loading...
کلبه کرامت،کلبه معنادار
عبدالمهدی بازدید : 159 سه شنبه 12 فروردین 1393 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

"اسد" تاوان کریمه را می‌دهد؛ چرا درگیری‌های جنوب و شمال سوریه یکباره شدت گرفت

با شعله‌ور شدن جبهه شمالی و جنوبی سوریه به صورت غافلگیر کننده و همزمان دور جدید درگیریها در این کشور ویژگی‌ها و شرایط خاصی دارد که عبارتند از:
چرا به یکباره درگیری‌های جنوب و شمال سوریه شدت گرفت/ انتقام غرب از روسیه در سوریه
اول: این درگیری‌ها بعد از شکست کنفرانس ژنو 2 و بسته شدن افق های راه حل سیاسی لااقل به صورت تاکتیکی آغاز شده و طرف‌های درگیر بار دیگر به میدان روی آورده اند تا بتوانند موازنه های قدرت را در عرصه میدانی اصلاح کنند. به این ترتیب ممکن است در نشست بعدی مذاکرات با برگه های قدرت جدید و مواضع سخت‌تری وارد مذاکره شوند.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 141 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

60 ساله‌های سعودی به دنبال دختران 14 ساله سوریه / رابطه جنسی در ازای دریافت غذا / کاهش قیمت خرید و فروش دختران سوری به هزار دلار!

چهار سال از جنگ داخلی در سوریه می‌گذرد، جنگی که نزدیک به 140 هزار کشته داشته است و موجب شده است بسیاری از خانواده‌ها سرپرستشان را از دست بدهند، به‌طوری که به گزارش سازمان‌ملل‌متحد در حال‌ حاضر در سوریه هفت میلیون نفر در سطح فقر و گرسنگی بوده و چهار میلیون و نیم در زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

60 ساله‌های سعودی به دنبال دختران 14 ساله سوریه / رابطه جنسی در ازای دریافت غذا / کاهش قیمت خرید و فروش دختران سوری به هزار دلار!

60 ساله‌های سعودی به دنبال دختران 14 ساله سوریه / رابطه جنسی در ازای دریافت غذا / کاهش قیمت خرید و فروش دختران سوری به هزار دلار!

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 127 پنجشنبه 07 فروردین 1393 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

داعش مرقد عمار یاسر و اویس قرنی را منفجر کرد +تصاویر

‫ تروریست‌های تکفیری دولت اسلامی عراق و شام موسوم به "داعش" صبح امروز طی یک انفجار مهیب حرم مطهر «عمار ياسر» و «اويس قرنی» دو صحابی بزرگوار پيامبر(ص) و اميرالمؤمنين علی(ع) را در استان الرقه منفجر کردند.

بنابر این گزارش، عناصر داعش که با همکاری دیگر گروه‌های تروریستی استان رقه در شرق سوریه را در کنترل خود دارند، با انفجار حرم مطهر این دو صحابی بزرگوار گلدسته‌های حرمین را تخریب کردند.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 134 دوشنبه 16 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

"ماجد الماجد" که بود و ماموریت گردان های "عبدالله عَزّام" چیست؟ + تصاویر

اوایل ماه گذشته سایت گروه‌های تکفیری مسلح پیام صوتی "ماجد الماجد" را منتشر کرد که در بخشی از آن آمده بود "حزب ایران و منافعش در لبنان، اهداف مشروعی برای ما و انقلابیون به حساب می آیند و آنچه تا حالا بر سر مناطق شما [شیعیان] آمده از موشک باران بقاع و هرمل و ضاحیه و غیره، فقط دست گرمی بوده است.»

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/10/16/470169_251.jpg

گردان های «شهید عبدالله عَزّام» سازمانی مسلح است که فعالیت نظامی خود را از سال 2004 با سه انفجار در مرکز گردشگری طابا و ساحل تویبع (هر دو در مصر) آغاز کرد. این گروه نام خود را از فرمانده فلسطینی الاصل، عبدالله عزام که در سال 1989 در پیشاور ترور شد گرفته است. سازمان جهانی القاعده شاخه ای فرعی دارد با نام «القاعده در سرزمین شام و کنانه [مصر]» که گروه عبدالله عزام، فرع این شاخه محسوب می شود. انتشار بیانیه ها [و متون و مواد صوتی و تصویری] این گروه را هم «مرکز رسانه ای فجر» به عهده دارد.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 210 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

لوران فابیوس؛ عامل ورود ایدز به ایران

فابیوس در 1946 در پاریس از پدر و مادری یهودی متولد شده است.او در سال 1974 به حزب سوسیالیست فرانسه پیوست. پله‌های ترقی در دنیای سیاست را به سرعت پیمود ودر دولت فرانسوا میتران به عنوان جوانترین نخست‌وزیر تاریخ فرانسه (86-1984) این سمت را به عهده گرفت.از 2000 تا 1988 رییس پارلمان فرانسه بود. در دولت لیونل ژوسپنمسئولیتوزارت اقتصاد (2002-2000) را به عهده داشت و هم اکنون نیز (از ماه می2012) در دولت ژان مارک آیروبه مقام وزارت امور خارجه رسیده است.

