loading...
کلبه کرامت،کلبه معنادار
عبدالمهدی بازدید : 159 سه شنبه 12 فروردین 1393 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

"اسد" تاوان کریمه را می‌دهد؛ چرا درگیری‌های جنوب و شمال سوریه یکباره شدت گرفت

با شعله‌ور شدن جبهه شمالی و جنوبی سوریه به صورت غافلگیر کننده و همزمان دور جدید درگیریها در این کشور ویژگی‌ها و شرایط خاصی دارد که عبارتند از:
چرا به یکباره درگیری‌های جنوب و شمال سوریه شدت گرفت/ انتقام غرب از روسیه در سوریه
اول: این درگیری‌ها بعد از شکست کنفرانس ژنو 2 و بسته شدن افق های راه حل سیاسی لااقل به صورت تاکتیکی آغاز شده و طرف‌های درگیر بار دیگر به میدان روی آورده اند تا بتوانند موازنه های قدرت را در عرصه میدانی اصلاح کنند. به این ترتیب ممکن است در نشست بعدی مذاکرات با برگه های قدرت جدید و مواضع سخت‌تری وارد مذاکره شوند.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 141 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

60 ساله‌های سعودی به دنبال دختران 14 ساله سوریه / رابطه جنسی در ازای دریافت غذا / کاهش قیمت خرید و فروش دختران سوری به هزار دلار!

چهار سال از جنگ داخلی در سوریه می‌گذرد، جنگی که نزدیک به 140 هزار کشته داشته است و موجب شده است بسیاری از خانواده‌ها سرپرستشان را از دست بدهند، به‌طوری که به گزارش سازمان‌ملل‌متحد در حال‌ حاضر در سوریه هفت میلیون نفر در سطح فقر و گرسنگی بوده و چهار میلیون و نیم در زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

60 ساله‌های سعودی به دنبال دختران 14 ساله سوریه / رابطه جنسی در ازای دریافت غذا / کاهش قیمت خرید و فروش دختران سوری به هزار دلار!

60 ساله‌های سعودی به دنبال دختران 14 ساله سوریه / رابطه جنسی در ازای دریافت غذا / کاهش قیمت خرید و فروش دختران سوری به هزار دلار!

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 127 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

داعش مرقد عمار یاسر و اویس قرنی را منفجر کرد +تصاویر

‫ تروریست‌های تکفیری دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" صبح امروز طی یک انفجار مهیب حرم مطهر «عمار ياسر» و «اويس قرنی» دو صحابی بزرگوار پيامبر(ص) و اميرالمؤمنين علی(ع) را در استان الرقه منفجر کردند.

بنابر این گزارش، عناصر داعش که با همکاری دیگر گروه‌های تروریستی استان رقه در شرق سوریه را در کنترل خود دارند، با انفجار حرم مطهر این دو صحابی بزرگوار گلدسته‌های حرمین را تخریب کردند.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 164 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

چه کسانی به دنبال آزادی فتنه‌گران در حصرند؟+ تصاویر

از ابتدای روی کار آمدن دولت جدید برخی جریان‌های خاص در داخل و خارج از کشور با طرح مجدد مسئله فتنه گران در حصر، به دنبال عمومی سازی مطالبات خود در زمینه رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی هستند. این جریان تلاش دارد رفع حصر را یک درخواست ملی و اجتماعی جلوه داده و از این طریق زمینه ناآرامی مجددی را فراهم آورد.

این در حالی است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی بعد از نرسیدن به نتیجه دلخواه در انتخابات ریاست جمهوری و با عدم تمکین به قانون و روش های قانونیِ اعتراض، بستری برای سوء استفاده گروههای معاند و برانداز را ایجاد کردند؛ هشت‌ماه ناآرامی در کشور، کشته شدن چند تن از هموطنان در ناآرامی‌ها، ضربه وارد شدن به سرمایه‌ اجتماعی، هزینه‌های مادی ناشی از آسیب به اموال عمومی، اخلال در روند مذاکرات و چانه‌زنی‌های دیپلماتیک و بواسطه‌ی آن تشدید تحریم‌های بین‌المللی حداقل آسیب‌هایی است که به واسطه‌ این بی قانونی به مردم ایران وارد آمد.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 138 یکشنبه 11 اسفند 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

لباس در ژورنالهای نیمه عریان بازار

تا همین چند سال پیش، فقط فروشگاه های لباسی که محصولاتشان از برندهای خاص خارجی بود به مشتری هایشان، ژورنال هایی را نشان می دادند که مانکن ها، لباسهای فروشگاه را به تن کرده بودند و با ژست های فریبنده شان، مشتری را که خود را جای آنها تصور می کرد برای خرید، وسوسه می کردند.

اما امروز در کوچه پس کوچه های شهر تهران، دیگر شمال و جنوب هم ندارد، پا در یک مغازه کوچک لباس فروشی هم که بگذارید قبل از آنکه لباسی را که انتخاب کرده اید با خود به اتاق پرو ببرید فروشنده پیشنهاد می کند، ژورنال مغازه را ورقی بزنید، ژورنال هایی که زیرزمینی بودنشان از نداشتن حتی یک خط توضیح درباره لباسها کاملاً خودنمایی می کند.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 206 دوشنبه 30 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

از "بدون دخترم هرگز" تا سریال "میهن"؛ ایران‌هراسی و پیشگویی‌سازی نوستراداموسی در هالیوود

انقلاب اسلامی ایران بی شک متغیری تاثیر گذار در معادلات جهانی دهه های پایانی قرن بیستم محسوب شده که پس از گذشت بیش از سه دهه از پیروزی آن، امروزه شاهد عینیت یافتن تاثیرات آن در معادلات جهانی هستیم.


