کنار یکدیگر در آرامش زندگی می‌کردند و کسی به جرم علوی بودن یا مسیحی بودن کشته نمی‌شد.

مرحوم اسد هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد سوریهٔ با ثبات و مقتدر که به تعبیر غرب، "کمر مقاومت" محسوب می‌شود، تا مرز درهم شکستن پیش برود

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 71 پنجشنبه 28 شهریور 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

 

چرا روسیه پشت بشار اسد را خالی نمی‌کند؟ 


  "سوریه" دیگر تنها نام یک کشور نیست؛ نام رمزی است که اختلافات ریشه‌ای بین ابرقدرت‌ها را با جرقه‌ای برافروخته و مشکلات پنهان آنان را آشکار ساخته است.

اگر به بحران سوریه نگاه کنیم درمی یابیم که این بحران به موضوع اول ‌دستگاه های امنیتی - اطلاعاتی کشورهای غربی و منطقه تبدیل شده است. که از جمله این کشورها می توان به تقابل روسیه با غرب و آمریکا پرداخت.

[تصویر:  406187_729.jpg]
در ابتدای بحران در سوریه نگاه روسیه نگاهی ناظر و خنثی و حتی گرایش‌هایی در جهت حمایت از تحولات داخلی و دادن آزادی‌های مدنی و اعطای دمکراسی در سوریه داشت. به تدریج که بحران شدت گرفت و صف بندی ها در درون سوریه مشخص شد روسیه تلاش کرد نقش ناظر و میانجی گر را در مقابل کشورهای دیگر بازی کند. در این بین روسیه تلاش کرد نقش بین المللی خود را افزایش دهد و در دوره ای میزبان مخالفان سوریه بود و در اجلاس های بین المللی مشارکت می کرد. اما اقدامات در سوریه فراتر از تحولات داخلی
 
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 101 سه شنبه 26 شهریور 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم


به گزارش مشرق به نقل از مهر، این روزها خبر تعطیلی کامل یک پادگان نظامی در عراق به یکی از اخبار اصلی رسانه‌های ایران و منطقه تبدیل شده و مقامات دو کشور از این حادثه ابراز خرسندی می کنند.
خروج 42 نفر باقیمانده اعضای سازمان مجاهدین خلق(منافقین) در شامگاه چهارشنبه هفته گذشته از پادگانی که نام اشرف از سوی این سازمان تروریستی بر آن نهاده شده، شاید یکی از مهمترین و در عین حال شیرین ترین اخبار ماه ها و بلکه سالهای گذشته برای مردم ایران و عراق بوده است.
اما چرا این پادگان برای ملت های ایران و عراق واجد اهمیت بود و چرا دولت های دو کشور خواستار برخورد با ساکنان آن بوده‌اند. ماهیت این پادگان چیست و چه نقشی در تحولات دو کشور در دو دهه اخیر داشته است؟
این گزارش برای پاسخ به همین مسائل به 10 سوال اصلی پیرامون این پادگان پاسخ می‌گوید:

1- «اشرف» چیست و کجاست؟
اشرف نام یک پادگان نظامی است که در 80 کیلومتری مرز ایران و 85 کیلومتری بغداد در استان دیالی کشور عراق  واقع شده است. نزدیکترین شهر به این پادگان که به مدت 27 سال در اختیار سازمان مجاهدین خلق(منافقین) بوده است، شهر مرزی خالص در استان دیالی است. پادگان اشرف که سازمان منافقین آن را شهر اشرف می خواندند، در منطقه ای کشاورزی و در زمینی در ابعاد 6 کیلموتر در 6 کیلومتر احداث شده است.
[تصویر:  IMG15580329.jpg]
2- چرا این پادگان را اشرف نامگذاری کرده اند؟
اشرف، نام همسر اول مسعود رجوی از اعضای این سازمان تروریستی است. اشرف ربیعی پس از حرکت مسلحانه اعضای این سازمان در سال 60 و اقدامات متعدد تروریستی اعضا، در درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در خانه ای تیمی به همراه موسی خیابانی نفر دوم این سازمان کشته شد.
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 127 پنجشنبه 21 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

انتصاب آقای جلیلی به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام

[تصویر:  siOq3D_400.jpg]
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی آقای دکتر سعید جلیلی را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.