فابیوس در 1946 در پاریس از پدر و مادری یهودی متولد شده است.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 120 جمعه 06 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

گروه "جبهه اسلامیه" مجبور است مردم را به خاک و خون بکشد!

موسسه آمریکایی کارنگی در تحلیلی به آخرین وضعیت و آرایش نظامی در سوریه پرداخته و وضعیت گروه‌های تروریستی را بررسی کرده است.


جنگ در نقاط شمالی استان ادلب سوریه همچنان ادامه دارد، جایی که «جبهه اسلامیه» ائتلاف گروه‌های شورشی اسلام‌گرا کنترل گذرگاه مرزی باب الهوی و چندین انبار سلاح «شورای عالی نظامی»، مقر فرماندهی ارتش آزاد سوریه، را به دست گرفته‌اند. اما درگیری بزرگ‌تری هم در جریان است و بیش‌تر به دلیل به حاشیه رانده شدن شورای عالی نظامی است.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 113 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا اردوغان دستمزد دخالت در سوریه را دریافت می‌کند؟

ترکیه اکنون با یک بحران مواجه است، بحران فساد مالی که در آن برخی از وابستگان و فرزندان مقامات بلندپایه دولت عدالت و توسعه نیز جزو متهمین هستند.

«پیوتر زالفسکی»، تحلیل‌گر مقیم استانبول در خصوص این بحران در نشریه تایم می‌نویسد: «از نظر بسیاری از ناظران ترک، تحقیقات اخیر ربطی به ده‌ها مظنون دستگیر شده یا سرمایه‌داران بزرگ دولتی ندارد. این مساله‌ای است مربوط به مقام ارشد کشور، اردوغان و «جامعه گولن»، جنبش اسلام‌گرای قدرتمندی که به یکی از خطرناک‌ترین دشمنان نخست‌وزیر تبدیل شده است. کینه رو به فزونی این جنبش از دولت اردوغان، قدرت آن در پلیس و دستگاه قضایی ترکیه، ارتباطات مظنونان اصلی با حزب عدالت و توسعه و پیشینه دادستان‌های مسئول پرونده همه از یک دیدگاه وسیع‌تر سخن می‌گویند که برمبنای آن گولنیست‌ها نیروی اصلی پس‌پرده این دستگیری‌ها هستند.»

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 125 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

مفتی وهابی و دشمن قسم خورده امام‌زمان (عج)

دکتر عثمان بن محمد بن حمد بن عبدالله بن صالح بن محمد الخمیس ناصری تمیمی که نسبش به قبیله نواصر  از نسل مسور بن عمر بن عباد ابن حُصین تمیمی آخرین امیر سنی کویتی قبیله بنی تمیم می رسد. وی متولد ۱۶ژانویه ۱۹۵۶ در کویت است و در دانشگاه اسلامی محمد بن سعود ریاض درس خوانده است.

عثمان خمیس؛ شیر وهابیت !!!


***پایان نامه ضدشیعی
موضوع پایان نامه او نقد کتاب شریف المراجعات سید شرف الدین عاملی بوده و اصلی ترین تخصص و فعالیت او هم مناظره با شیعیان در فضاهای مختلف و بخصوص برنامه های ماهواره ای و اینترنت است...

 

و از همین رو او را شیر(؟!!) وهابیان می خوانند. او یکی از چهار مدافع جدی جریان وهابیت (عثمان الخمیس, عدنان العرعور, عبد الرحمن الدمشقیه و د. عبد الرحیم البلوشی (ملقب بأبی المنتصر بلوشی)) است.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 89 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

تاکتیک‌های تکفيري‌ها براي پرتاب بحران از سوريه به عراق

پایگاه اینترنتی «المسلة» به بررسی طرحهای جبهه النصرة برای استقرار در خاک عراق و اقدامات تروریستی در این کشور پرداخته است.
 