انقلابی در قلب خاورمیانه و جهان اسلام، مبتنی بر گزاره های اسلامی و ارایه دهنده مدل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی بی شک به مذاق نظام سلطه جهانی، که سعی در ایجاد نظم نوین و خاورمیانه مطلوب اهداف ظالمانه دارند، خوش نیامده است. ایجاد جنگ تحمیلی، تحریم های اقتصادی، بی ثبات سازی های سیاسی، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در طول سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی خود شاهدی بر این مدعاست. به تعبیری هر چه از دست آنان بر می آمده انجام داده اند و هر آنچه نکرده اند، قادر به انجامش نبوده اند.
 

ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 142 چهارشنبه 25 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

نقدی بر فیلم «لکه»؛ منتخب جشنواره عمار"" آیا فتنه‌گران را می‌توان بخشید؟""

فیلم داستانی «لکه»، سیاسی‌ترین فیلم داستانی در چهارمین دوره جشنواره عمار بود. فیلمی که به نتایج فتنه 88 بازگشت دارد، ماجرای استاد دانشگاهی که می‌خواهد در دولت کنونی، مدیر شود. این فیلم برنده تندیس بهترین فیلم نیمه‌بلند چهارمین جشنواره عمار شد.
 

 
در ادامه مطلب...
عبدالمهدی بازدید : 202 چهارشنبه 18 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

نقدی بر فیلم توقیف‌شده "نیلوفر"؛ پدران و ازدواج اجباری دختران

فیلم نیلوفر (1387)، محصول مشترک کشورهای فرانسه و ایران است و اولین ساخته خانم سابین جِمایل، فیلمساز لبنانی الاصل ساکن در امریکا. نیلوفر گرچه در جشنواره‌های چندی مانند برلین، کن و مونترال شرکت کرده ولی تاکنون در هیچ جشنواره‌ای در ایران نمایش نیافته است. تنها نمایش این فیلم در سینماتک خانه هنرمندان در روز دوشنبه نهم دی بود و همین رونمایی سبب‌ نگارش این نقد شد.

 

******

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 134 دوشنبه 16 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

"ماجد الماجد" که بود و ماموریت گردان های "عبدالله عَزّام" چیست؟ + تصاویر

اوایل ماه گذشته سایت گروه‌های تکفیری مسلح پیام صوتی "ماجد الماجد" را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود "حزب ایران و منافعش در لبنان، اهداف مشروعی برای ما و انقلابیون به حساب می آیند و آنچه تا حالا بر سر مناطق شما [شیعیان] آمده از موشک باران بقاع و هرمل و ضاحیه و غیره، فقط دست گرمی بوده است.»

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/10/16/470169_251.jpg

گردان های «شهید عبدالله عَزّام» سازمانی مسلح است که فعالیت نظامی خود را از سال 2004 با سه انفجار در مرکز گردشگری طابا و ساحل تویبع (هر دو در مصر) آغاز کرد. این گروه نام خود را از فرمانده فلسطینی الاصل، عبدالله عزام که در سال 1989 در پیشاور ترور شد گرفته است. سازمان جهانی القاعده شاخه ای فرعی دارد با نام «القاعده در سرزمین شام و کنانه [مصر]» که گروه عبدالله عزام، فرع این شاخه محسوب می شود. انتشار بیانیه ها [و متون و مواد صوتی و تصویری] این گروه را هم «مرکز رسانه ای فجر» به عهده دارد.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 165 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

نقد فیلم/ «بشارت به یک شهروند هزارۀ سوم»؛شیطان‌پرستی در پایتخت

فیلم «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» به کارگردانی محمدهادی کریمی از هفدهم مهر در سینماها اکران شده و در مدت 64 روز به فروش سیصد میلیونی در سینماهای تهران رسید. این فیلم با بودجه هفتصد میلیون تومانی به تهیه‌کنندگی علی لدنّی در مؤسسه رسانه‌های تصویری تولید شده است. فیلم، به موضوع شیطان‌پرستی می‌پردازد.
 

******
در ادامه مطلب...
عبدالمهدی بازدید : 797 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

جنگ ایران و اسرائیل در بازی فرمانروایان جهان + عکس و فیلم

در نسخه جدید بازی "فرمانروایان جهان" شما به عنوان رئیس جمهور آمریکا با چالش جنگ اسرائیل با ایران مواجه می شوید و برای مدیریت آن باید اقدام کنید. نسخه جدید بازی فرمانروایان جهان ، چالش‌های جدید جهان امروز را مورد توجه قرار می‌دهد که عبارتند از: «کنترل پناهندگان پس از بروز فاجعه، استعمار کشورها، خرید اسلحه از بازار سیاه و دستیابی به منابع انرژی از نور خورشید گرفته تا استخراج نفت از اعماق دریا.