 

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر سعید جلیلی
با توجه به تجارب با ارزشی که طی چند سال اخیر در تصدی دبیری شورایعالی امنیت ملّی اندوخته اید و با تشکر از زحمات و خدمات جنابعالی، شما را به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره ی جاری منصوب میکنم.

توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم.

سیدعلی خامنه ای
یا علی
عبدالمهدی بازدید : 154 دوشنبه 18 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

"معلولا" منحصر به فردترین شهر مسیحی جهان در آتش و خون

دو سال و نیمی که از بحران سوریه می گذرد و شهر "معلولا" به همراه ساکنانش همواره در این بیم و هراس به سر می برد که مبادا مورد تعدی و تعرض گروه های مسلحی قرار گیرد که تحت عناوین مختلف در سوریه فعالیت می کنند.

سرانجام این بیم و هراس ها پنج شنبه گذشته به حقیقت پیوستند تا "نماد و سمبل مسیحیت" در سوریه که تاکنون جز به استقبال از مهمانان و بازدیدگان از خود چه مسیحی و چه یهودی و چه مسلمان عادت و خو نداشته، مورد حمله تروریست های مسلح گروه "جبهة النصرة" قرار گیرد و تروریست های مسلح سلفی تکفیری پای به شهری در سوریه بگذارند که هنوز که هنوز است، میراث چندین هزار ساله خود را بکر و دست نخورده حفظ کرده است.

اغلب ساکنان شهر "معلولا" مسیحی هستند...

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 98 شنبه 16 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

پیام ظریف برای چند میلیون یهودی اسرائیل، به بهای دلخوری میلیاردها مسلمان جهان

رونمایی‎ رویکرد مبتذل در دیپلماسی‎عمومی؛ سخنرانی موج‎ساز در دانشگاه‎کلمبیا کجا، توئیتربازی با دختر نانسی‌پلوسی‎کجا؟!


«با تاسی از اقدام و تاکید مقام عالی وزارت امور خارجه، جناب آقای دکتر ظریف در ورود به مبحث دیپلماسی عمومی و استفاده از رسانه ها و شبکه های اجتماعی تصمیم بر این گرفتم که با استفاده از فیسبوک با مخاطبان و هموطنان عزیزم در ارتباط باشم. » این عبارت مطلع فعالیت‎ مرضیه افخم، بانوی سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی فیس‎بوک است، جمله‎ای که در بطن خود راهبرد اصلی تیم سیاست خارجی دولت برای ورود به عرصه دیپلماسی عمومی را حضور در شبکه‎های اجتماعی و افتتاح حساب کاربری در این شبکه‎ها تعبیر و تفسیر کرده است.
 
[تصویر:  96120.jpg]
در ادامه مطلب...
عبدالمهدی بازدید : 98 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

سوریه کدام نقاط اسرائیل را هدف قرار می‌دهد +تصاویر‬

به نقل از العالم، رژیم صهیونیستی به سبب داشتن کارخانه ها و تاسیسات نظامی متعدد، بیمناک ترین همسایه سوریه به شمار می رود و از آن جا که می دانند موشک های سوریه تا کجای اراضی اشغالی را می تواند با خاک یکسان کند، در عین بیمناکی از حمله به سوریه، سعی می کنند جلوی انتشار اخبار مربوط به توانمندی های موشکی سوریه را بگیرند.

این در حالی است که با سقوط نخستین موشک به سوریه، این کشور می تواند ده ها هدف در اسرائیل را آماج حملات موشکی خود قرار دهد.

اگر نگاهی مختصر به "سیبل"های احتمالی اسرائیلی داشته باشیم به مواردی حیاتی نظیر کارخانه های پتروشیمی در حیفا، رصدخانه های تجسسی اسرائیل و ده ها هدف دیگر بر می خوریم که همگی در تیررس موشک های سوریه قرار دارند.