طرحهای جبهه النصرة و سناریوی ورود به عراق

بر اساس اطلاعات یک منبع امنیتی عراق 25 هزار نفر از افراد مسلح و تروریست وابسته به جبهه النصرة از سوریه وارد خاک عراق خواهند شد که فرماندهی آنان بر عهده ابوبکر خاتونی فرمانده کل بخش شمالی سازمان القاعده است.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 145 پنجشنبه 28 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش اطلاعاتی روسيه از جبهه اردن؛ 25هزار تروریست در انتظار فرمان حمله به دمشق

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/9/27/461658_223.jpg

منابع اطلاعاتي " صهیونیستی" تاكيد  كردند كه ارتش سوريه در شب هفتم اكتبر حمله جديدي را اين بار در جنوب سوریه صورت داد. دو تيپ زرهي ( نزديك به 200 تانك و نفربر) به سوي القنيطره، حركت كردند. "صهیونیست ها" بر اين باورند كه هدف اصلي اين عمليات گسترده، به دست گرفتن مجدد كنترل مناطق همجوار بلندی‌ های اشغالی جولان است که پیشتر کنترل آنها را گروه های مسلح به دست گرفته بودند.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 116 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

دعوتنامه زن فلسطینی برای تمام زنان جهان

«بهم میاد» شاید اساسی‌ترین نیاز امروز مقوله‌ی حجاب در کشور ما باشد، چرا که چند شاخصه‌ی اصلی را برای تبیین ضرورت مساله‌ی حجاب داراست. شاخصه‌هایی که برای حفظ حجاب اسلامی، ضرورتِ یک کار فرهنگیِ مناسب اقتضا می‌کند. به همین دلیل است که می‌توان «بهم میاد» را صرفِ نظر از وجوه داستانی و ادبی‌اش -‌که اتفاقا کم‌ارزش و بی‌اهمیت هم نیست-‌ منشوری فرهنگی برای حفظ حجابِ اسلامی دانست.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/9/25/459902_159.jpg

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 453 جمعه 15 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

فاجعه انسانی در کمین مردم بی پناه سوریه!!

این روزها دغدغه مردم سوریه کشته شدن با گلوله جنگی نیست / بزرگترین فاجعه انسانی مردم سوریه را می‌بلعد

ناآرامی‌های سوریه اندکی با اتمام سن 3 سالگی خود فاصله دارد، ناآرامی‌هایی تحمیلی که برخی بدخواهان منطقه‌ای و بین‌المللی برای حذف یکی از محورهای مقاومت به دولت و مردم سوریه تحمیل کرده‌اند.

 

 بیش از دوسال از آغاز ناآرامی‌های سوریه می‌گذارد،ناآرامی‌هایی که با بازیگری بدخواهان منطقه‌ای و بین‌المللی برای حذف یکی از محور مقاومت به دولت و مردم سوریه تحمیل شده‌اند.

[تصویر:  1803942_843.jpg]

براساس آمارهای رسمی، تاکنون بیش از 125 هزار نفر درجنگ داخلی سوریه با تکفیری‌ها و تروریست‌های صادراتی برخی کشورهای منطقه و غربی کشته شده و بیش از 4 میلیون نفر نیز آواره شده‌اند.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 94 جمعه 15 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
  دکتر مسعود اسداللهی کارشناس مسائل لبنان و حزب‌الله، در گفت‌وگو با تسنیم به تشریح برخی از ویژگی‌های شخصیتی و حرفه‌ای شهید حسان اللقیس پرداخت. شهید اللقیس سه روز پیش توسط عوامل صهیونیستی در جنوب بیروت به شهادت رسید.
 
شهید اللقیس چه نقش و جایگاهی در جنبش مقاومت اسلامی لبنان داشت؟
 شهید حسن اللقیس یکی از چهره‌های قدیمی و پیش‌کسوت مقاومت اسلامی در لبنان بود. وی در همان دوران جوانی و از روزهای اول شکل‌گیری مقاومت اسلامی و جنبش حزب‌الله لبنان به عضویت این گروه درآمد و از آن روز به بعد، این شهید تمام عمر خود را وقف مقاومت کرد.
[تصویر:  139209131302258731669323.jpg]
وی مهندسی کامپیوتر را از دانشگاه آمریکایی بیروت در بالاترین سطوح علمی گرفت و یک مغز متفکر رایانه‌ای و الکترونیکی محسوب می‌شد و با تکنولوژی‌های جدید بسیار آشنا بود و تسلط فوق‌العاده‌ای در زمینه این تکنولوژی‌ها داشت. به همین خاطر توانست نقش عمده‌ای در جنگ الکترونیک علیه اسرائیل ایفا کند. شهید اللقیس تأثیر بسیار زیادی در موفقیت‌های حزب‌الله و مقاومت اسلامی در جنگ الکترونیک با اسرائیل داشت به‌گونه‌ای که کینه ایشان را اسرائیلی‌ها مدت‌ها بود به دل گرفته بودند.
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 96 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