چالش نهایی در این بازی «مدیریت کشور آمریکا برپایه یک نظام جهانی در حال تغییر و مخاطره‌آمیز» است، شما می‌توانید این بازی را به صورت انفرادی یا با دوستان (افراد ۱۶ سال به بالا و از طریق اینترنت) اجرا کنید و حتی تصمیم بگیرید که همبازی شما یا رؤسای شبیه‌سازی شده کشورها، دوست یا دشمن شما باشند.
یکی از ویژگی‌های نسخه جدید بازی، وجود ۲۰ سناریوی بازی مثل سقوط مالی آمریکا، جنگ ایران و اسرائیل و جنگ جهانی سوم است که معضلات بشریت محسوب شده و کاربر باید نسبت به حل آنها اقدام کند

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 112 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

بازخوانی حماسه ۹ دی+ دانلود سخنرانی‌های استاد حسن عباسی درباره وقایع فتنه سال ۸۸


چهار سال گذشت ولی هنوز صدای نحس نابکاران فتنه گر که در روز عاشورای ارباب بی کفن هلهله سر دادند، در گوش ماست. چهار سال گذشت اما هنوز تصویر خیمه های سوخته عزای حسین (ع) و پرچم های به آتش کشیده شده اش از مقابل دیدگان ما محو نمی شود…


فتنه گران در روز عاشورای حسینی سال ۸۸ با وحشی گری به خیمه های حسینی یورش آوردند، با وقاحت در خیابان هایمحل تجمع خود به رقص و پایکوبی پرداختند، نمازگزاران ظهر عاشورا را سنگباران کردند، پرچم های عزای حسینی را به آتش کشیدند، به عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در مساجد حمله ور شدند و… این همه وقاحت در حالی صورت گرفت که مردم در حسینیه ها، مساجد و هیئت ها به عزاداری مشغول بودند و هنگامی که از ماجرا با خبر شدند، بساط فتنه گران را با غیرت دینی و حسینی خود برچیدند.

[تصویر:  1.jpg]


در ادامه مطلب....

عبدالمهدی بازدید : 210 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

لوران فابیوس؛ عامل ورود ایدز به ایران

فابیوس در 1946 در پاریس از پدر و مادری یهودی متولد شده است.او در سال 1974 به حزب سوسیالیست فرانسه پیوست. پله‌های ترقی در دنیای سیاست را به سرعت پیمود ودر دولت فرانسوا میتران به عنوان جوانترین نخست‌وزیر تاریخ فرانسه (86-1984) این سمت را به عهده گرفت.از 2000 تا 1988 رییس پارلمان فرانسه بود. در دولت لیونل ژوسپنمسئولیتوزارت اقتصاد (2002-2000) را به عهده داشت و هم اکنون نیز (از ماه می2012) در دولت ژان مارک آیروبه مقام وزارت امور خارجه رسیده است.

فابیوس در 1946 در پاریس از پدر و مادری یهودی متولد شده است.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 89 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

تحریم ها بسیاری از فعالیت های تجاری اروپا را متوقف کرده است

ماریچه شخاکه (Marietje Schaake) که اصالت هلندی دارد، عضو 3 کمیسیون امور خارجه، کمیسیون تجاری و کمیسیون آموزش، فرهنگ و رسانه در پارلمان اروپا است. او هفته آخر آذرماه به همراه همکاران خود در قالب یک هیئت نمایندگی از پارلمان اروپا به ایران آمد و با هفته نامه اطلاعات بورس به گفت وگو نشست که خلاصه آن را از نظرتان می گذرد:
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/10/7/466351_994.jpg
*وقتی به خیابانها نگاه می کنم همه چیز نسبتاً خوب به نظر می رسد، همه چیز در فروشگاه ها هست. آدمها خوب هستند ولی وقتی با مردم صحبت می کنید همه دغدغه شغل دارند و خصوصاً برای جوانان تصور آینده سخت است. از طرفی وقتی با مقامات کشوری صحبت می کنی می گویند تحریم ها تاثیری در اقتصاد ما ندارند.  

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 207 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

کشتی‌های امحای تسلیحات شیمیایی در راه سوریه

«میخائیل یولیانوف» رئیس بخش خلع سلاح وزارت خارجه روسیه از طرح انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه از بندر لاذقیه این کشور به ایتالیا و سپس انتقال آن به یک ناو پیشرفته آمریکایی خبر داده است. ناوگروه نیروی دریایی ارتش روسیه به همراه کشتی‌هایی از کشورهای نروژ و دانمارک هم‌اکنون در راه بندر لاذقیه سوریه هستند.

 
به این ترتیب کشتی‌های نروژی و دانمارکی تسلیحات شیمیایی را از بندر لاذقیه بارگیری می‌کنند و به همراه اسکورت ناوگروه ویژه روسیه به کشتی آمریکایی مستقر در ایتالیا منتقل کرده و در آنجا این تسلیحات منهدم می شوند.
 
روسیه همچنین 75 دستگاه خودروی زرهی و کامیون نیز به سوریه فرستاده است تا در انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه به بندر لاذقیه کمک کند. نیروهای دولتی سوریه کنترل بزرگراه‌های مهمی که دمشق را به بندر لاذقیه را متصل می‌کند در اختیار دارند ولی یولیانوف بر این باور است که انتقال این سلاح ها از راه‌های زمینی خطرناک و کاری پرخطر است.
 