در تصاویر زیر، شماری از این اهداف قابل مشاهده است:

- کارخانه های پتروشیمی حیفا و بندر این شهر که در مجاورت دریای مدیترانه قرار گرفته است:

- مراکز حیاتی و حساس در مرزهای حیفا که از میان آن ها می توان به ژنراتور مرکزی برق و همچنین مرکز "شین بت" اشاره کرد که سازمان امنیت داخلی اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی است:

 

- رادارها و پایگاه های تجسسی در نزدیکی حیفا در مناطق بایر:

 

یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 209 پنجشنبه 31 مرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

تاریخ طرح ریزی استراتژیک اسلام (۲۰) – دکترین اسلام (۱)/جلسه ۴۰۱

|زمان:۲۱ دی ۹۱|

| مدت:۱ ساعت و ۲۷ دقیقه|

فایل تصویری (mp4)

فایل صوتی (mp3)
یا علی
عبدالمهدی بازدید : 94 پنجشنبه 31 مرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

مخالفان عادی‌سازی روابط واشنگتن ـ تهران

گروه بین الملل مشرق - اعمال فشار بر ایران اعم از تصویب و افزایش تحریم های اقتصادی، ترغیب به حمله نظامی، امنیتی کردن پرونده هسته ای، مخالفت با هرگونه مذاکره منصفانه با ایران و.. جزء وظایف و مأموریت‌های «سازمان صهیونیست آمریکا»، به رهبری مورتون‌ ای کلین، «کمیته یهودیان آمریکا»، به ریاست دیوید هریس و «مؤسسه یهودی برای امنیت ملی آمریکا» به ریاست میخائیل ناچمن و اریک ادلمن بوده و از طریق آنان هدایت می شود.
 
[تصویر:  389997_190.jpg]
صهیونیست های تندرو، بدنه سازمان صهیونیست آمریکا را تشکیل می دهند

یکی از ویژگی‌های بارز سیاست و حکومت در آمریکا، حضور گروههای مختلف فشار در نهادهای مختلف این کشور است. کنگره اعم از سنا و مجلس نمایندگان، دادگاه‌ها، کاخ سفید، رسانه‌ها، احزاب و...بستر فعالیت گروههای مختلفی است که به فراخور اهداف و منافع خود در این نهادها اعمال نفوذ می کنند. قوانین آمریکا....

ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 189 چهارشنبه 30 مرداد 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

پیش‌بینی سیا از "جنگ بزرگ" در شامات


گروه بین‌الملل مشرق - روزنامه السیاسة لبنان که به سیاست‌های خصمانه خود علیه حزب‌الله لبنان و محور مقاومت در منطقه معروف است، اخیرا گزارش جالبی به نقل از یک منبع که مدعی ارتباط با سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا شده، منتشر کرده است. این روزنامه به نقل از دیپلمات‌های عرب در واشنگتن اعلام کردند که احتمالاً به‌زودی انفجاری در منطقه ایجاد خواهد کرد که از خیابان‌های بیروت و شهرهای اصلی دیگر لبنان آغاز می‌شود و جنگ داخلی را در این کشور ایجاد خواهد کرد.


این گزارش به نقل از منابعی از سازمان جاسوسی مرکزی آمریکا مدعی شده که بیشتر گزارش‌ها و تحولات و اطلاعات موجود از منطقه بویژه لبنان و سوریه و اسرائیل بر وقوع این انفجار گسترده در منطقه تاکید دارد، شراره‌های این انفجار به صورت خاص از شهر بیروت آغاز شده و در ادامه شامل سوریه و اسرائیل نیز خواهد شد، به گونه‌ای که جنگی را بین این سه طرف ایجاد خواهد کرد که در ادامه تمام منطقه را در بر خواهد گرفت.