 

گروه جنگ نرم مشرق- سوریه عنوان کشوری در جنوب غربی آسیا است. جمهوری عربی سوریه از جمله کشورهای برجامانده ازامپراطوری عثمانی در ساحل شرقی دریای مدیترانه واقع شده است. سوریه از شمال با ترکیه، از شرق با عراق، از غرب با لبنان و دریای مدیترانه و از جنوب با اردن و فلسطین اشغالی همسایه ‌است.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 102 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

برخورد دوگانه یونسکو با اماکن مقدس ادیان الهی

 واژه حریم در لغت به معنی پیرامون، گرداگرد و مكانی كه حمایت و دفاع از آن واجب است معنی شده است مسجد الحرام به عنوان حریم خصوصی ومقدس مسلمانان جهان به شمار می رود که این روزها در قبال سکوت عجیب مسلمانان جهان و سازمان یونسکو، در میان برج های سربه فلک کشیده و مملو از نمادهای فراماسونری محصور شده است و کعبه، خانه ای که مسلمانان جهان گرداگرد آن به راز و نیاز با خدای یکتا می پردازند در میان آسمان خراش ها گم شده است و این گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام، برای نابودی تمام تاریخ چند هزارساله، میراث فرهنگی وهویت دینی مسلمانان، در حال انجام است و همچنان غیرت مسلمانان به جوش نیامده است.

 


طبق قانون سازمان یونسکو، حریم قانونی مکان‌های مقدس از نظر ساخت بنا، در مجاورت این مکان ها باید رعایت شود

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 88 جمعه 08 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
منطقه‌ای که حکم مرگ و زندگی برای تروریست‌ها دارد 

 پیشرفت نیروهای نظامی سوریه به سرکردگی بشار اسد، به یکی از مراحل حساس و سرنوشت ساز خود رسیده است. اینک سرنوشت کوههای قلمون می تواند بسیاری از احتمالات آینده را رقم زند. 

منطقه قلمون به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین مناطق سوریه، در مجاورت مرز لبنان قرار داشته و مخالفان در این منطقه که در جنوب غرب دمشق واقع شده است، اشغال این منطقه را یکی از پیروزی‌های خود قلمداد می کردند.  این در حالی است که شواهد حاکی از پیشرفت ارتش سوریه پس از پیروزی های چشمگیر در شمال و جنوب دمشق و همچنین منطقه «غوطه» در شرق دمشق، به این منطقه است.
[تصویر:  448409_510.jpg]

در واقع پیشرفت های حاصل شده در مناطق اطراف دمشق، شورشیان منطقه قلمون را در نوعی محاصره قرار داده است. اکنون برخی منتظرند تا با توجه به نزدیکی این منطقه به دمشق، ارتش در آنجا اقدام به انجام عملیات کند. با توجه به اینکه نبرد قلمون، به طور مسلم تأثیر بسیاری بر سرنوشت سوریه و وزن مخالفان خواهد گذاشت

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 168 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ قرآن به تخریب کنندگان بقاع متبرکه 

دشمنان اهل بیت(ع) در طول تاریخ، تلاشهای مذبوحانه بی شماری کرده اند تا بتوانند نور اهل بیت (ع) را خاموش سازند و محبت آنها را از دل مسلمانان بیرون کنند، اما هرگز موفق نشده و نخواهند شد. این تلاشهای غیر انسانی از غصب خلافت شروع شد و با جلوگیری از نشر احادیث پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و خانه نشین کردن علی (ع) و آتش زدن درب خانه آن حضرت و به شهادت رساندن فاطمه زهراعلیها السلام ادامه یافت.

آن گاه که علی (ع) به خلافت رسید، علاوه بر جنگهای رو در رو، شایعات و تهمتها، آغاز شد. و کم کم به این نتیجه رسیدند که حذف فیزیکی امامان (ع) و به شهادت رساندن آنان را در دستور کار قرار دهند تا شاید بتوانند نور آنها را خاموش و عظمت آنان را محو کنند، ولی با عنایت خداوندی موفق نشدند؛ با اینکه تمام یازده امام علیهم السلام را یا با شمشیر و یا با سمّ به شهادت رساندند، ولی با این حال همچنان محبت اهل بیت علیهم السلام بیشتر و شعله ورتر گردید و شیعیان هر روز رو به فزونی نهادند. کم کم تلاشهای آنها رنگ تازه یافت و در طرح جدید انهدام و نابودی بارگاه های امامان معصوم (ع) را برنامه ریزی کردند.
[تصویر:  448085_272.jpg]