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 168 شنبه 07 دی 1392 نظرات (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

نبرد داعش و ارتش عراق در الانبار؛ بسته شدن راه تنفس تروریست‌های سوری

بعید است کسی در خاورمیانه زندگی کند و با مقوله سلفی‌گری آشنا نباشد. جریان‌های سلفی اگرچه با حملات یازده سپتامبر خود را به جهانیان شناساندند اما برای مردم خاورمیانه از سال‌ها بلکه قرن‌ها قبل شناخته شده‌اند. هدف از این گزارش شرح خصوصیات این جریان نیست اما تذکار این نکته ضروری است که سلفی‌گری با آغاز فتنه سوریه از سال 2011 چهره‌ای بسیار خشن‌تر و واضح‌تر از خود بروز داد.

در این گزارش تلاش داریم تا ابعاد ژئوپلتیک عملیات اخیر ارتش عراق را در «استان الانبار» مورد واکاوی مختصر قرار دهیم. دشمنی که ارتش عراق با آن در استان بزرگ الانبار درگیر است، گروهک «دولت اسلامی عراق و شام» نام دارد که به اختصار «داعش» خوانده می‌شود و از گروه‌های سرشناس سلفی است. پیش از ورود به اصل مساله لازم است توضیحاتی در خصوص این گروهک تروریستی داده شود.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 120 جمعه 06 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

گروه "جبهه اسلامیه" مجبور است مردم را به خاک و خون بکشد!

موسسه آمریکایی کارنگی در تحلیلی به آخرین وضعیت و آرایش نظامی در سوریه پرداخته و وضعیت گروه‌های تروریستی را بررسی کرده است.


جنگ در نقاط شمالی استان ادلب سوریه همچنان ادامه دارد، جایی که «جبهه اسلامیه» ائتلاف گروه‌های شورشی اسلام‌گرا کنترل گذرگاه مرزی باب الهوی و چندین انبار سلاح «شورای عالی نظامی»، مقر فرماندهی ارتش آزاد سوریه، را به دست گرفته‌اند. اما درگیری بزرگ‌تری هم در جریان است و بیش‌تر به دلیل به حاشیه رانده شدن شورای عالی نظامی است.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 127 جمعه 06 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

طرحی برای نازا کردن زنان "پروژه یوژنیکس" چیست؟ + تصاویر

 "ادوارد سعید"، محقق معروف فلسطینی الاصل که در مجامع دانشگاهی آمریکایی صاحب نام و کرسی است معتقد است "غرب همواره به شرق اسلامی با کینه و ترس برخورد کرده است. برای این کینه و ترس، دلایل مختلف و فراوان روان شناختی و مذهبی می توان ذکر کرد؛ اما همه دشمنی غرب، به نگاه آنها به چالش های آخر الزمانی بر می گردد. 
 

 

کشتار خاموش ساکنان زمین

موضوع "کشتار خاموش" ساکنان زمین و به حداقل رساندن این جمعیت و غلبه دادن جماعتی خاص بر عموم مردم، جزء برنامه های دائمی سران مخفی و موسسان حکومت جهانی بوده است. تباه شدن حرث و نسل، آلودگی آب و نان، تحمیل غذا و داروی رنگین، اما مسموم...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 97 پنجشنبه 05 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا دولت و مجلس واقعاً از برنامه سفر هیئت اروپایی بي‌اطلاع بودند؟ + فیلم

 سفر هفته گذشته هیئت پارلمان اروپا به ایران به ریاست خانم «تاریا کرونبرگ»، با چند حاشیه همراه بود که اصل ماجرا را تحت‌الشعاع قرار داد؛ حاشیه‌هایی که شاید برای هیئت اروپایی "هدف اصلی" از سفر به ایران بود و دیدار با مقامات ایران در حاشیه قرار داشت. البته علی لاریجانی رئیس مجلس پس از سفر پرحاشیه هیئت اروپایی و دیدار با برخی چهره‌های مسأله‌دار و بی احترامی رخ داده در دیدار با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در جلسه علنی مجلس ضمن انتقاد از این اقدام نمایندگان پارلمان اروپا اظهار داشت که نباید سایر منافع دیپلماتیک ایران از سفر این هیئت نادیده گرفته شود. این واکنش لاریجانی در پاسخ به تذکرات نمایندگان مجلس بود که از رئیس مجلس خواسته بودند تا از دیدار با این هیئت بدلیل اهدای جایزه به دو تن از محکومین دستگاه قضایی ایران، خودداری کند.

پس از این اتفاقات وزارت خارجه و مجلس شورای اسلامی که سازمان‌دهندگان این سفر بودند، از هرگونه اطلاع قبلی درباره برنامه‌های این هیئت برای دیدار با چهره‌های حاشیه‌ساز ابراز بی‌اطلاعی کردند

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 326 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

دو شبکه ماهواره ای فارسی زبان که در شب اربعین سنگ تمام گذاشتند!

شبکه های ماهواره ای که به زبان فارسی برنامه پخش می کنند، هدف خود از تأسیس شبکه و پخش برنامه برای ایرانیان را احترام به سلیقه و نظر مخاطب ایرانی بیان می کنند و از "صداقت" و "رفتار حرفه ای" می گویند؛ اما آیا واقعیت هم همین است؟

صدای آمریکا(VOA) و  بی بی سی فارسی(BBC PERSIAN)  نیز از آن گروه از شبکه هایی هستند که ادعای احترام به دیدگاه و سلیقه مخاطبان خود را بارها مطرح کرده و می کنند؛ به خصوص بی بی سی فارسی که رئیس آن در سخنانش از واژه هایی مانند "رسانه حرفه ای"، "رفتار صادقانه"، "احترام به مخاطبان ایرانی" و ... سخن می گوید؛ اما اگر راستش را بخواهید بارها خلاف این شعارها عمل کرده اند؛ از استفاده از واژه مجعول برای خلیج فارس گرفته تا جعلی خواندن ایران و این بار ...