این اخبار گرچه نوعی خبرپراکنی رسانه‌ای به نظر می‌رسد، اما تحلیلگران اعتقاد دارند‌، اگر انتساب این اخبار به سازمان جاسوسی آمریکا درست باشد، می‌تواند نشان دهنده طرحی جامع از سوی واشنگتن برای ایجاد اقدامات تروریستی مهیب در لبنان با هدف بروز فتنه داخلی در این کشور باشد.

[تصویر:  390423_476.jpg]

 

ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 142 سه شنبه 29 مرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

[آیت‌الله] خامنه‌ای کیست؟/بررسي تفکرات رهبر انقلاب از ديد گنجی در فارين‌افرز

اکبر گنجی نویسنده و روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب دیروز و ضدانقلاب فراری امروز که چندسالی است به اردوگاه دیگر عناصر افراطی و فراری در آمریکا و کشورهای اروپایی ملحق شده است، در شماره سپتامبر و اکتبر نشریه اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا، دیدگاه‌ها و تفکرات رهبر انقلاب را به زعم خود بررسی و تبیین کرده است. این نشریه که قرار است هفته آینده منتشر شود به دلیل طراحی متفاوت این شماره خود بسیار خبرساز شده است.

در خلاصه منتشر شده از این مقاله اکبر گنجی آمده است:

براساس جزئیات ارائه شده از شخصیت و تفکرات رهبر ایران از سوی اکبر گنجی، [آیت‌الله] خامنه‌ای فردی غیرعقلانی، احساساتی یا متعصب نیست که به دنبال فرصت...

ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 95 یکشنبه 27 مرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

خاندان سلطنتی انگلیس؛ خانواده ای مسیحی یا یهودی؟

"خانم پرستاری که اندکی ملکه انگلیس را دلخور کرده بود حالا دیگر زنده نیست" این را یکی از فعالان رسانه ای انگلیسی می گوید.  پرستار هندی تباری که فریب دو گوینده رادیوی استرالیایی را خورده بود بی خبر از آینده شوم خود، در پاسخ به درخواست تلفنی این دو خبرنگار که با تقلید صدا، خود را ملکه الیزابت و پرنس چارلز جا زده بودند، اطلاعاتی درباره جزئيات پرونده پزشكي همسر نوه ملكه در اختیار آنان قرار داد. این مصاحبه از طریق همین رسانه استرلیایی پخش شد و زمینه حوادث بعدی را فراهم آورد.
 



پرستار انگلیسی، جاسینثا سالدنای 46 ساله به شدت از سوی خانواده سلطنتی مورد انتقاد و پرخاش قرار گرفت. مقامات بيمارستان "كينگ ادوارد" نیز رسما عذرخواهي كردند و اين مساله را مايه شرمساري دانستند. در حالی که مقامات دربار انگليس و بيمارستان كينگ ادوارد مدعي بودند که هيچ شكايتي از جاسينثا سالدنا نكرده اند چند روز بعد، جسد اين پرستار در خانه اي در نزديكي بيمارستان پيدا شد كه برخي مقامات انگليسي از احتمال خودكشي وي خبر دادند. گرچه پلیس لندن جزئیات بیشتری را در این باره منتشر نکرد و تنها سخنگوی این نیرو اعلام کرد که آنها این مرگ را قتلی مشکوک تلقی نمی کنند اما انگشت اتهام رو به سوی خاندان سلطنتی نشانه رفت.

ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 132 سه شنبه 18 تیر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

مراسم بزرگداشت حیدر رزمندگان اسلام حاج احمد متوسلیان و یاران همراه

با حضور دکتر حسن عباسی

دوشنبه 17-3-92 در تالار صدرا و سینا در شیراز برگزار شد

[تصویر: baner--small.jpg]
لینک دانلود صوتی در ادامه مطلب..
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 113
  • آی پی دیروز : 81
  • بازدید امروز : 144
  • باردید دیروز : 687
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,867
  • بازدید ماه : 1,588
  • بازدید سال : 32,269
  • بازدید کلی : 279,632