تاریخچه تخریب بارگاه اهل بیت(ع)
اولین بار این نقشه توسط متوکل، خبیث ترین خلیفه عباسی به اجرا درآمد. او هفده بار قبر امام حسین (ع) را با خاک یکسان کرد.(۱) ولی مردم و شیعیان هر بار بهتر از گذشته آن را آباد کردند. بعد از او وهابیان کج اندیش و منحرف و ساخته دست استعمار پیر انگلیس به تخریب بارگاه و قبور ائمه بقیع (ع) و برخی صحابه پرداختند. هر چند تاکنون موفق شده اند از ساخت مجدد آن جلوگیری کنند

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 89 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (1)
بسم الله الرحمن الرحیم

 

نقش و راهکار بازیگران بین‌المللی در عرصه سوریه 

 

گروه بین الملل مشرق - مرکز مطالعاتی خاورمیانه کارنگی مقاله‌ای به قلم مارک پیرینی کارشناس مؤسسه در مورد نقش سه کشور ایران، روسیه و آمریکا در بحران سوریه منتشر کرده که در آن آمده است:
[تصویر:  443559_918.jpg]

به نظر می رسد که مسکو، تهران و واشنگتن بیش از هر زمان دیگری، جنگ در سوریه را به سمت خط پایان هدایت می‌کنند. مجموعه اقدامات روسیه و آمریکا باعث شده که وضعیت کنونی تا حدی امیدوارکننده به نظر برسد. مواضع سه بازیگر اصلی در صحنه سوریه، به سمت تحول پیش می‌رود و باراک اوباما به رغم انتقاداتی که علیه کوتاهی او در اقدام عملی مطرح شده، تأثیر زیادی در تحولات به وجود آمده دارد. ایران نیز متحد حکومت بشار اسد است و بازگشت این کشور به عرصه بین‌الملل احتمالاً با امتیازدهی های متقابل در مورد سوریه، همراه شود. اگر روسیه، ایران و آمریکا بخواهند پیشرفت بیشتری حاصل شود به ناچار باید برای پیدا کردن یک راهکار دیپلماتیک با هم همکاری کنند.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 112 دوشنبه 04 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
تعارض‌ها و همگرایی آل سعود و اخوان‌المسلمین 

روابط ميان "اخوان المسلمين" و عربستان سعودي در چند مدت اخير به خصوص در مصر و پس از حمايت عربستان سعودی از اعتراض هاي مردمي و نظامي عليه " اخوان المسلمین" شاهد تعارضي آشكار بوده است. به طوري كه رسانه ها به حمله عليه اخوان و نقش عربستان سعودی در آن شهادت داده اند. حال سوال اين است كه واقعيت رابطه ميان اخوان و عربستان سعودي و دليل تعارض ميان آنها چيست؟ 

[تصویر:  434023_334.jpg]

ارتباط ميان "اخوان المسلمين" با كشور عربستان سعودي به آغاز تاسيس اين جمعيت در مصر مربوط مي شود، "حسن البنا" در خاطرات خود به واسطه هاي اخوان المسلمین با سلفي های وهابی سعودي اشاره كرده، مي گويد: "هنگامي كه به كتابخانه سلفي ها مي رفتم، با "سيد محب الدين خطيب"، مرد مؤمن مجاهد، عالمي قوي و فاضل و نويسنده اي اسلامي ملاقات و در دارالعلوم در برخي جلسه هاي استاد رشيد رضا شركت مي كردم".

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 119 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

«اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ»
"لبيک يا يزيد بن معاويه" گفتن تکفيري‌ها را به چشم خود ديدم 

 

 همایش "مدافعان حریم ولایت" مصادف با شب چهارم محرم الحرام 92 در هیات محبان الائمه تهران برگزار شد.

همایش "مدافعان حریم ولایت" با موضوع بزرگترین نبرد خیر و شر در زمان کنونی در سوریه برگزار شد و سید علی فاطمی به عنوان همسفر و همکار شهید باغبانی از حال و روز شیعیان محدوده حرم حضرت زینب(س) و چگونگی حفاظت آنها از حرم مطهر عقیله بنی هاشم سخن گفت.