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 99 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 در یک آگهی تبلیغاتی که روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسانده است، برنده جایزه نوبل، ایلای ویزل، از کنگره آمریکا خواسته است تا تحریم علیه ایران را تشدید کند. در این آگهی تبلیغاتی، وی از رئیس جمهور آمریکا اوباما و کنگره در خواست کرده تا به عنوان شرایط ادامه مذاکرات، خواستار از بین بردن کامل زیرساخت‌های هسته‌ای ایران و عدم انکار هولوکاست شوند.

 

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 113 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا اردوغان دستمزد دخالت در سوریه را دریافت می‌کند؟

ترکیه اکنون با یک بحران مواجه است، بحران فساد مالی که در آن برخی از وابستگان و فرزندان مقامات بلندپایه دولت عدالت و توسعه نیز جزو متهمین هستند.

«پیوتر زالفسکی»، تحلیل‌گر مقیم استانبول در خصوص این بحران در نشریه تایم می‌نویسد: «از نظر بسیاری از ناظران ترک، تحقیقات اخیر ربطی به ده‌ها مظنون دستگیر شده یا سرمایه‌داران بزرگ دولتی ندارد. این مساله‌ای است مربوط به مقام ارشد کشور، اردوغان و «جامعه گولن»، جنبش اسلام‌گرای قدرتمندی که به یکی از خطرناک‌ترین دشمنان نخست‌وزیر تبدیل شده است. کینه رو به فزونی این جنبش از دولت اردوغان، قدرت آن در پلیس و دستگاه قضایی ترکیه، ارتباطات مظنونان اصلی با حزب عدالت و توسعه و پیشینه دادستان‌های مسئول پرونده همه از یک دیدگاه وسیع‌تر سخن می‌گویند که برمبنای آن گولنیست‌ها نیروی اصلی پس‌پرده این دستگیری‌ها هستند.»

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 119 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

در دایره المعارف بریتانیا واژه « لابی » اینگونه تعریف شده است: لابی عبارت است از گروهی کارگزار فعال که منافع خاصی دارند و بر کارمندان رسمی به ویژه قانونگذاران فشار می آورند تا آنها را در کاری که انجام می دهند تحت تأثیر قرار دهند.

در چاپ بین الملل فرهنگ وبستر درباره لابی آمده است: اشخاصی هستند که به راهروهای پارلمان رفت و آمد دارند، یا اشخاصی که عضو پارلمان نیستند و سمت رسمی ندارند، یا اشخاصی که سمتهای دولتی دارند، و تلاش می کنند از طریق ارتباطات ویژه و با هدف تصویب یک قانون مشخص یا اتخاذ یک سری تصمیمات خاص، بر شرکا یا شخصیتهای عمومی  تأثیر بگذارند.

 

عبدالمهدی بازدید : 125 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

مفتی وهابی و دشمن قسم خورده امام‌زمان (عج)

دکتر عثمان بن محمد بن حمد بن عبدالله بن صالح بن محمد الخمیس ناصری تمیمی که نسبش به قبیله نواصر  از نسل مسور بن عمر بن عباد ابن حُصین تمیمی آخرین امیر سنی کویتی قبیله بنی تمیم می رسد. وی متولد ۱۶ژانویه ۱۹۵۶ در کویت است و در دانشگاه اسلامی محمد بن سعود ریاض درس خوانده است.

عثمان خمیس؛ شیر وهابیت !!!


***پایان نامه ضدشیعی
موضوع پایان نامه او نقد کتاب شریف المراجعات سید شرف الدین عاملی بوده و اصلی ترین تخصص و فعالیت او هم مناظره با شیعیان در فضاهای مختلف و بخصوص برنامه های ماهواره ای و اینترنت است...

 

و از همین رو او را شیر(؟!!) وهابیان می خوانند. او یکی از چهار مدافع جدی جریان وهابیت (عثمان الخمیس, عدنان العرعور, عبد الرحمن الدمشقیه و د. عبد الرحیم البلوشی (ملقب بأبی المنتصر بلوشی)) است.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 89 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

تاکتیک‌های تکفيري‌ها براي پرتاب بحران از سوريه به عراق

پایگاه اینترنتی «المسلة» به بررسی طرحهای جبهه النصرة برای استقرار در خاک عراق و اقدامات تروریستی در این کشور پرداخته است.
 