[تصویر:  436214_830.jpg]
سید علی فاطمی با بیان خاطراتی از شهید باغبانی و سایر مدافعان حریم حضرت زینب(س) به رجزخوانی وهابیون و سلفی‌های تکفیری در منطقه حلب اشاره کرد و گفت: آنها برای رجزخوانی و تقابل با شیعیان و مدافعان حرم حضرت زینب (س) با صدای بلند فریاد لبیک یا یزید و لبیک یا معاویه سر می دهند.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 118 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
گروه‌هاي سلفی چچني چگونه پدید آمدند

  چچن منطقه اي در جنوب روسيه است كه اكثر ساكنان آن را مسلمانان تشكيل مي دهند. اين منطقه در سال 1991 میلادی يعني اندكي پيش از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي اعلام استقلال كرد. مسكو دو جنگ عليه اين منطقه انجام داد كه اولين مورد در سال 1994 میلادی شروع شد و تا سال 1996 میلادی ادامه داشت. دومين مورد نيز مربوط به سال 1999 میلادی بود. اين دو جنگ با هدف سيطره مجدد بر اين منطقه انجام مي گرفت كه اين موضوع باعث كشته شدن قريب به يك صد هزار شهروند غير نظامي گرديد و بر اساس آمارهاي منتشر شده از سوي منابع روسي در اين دو جنگ همچنين ده هزار سرباز روسي نيز كشته شدند.

دو جريان، نماينده جنبش مسلح چچن هستند يكي از آنها «امارت اسلامي قفقاز» است. اين جنبش در سال 2007 میلادی ايجاد شد و به عنوان چتري بود كه جنبش هاي مسلح در شمال قفقاز را در سايه خود جمع مي كرد. هدف اين جنبش ايجاد يك كشور واحد آن هم در زير لواي اسلام است. جريان دوم يك جريان ملي گرا مي باشد كه در جهت تشديد درگيري ها عليه روس ها در چچن مي كوشد ؛ ولي موضوع بحث ما همان جريان اول است.

يكي از آن ايرادهايي كه بر مبارزات در چچن گرفته مي شود، اين است كه مبارزان چچني در عمليات هاي خود هيچ تفاوتي را ميان نظاميان و غير نظاميان قائل نيستند و همين موضوع باعث خلط بين مقاومت مشروع و تروريسم شده است كه البته اين موضوع تاثير منفي بر هر گونه آرمان عدالت خواهانه دارد.
[تصویر:  435416_267.jpg]

امارت اسلامي قفقاز يك جنبش اسلامي به رهبري دوكو عمروف مي باشد و برخاسته از جنبش جدايي طلب چچن است كه نظاميان روس موفق به شكست آن شدند.

رهبران اين جنبش اسلامگرا مستمرا بر مشروع بودن كشتار شهروندان و غير نظاميان روس تاكيد مي كنند. جنبش «امارت اسلامي قفقاز»

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 99 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
خطرناک‌ترین تروریست‌های دنیا به روایت تصویر 
 خطرناک ترین تروریست‌های دنیا که در حال حاضر بیشتر آنان در سوریه حضور دارند به شرح زیر است:

1- ایمن الظواهری: رهبر سازمان تروریستی القاعده که آمریکا برای کسی که در بازداشت وی کمک نماید، 25 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.
[تصویر:  426510_575.jpg]
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 89 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش ابنا، به دنبال بالا رفتن سن ازدواج و مجرد ماندن تعداد بسیاری از دختران در عربستان، گروهی از دانشجویان دختر در این کشور در تویتر فراخوانی را تحت عنوان "حلال بودن 4 زن در شرع اسلام" به راه انداختند.!

دانشجویان دختر در این صفحه از مردان می خواهند تا بیش از یک زن را به همسری انتخاب کنند. زیرا به باور آنها این امر به حل مشکل، مجرد ماندن دختران کمک خواهد کرد.

سایت "الوئام" عربستان نوشت: در این صفحه تصویری قرار داده شده که در آن شماری از دختران با انگشتانشان عدد چهار را نشان داده و با این اقدام به جایز بودن ازدواج مرد، با چهار زن در اسلام اشاره می کنند.
[تصویر:  427215_651.jpg]
دانشجویان مذکور از مردانی که توانایی و آمادگی چند همسری را دارند درخواست کرده اند که این امر را عملی نمایند.

در حالی که این پیشنهاد با استقبال شماری از دختران مواجه شده است، برخی دیگر از آنها به شدت از تبلیغ برای تعدد زوجات انتقاد و به طور قاطع با آن مخالفت کرده اند.


یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 102 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
سرکرده بعدي القاعده کیست؟ +تصاویر

  ابراهيم سليمان محمد الربيش، يكي از آن كساني بود كه در فوريه سال 2009، نامش در ليست 85 نفره افراد تحت تعقيب وزارت كشور عربستان سعودی قرار گرفت. تعقيب

ابراهيم در سال 1401 هجری در شهر بريده به دنيا آمد و در آن شهر رشد يافت. به گفته خانواده اش، وي در همان زادگاهش فراگيري دانش را آغاز كرد و بعد از آنكه تحصيلات دانشگاهي خود در رشته الهيات را به پايان رساند، راهي افغانستان شد تا به عنوان امدادرسان در اين كشور مشغول فعاليت شود. وي در اين كشور بازداشت شد و به گوانتانامو منتقل شد تا اينكه عربستان در سال 2006 میلادی او را به همراه شانزده نفر ديگر به كشور بازگرداند.

[تصویر:  426493_671.jpg]


وي بعد از بازگشت تحت تاثير برنامه هاي كميته نصيحت كه زير نظر وزارت كشور عربستان فعاليت داشت، قرار گرفت و بعد از آن به زندگي طبيعي بازگشت، تصميم گرفت تا تحصيلات خود در مقطع كارشناسي ارشد را در دانشگاه القصيم ادامه دهد كه البته اين موضوع ريشه در تمايل شديدي داشت كه وي نسبت به ادامه تحصيل در دپارتمان الهيات احساس مي نمود. گفتني است وي قبل از اينكه به خاطر حضورش در افغانستان به بازداشت آمريكايي ها در آيد، مدرك كارشناسي خود را از دانشگاه محمد بن سعود دريافت كرده بود.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 106 دوشنبه 29 مهر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

چرا شمشیر بر پرچم سعودی نقش بست؟

مورخان ميان مرحله تشكيل حكومت كه با پيامبر اكرم (ص) در شهر مدينه منوره شروع شد و با حكومت خلفاي راشدين تا پايان ولايت علي بن ابي طالب (ع) تداوم يافت و مرحله سقوط و گرايش به سمت استبداد و فسادي كه قرين موج تاريك فقه فكري بود و دست نشاندگان دربارها بر آن سلطه داشتند، تفاوت قائل می شوند. كساني كه به تسليم و حقارت چشم دوخته و مروج تفكر « صبر در برابر ظلم» به همراه تمايلي سركش براي مهجور كردن قرآن كريم و گرايش به احاديث و روايات هستند و روايات را متناسب با اقتضاي زمان و مكان و نيازهاي حكام و سلاطين بسط و اشاعه مي دهند، اين ها ريشه هاي نظريه تكفيري است.



این مورخان درباره احكام صادره در خصوص تكفير نیز تاکید می کنند كه هيچ كس نمي تواند، ادعاي مالكيت ايمان را داشته باشد، همانطور كه نمي تواند ديگران را تكفير كند و تنها خداوند متعال با ترازوي عدل و داد خود كافر و غير كافر را از هم تميز مي دهد. همانگونه که به راحتی و با استناد و استدلال از قرآن كريم بر ادعاهاي مخالفين و تكفيريان خط بطلان می كشند.


 در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 104 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

پادشاه شن‌ها؛ افشاگر جنايت‌هاي آل سعود

"پادشاه شن‌ها" آل سعود را نشانه گرفته و آنها را در قلب قصرهایشان تهدید می‌کند. این فیلم پادشاهي عربستان سعودي را به زير تيغ انتقاد مي‌كشد و اين چيزي نبود كه مورد رضايت آل سعود و حاميان غربي اين خاندان باشد؛ لذا خاندان سعودي تمام تلاش خود را به كار بستند تا مانع از پخش اين كار سينمايي فاخر شوند.
گروه گزارش ویژه مشرق- پادشاه شن‌ها (King of the Sands؛ ملك الرمال) عنوان فیلم تاریخی است که تاریخ بوجود آمدن رژیم آل سعود در سرزمین حجاز و نجد را حکایت می‌کند.

[تصویر:  415978_252.jpg]
این فیلم در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ توسط کارگردان معروف سینمای عرب نجدت انزور کارگردانی شده و هنرپیشه معروف ایتالیایی فابیو تستی در نقش عبدالعزیز (ابن سعود) سرکرده قبیله سعودی و هنرمند انگلیسی بیل فلووز در نقش جان فيلبي جاسوس انگلیس به هنرنمايي در آن پرداخته‌اند.
[تصویر:  415979_356.jpg]
نجدت انزور كارگردان و تهيه كننده پادشاه شن‌ها

در این فیلم «مارکو فوشی» دوران جوانی ملک عبدالعزیز و «فابیو تستی» سالمندی ملک عبدالعزیز را بازی می‌کنند...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 174 سه شنبه 23 مهر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

دانلود سخنرانی استاد حسن عباسی در قم "دکترین دیپلماسی قابل انعطاف"

[تصویر:  IMG_1829.jpg]

لینک دانلود صوتی:

 
ویا
 
 
یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 177 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی دکتر حسن عباسی در نشست”دکترین دیپلماسی قابل انعطاف”در دانشگاه باهنر کرمان




به گزارش مرجع دانشجویان اندیشکده یقین و به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، استاد حسن عباسی در سخنرانی خود در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان با موضوع دکترین دیپلماسی قابل انعطاف اظهار کرد: ارتباط با آمریکا نمی‌تواند تمام مشکلات مردم را حل کند و دولتمردان ایران نباید نشانه غلط به مردم دهند.
وی خاطرنشان کرد: اگر ارتباط با آمریکا می‌توانست مشکلات اقتصادی کشور‌ها را حل کند چرا در حال حاضر کشورهایی مانند یونان، ایتالیا و اسپانیا به سبب داشتن مشکلات اقتصادی ورشکسته شدند.