طرحهای جبهه النصرة و سناریوی ورود به عراق

بر اساس اطلاعات یک منبع امنیتی عراق 25 هزار نفر از افراد مسلح و تروریست وابسته به جبهه النصرة از سوریه وارد خاک عراق خواهند شد که فرماندهی آنان بر عهده ابوبکر خاتونی فرمانده کل بخش شمالی سازمان القاعده است.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 145 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش اطلاعاتی روسيه از جبهه اردن؛ 25هزار تروریست در انتظار فرمان حمله به دمشق

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/9/27/461658_223.jpg

منابع اطلاعاتي " صهیونیستی" تاكيد  كردند كه ارتش سوريه در شب هفتم اكتبر حمله جديدي را اين بار در جنوب سوریه صورت داد. دو تيپ زرهي ( نزديك به 200 تانك و نفربر) به سوي القنيطره، حركت كردند. "صهیونیست ها" بر اين باورند كه هدف اصلي اين عمليات گسترده، به دست گرفتن مجدد كنترل مناطق همجوار بلندی‌ های اشغالی جولان است که پیشتر کنترل آنها را گروه های مسلح به دست گرفته بودند.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 111 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

ظریف در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست:

اقدام اخیر کاخ سفید به شدت غیر سازنده بود/ اخبار مرگ مذاکرات هسته‌ای بسیار مبالغه‌آمیز است

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/9/25/459910_817.jpg

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر شد، از اقدام اخیر کاخ سفید در افزودن نام شرکت‌های تازه به لیست تحریم‌های خود، آن را حرکتی «به شدت غیرسازنده» توصیف کرده است. در ادامه متن کامل این مصاحبه آمده است:

سؤال: بگذارید با سوالی در مورد وضعیت مذاکرات شروع کنم. بعد از آنکه روز جمعه هیئت ایرانی حاضر در مذاکرات فنی وین را ترک کرد، «عباس عراقچی» همکار شما اطلاعیه ایالات متحده برای تقویت تحریم‌های موجود را «بر خلاف روح توافق ژنو» خواند و گفت ایران در حال ارزیابی «واکنش مناسب» است. ممکن است این موضوع را شفاف‌سازی کنید و در مورد موضع ایران توضیح دهید؟

ظریف: ما متعهدیم که اطمینان یابیم روندی که آغاز کردیم، به نتیجه‌ای رضایت‌بخش منتهی شود که موارد قید شده در توافقنامه (موقت ژنو) را پاسخگو باشد، به این معنی که

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 102 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

داوودی مهاجر: مذهب را به طور عملی کنار گذاشته‌ام

به نقل از باشگاه خبرنگاران، فریبا داودی مهاجر از زمانی جلب توجه کرد که در یک برنامه زنده در شبکه ماهواره‌ای صدای آمریکا در پاسخ به درخواست مجری این برنامه، برای اولین بار در حالی جلوی دوربین کشف حجاب کرد که قبل از آن با حجاب در عموم ظاهر می‌شد.

به گفته علیرضا نوری‌زاده که ارتباطات نزدیکی با دستگاه‌های اطلاعاتی عربی دارد، داودی مهاجر حاضر شده در ازای تامین خانه و زندگی كشف حجاب كند.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 117 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

حسن عباسی خطوط قرمز دیپلماسی قابل انعطاف را در دانشگاه اصفهان تبیین میکند

[تصویر:  96028285624118367103.jpg]

 

حسن عباسی در دانشگاه اصفهان خطوط قرمز دیپلماسیقابل انعطاف را تبیین میکند.

حسن عباسی روز دوشنبه 25آذر ماه در برنامه ای که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان جهت تبیین توافقنامه ژنو و بررسی خطوط قرمز مسئله مذاکره و نرمش قهرمانانه برگزار می شود حضور پیدا میکند.
این برنامه با عنوان " دیپلماسی قابل انعطاف؛خطوط قرمز و چالش ها " در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار می شود .

 

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 162 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

گزارشی از حضور استاد حسن عباسی در گلپایگان

مراسم همایش دانشجویی با  موضوع سبک زندگی با حضور دکتر حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در تاریخ ۱۲/۹/۹۲ ساعت ۱۵ الی ۱۷:۳۰ در سالن آمفی تئاتردانشکده فنی و مهندسی گلپایگان  برگزار گردید. این برنامه که با استقبال دانشجویان فهیم دانشکده و حضور مسئولین و روسای ادارات شهرستان همراه بود به همت و تلاش بسیج دانشجویی و کانون پیوند مهرگلپایگان برگزار گردید.
[تصویر:  %D8%B9%DA%A9%D8%B3%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8...%D8%B1.jpg]
در این مراسم محمد سعید طاهری معاون فرماندار گلپایگان ، امام جمعه گلشهر ، محسن حجتی رئیس دفتر نماینده گلپایگان و خوانسار در شهرستان گلپایگان و فیروزی عضو شورای شهر گلپایگان حضور یافتند.
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 114 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

پروفسور نایل فرگوسن : آیا بعد از 500 سال تسلط، غرب سقوط خواهد کرد؟ + فیلم

مطالبی که مشاهده می‌کنید قسمت سوم  از مستند تمدن‌سازی، ساخته‌ نایل فرگوسن، مورخ، اقتصاددان و استراتژیست نوظهور غربی است. وی در این مستند یک سوال اساسی را مطرح می‌کند: آیا غرب به تاریخ خواهد پیوست؟

در این مستند 6 قسمتی وی می‌کوشد تا به 6 دلیل اساسی برتری غرب در 500 سال گذشته اشاره کرده و در نهایت نتیجه می‌گیرد که آیا جهان غرب به پایان خود نزدیک شده است یا خیر؟

 

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 91 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

ائتلاف با اسرائیل؛ دام غربی برای صید شکار عربی

پروژه غربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از جمله سناریوهای تاریکخانه سیاست خارجی مشترک آمریکا و اسرائیل است. در حالی که برخی تحلیلگران مسایل راهبردی منطقه یکی از اهداف غرب در امضای توافق هسته ای موقت بین تهران با 1+5 و انتشار شایعات در باب مذاکرات دوجانبه و محرمانه تهران با واشنگتن را تحت فشار گذاشتن رژیم های عربی به تعامل با اسرائیل می دانند، به نظر می رسد این سناریو جواب داد و ره صد ساله تلاش های عادی سازی روابط رژیم های وابسته خلیجی با رژیم صهیونیستی که البته پیشتر نیز به صورت غیرعلنی دنبال می شد، را به سطح آب سیاست منطقه ای این کشورها راه داده است.

به لطف وادادگی رژیم های عربی و تاثیرپذیری آنها از دامهای فریبکارانه غربی، روابط این رژیم ها با اسرائیل از حالت رکود به رقابت بین رژیم های عربی تبدیل شده است، دیگر هیچ رسانه ای نیست

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 168 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

افشای نژاد پرستی ارتش در هالیوود، خط قرمزِ پنتاگون + تصاویر


 کتاب عملیات هالیوود درباره رابطه طولاني مدت ميان ارتش ايالات متحده آمريکا و هاليوود است، رابطه همزيستي که هر کدام از اين دو از اقدامات طرف ديگر منفعت مي برد. هاليوود مدت هاست که در توليد فيلم هاي خود به همکاري هاي نظامي وابسته است که اين وابستگي از دسترسي به آرشيو فيلم هاي ارتش تا استفاده از ناوهاي جنگي واقعي و تجهيزات نظامي گسترده مي شود. براي ارتش نيز مزيت همکاري با هاليوود اين است که به آن توانايي مي دهد که به شکل دهي تصوير خود در موثرترين وسيله فرهنگ مردم بپردازد و اين وسيله موثر عبارت از فيلم هاي سينمايي است.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 578 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم


نقدی بر سریال The Walking Dead/آخرالزمان به سبک زامبی ها+عکس


[تصویر:  4149258_orig.jpg]


بررسی و تحلیل مختصری از سریال The Walking Dead به کارگردانی Frank Darabont ، امیدواریم مورد توجه قرار گیرد.

موضوع آخرالزمان به عنوان یک مبحث دینی اعتقادی همواره مورد توجه ی همگان بوده است. آخر زمان را در فرهنگ های مختلف با نام ها و اصطلاحات مختلف می شناسند و به همین تناسب تعریف های متفاوتی هم برای آن ارائه می دهند.
در ادامه مطلب...
عبدالمهدی بازدید : 139 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

 

بسم الله الرحمن الرحیم
خلق داروین؛ مردانی از جنس ایکس

 مجموعه فیلم سینمایی ایکس من (x-men)  یکی از پروژه‌هایپیچیده رسانه‌ای بر مبنای داروینیسم است که از دو دهه قبل آغاز شد. اولین گام جدی در این مسیر ساخت مجموعه کارتونیدر سال 1989 میلادی به نام (Prydeof the X-Men ) آغاز شد و بعد از آن ازسال1992تا 1997 میلادی مجموعه سریال کارتونی x-men پخش شدو بعد از آن اولین سری فیلم های سینمایی ایکس من به کارگردانی (Bryan Singer) در سال 2000 میلادی ساختهشد و در ادامه آن به ترتیب سال های 2003، 2006، 2009 و 2011 میلادی، سری فیلم های ایکس من با کارگردانان و نویسنده های مختلف اما در یک چارچوب فکری به نمایش در آمد.
[تصویر:  439187_550.jpg]
در ادامه مطلب...
عبدالمهدی بازدید : 132 سه شنبه 19 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

عطش عاجزانه تل‌آويو برای نزدیک‌شدن دیپلماتیک به ایران

 همزمان با اینکه بعد از استقرار دولت جدید، کانال های دیپلماتیک ایران و آمریکا به هم نزدیک می شدند و نهایتاً رؤسای جمهور دو کشور در «نیویورک»، یک مکالمه تلفنی دوطرفه و بی سابقه برقرار کردند؛ به نظر می رسد که مقامات رژیم صهیونیستی نیز به انعقاد چنین دیپلماسی با «جمهوری اسلامی» متمایل تر شده اند. گویا آنها عطش کم سابقه ای برای ایجاد یک دیالوگ دیپلماتیک با ایران، از خود به نمایش گذاشته اند.

هر چند که ممکن است هیچ مدیریت پالسی از طرف دیپلمات های دولتی در کار نبوده باشد، امّا صهیونیست ها بوضوح چندین اقدام مقامات ایرانی را بعنوان یک "مدیریت پالس" برداشت

ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 94 جمعه 15 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
  دکتر مسعود اسداللهی کارشناس مسائل لبنان و حزب‌الله، در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح برخی از ویژگی‌های شخصیتی و حرفه‌ای شهید حسان اللقیس پرداخت. شهید اللقیس سه روز پیش توسط عوامل صهیونیستی در جنوب بیروت به شهادت رسید.
 
شهید اللقیس چه نقش و جایگاهی در جنبش مقاومت اسلامی لبنان داشت؟
 شهید حسن اللقیس یکی از چهره‌های قدیمی و پیش‌کسوت مقاومت اسلامی در لبنان بود. وی در همان دوران جوانی و از روزهای اول شکل‌گیری مقاومت اسلامی و جنبش حزب‌الله لبنان به عضویت این گروه درآمد و از آن روز به بعد، این شهید تمام عمر خود را وقف مقاومت کرد.
[تصویر:  139209131302258731669323.jpg]
وی مهندسی کامپیوتر را از دانشگاه آمریکایی بیروت در بالاترین سطوح علمی گرفت و یک مغز متفکر رایانه‌ای و الکترونیکی محسوب می‌شد و با تکنولوژی‌های جدید بسیار آشنا بود و تسلط فوق‌العاده‌ای در زمینه این تکنولوژی‌ها داشت. به همین خاطر توانست نقش عمده‌ای در جنگ الکترونیک علیه اسرائیل ایفا کند. شهید اللقیس تأثیر بسیار زیادی در موفقیت‌های حزب‌الله و مقاومت اسلامی در جنگ الکترونیک با اسرائیل داشت به‌گونه‌ای که کینه ایشان را اسرائیلی‌ها مدت‌ها بود به دل گرفته بودند.
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 119 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم


رسانه‌های رژیم اسرائیل با انعکاس نگرانی این رژیم از گسترش روابط ایران و کشورهای منطقه، اخبار مربوط به سفر وزیر خارجه ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس و سفر مقامات کشورهای همسایه از جمله نخست وزیر عراق به ایران را بازتاب گسترده‌ای داده‌اند.
از سوی دیگر، نتانیاهو و مقامات دیگر اسرائیل نظیر شیمون پرز نیز سفر به کشورهای مختلف برای متحدسازی بر ضد ایران را در دستور کار قرار داده‌اند. نتانیاهو با سفر به ایتالیا تلاش می‌کند روابط مثبت این کشور با ایران را تحت تأثیر قرار دهد. شیمون پرز نیز به همین منظور به مکزیک سفر کرده است.

سرخط مهمترین اخبار ایران در رسانه‌های اصلی اسرائیل در ادامه به همراه خلاصه‌ای از مطالب آن، برای استفاده مخاطبان و کارشناسان محترم آمده است:



-
عربستان و اسرائیل به دنبال طراحی ویروسی مخرب‌تراز "استاکس‌نت"


-
سفر بندر بن سلطان به تل‌آویو و مذاکره با نتانیاهوو اولاند


-
سفر نتانیاهو به ایتالیا و دیدار با رهبر کاتولیک‌هایجهان


-
افزایش آمار مبتلایان به ایدز در ایران


-
انتقاد شدید اولمرت از سیاست‌های نتانیاهو در قبالایران

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 102 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

برخورد دوگانه یونسکو با اماکن مقدس ادیان الهی

 واژه حریم در لغت به معنی پیرامون، گرداگرد و مكانی كه حمایت و دفاع از آن واجب است معنی شده است مسجد الحرام به عنوان حریم خصوصی ومقدس مسلمانان جهان به شمار می رود که این روزها در قبال سکوت عجیب مسلمانان جهان و سازمان یونسکو، در میان برج های سربه فلک کشیده و مملو از نمادهای فراماسونری محصور شده است و کعبه، خانه ای که مسلمانان جهان گرداگرد آن به راز و نیاز با خدای یکتا می پردازند در میان آسمان خراش ها گم شده است و این گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام، برای نابودی تمام تاریخ چند هزارساله، میراث فرهنگی وهویت دینی مسلمانان، در حال انجام است و همچنان غیرت مسلمانان به جوش نیامده است.

 


طبق قانون سازمان یونسکو، حریم قانونی مکان‌های مقدس از نظر ساخت بنا، در مجاورت این مکان ها باید رعایت شود

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 90 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

[تصویر:  Abbasi.jpg]


وبسایت «صراط المتحجرین» با تقطیع سی ثانیه‌ای یکی از سخنرانی‌های قدیمی استاد حسن عباسی بار دیگر به کشف جدیدی نائل آمد.
زنجیره تقطیع فیلم و صوت سخنرانی‌های اساتید محترم حسن عباسی،علی اکبر رائفی پور و... در تلویزیون‌ها و وب سایت‌های ضد انقلاب مانند بی بی سی، من و تو و VOA… ،دنباله‌ای در داخل کشور پیدا کرده است که مربوط به گروه متحجرین است
 البته دور نیست که گوی رقابت را از ضد انقلاب و اصلاح طلب جماعت بربایند.
از جمله این وبسایت‌ها
«صراط المتحجرین» است که با تمرکز بر یک کلیپ  سی ثانیه‌ای که در واقع تقطیع یکی از سخنرانی‌های قدیمی ایشان است، سعی در تطهیر کسانی نمود که حتی در محرم امسال بر خود نام دیوانگان ذوالجناح را نهادند البته از نقل قول اشعار سخیف و موهنی که در مجالس عزاداری! خود می خوانند شرمنده ایم.
در این راستا، فایل تصویری کامل این سخنرانی تحت عنوان «خوب بد زشت در نبردی مشکوک» که در حوزه سیاست خارجی در اردیبهشت سال ۸۵ در دانشگاه بوعلی سینا همدان ایراد شده بود را می‌توانید از لینک زیر دریافت کنید:

لینک دانلود تصویری:


منبع:باشگاه استراتژیست های جوان
یا علی

 

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 74
  • آی پی دیروز : 81
  • بازدید امروز : 94
  • باردید دیروز : 687
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,817
  • بازدید ماه : 1,538
  • بازدید سال : 32,219
  • بازدید کلی : 279,582