 

 در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 120 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

دست اردوغان به خـون مردم سوریه آلوده است/ مردم ترکیه دولتشان را بازخواست می‌کنند

تشدید بحران در سوریه که ناشی از فعالیت‌های گسترده کشورهای عرب محافظه کار و قدرت‌های فرامنطقه‌ای حامی گروه‌های معارض سوری و کمک رسانی از سوی آنها به نیروهای تروریستی و تکفیری فعال در بحران سوریه است و نیز طرح ادعاهای کشورهای غربی و متحدان عرب آنها علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم در این کشور، سبب شد تا همشهری دیپلماتیک در یک گفت‌وگوی اختصاصی با دكتر عدنان محمود، سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران به بررسی وضعیت آرایش نیروهای سیاسی فعال در بحران سوریه، ارزیابی ریشه ها و نتایج این بحران و نقش دولتهای خارجی در گسترش این بحران بپردازد. دكتر عدنان محمود پيش از اين وزير اطلاع رساني دولت سوريه بوده است و سابقه و تجربه فعاليت هاي رسانه اي وي باعث شد تا با طمأنينه، گشاده رويي و صراحت در كلام پذيراي ما باشد.


آقاي سفير، ارزيابي شما در خصوص آخرين تحولات كشورتان به ويژه تروريست‌هايي كه از كشورهاي مختلف وارد سوريه مي‌شوند چيست؟

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 112 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

برگزاری نشست “دکترین دیپلماسی قابل انعطاف” ۲۲ مهرماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان



استاد حسن عباسی با موضوع «دکترین دیپلماسی قابل انعطاف» ۲۲ مهرماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان سخنرانی می کند.
گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از مرجع دانشجویان اندیشکده یقین ، مهران شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در کرمان، گفت: حسن عباسی با موضوع «دکترین دیپلماسی قابل انعطاف» ساعت ۱۳ فردا با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان و قرارگاه سایبری ۷۰۲ در تالار وحدت این دانشگاه سخنرانی می کند و همچنین در این دانشگاه از انیمیشن «آتو» نیز رونمایی می‌شود.
وی افزود: همچنین حسن عباسی با موضوع «پسرکُشی در قاموس رستم و ابراهیم (ع)» ساعت ۱۸ روز دوشنبه در سالن شهید قطب‌الدینی واقع در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کرمان به سخنرانی می‌پردازد.

لازم به ذکر است، انیمیشن ایرانی «آتو» (ATO) با عنوان «سربازان بین‌المللی» توسط شرکت فراسوی ابعاد در کرمان ساخته شده است و با نگاه کُمیک به دروغ‌گویی‌های آمریکا پیرامون تروریسم، شکست این کشور از جمهوری اسلامی ایران در ماجرای تسخیر پهپاد RQ170 توسط ایران و اعطای تسلیحات شیمیایی آمریکا به تروریست‌های خارجی سوریه می‌پردازد.
آتو، داستان گروهی از سربازان بین‌الملل است که برای نجات دنیا توسط سران کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی تشکیل می‌شود، در این مجموعه که در ۱۰ قسمت پنج دقیقه‌ای تولید شده است، موضوعات سیاسی روز دنیا در قالب طنز مطرح می‌شود.

لازم به ذکر است، پهپادهای آمریکایی به دام افتاده در تور اطلاعاتی ایران، بحران‌های اقتصادی جهان، بحران سوریه و پیش‌بینی‌های نوسترآداموس از جمله موضوعات این انیمیشن هستند.

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 151 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

ناصرالعمر؛ از صدور فتواي ذبح شيعيان تا جهاد نكاح با محارم

در ادامه‌ی بررسي شخصيت‌ها وعلماي وهابي و تكفيري كه در راستاي آتش‌افروزي ميان مسلمانان و در راستاي نقشه‌هاي شوم دشمنان گام بر مي‌دارند، اين بار به سراغ بررسي نظرات و ديدگاه‌هاي يكي از دشمنان سرسخت شيعيان و از مخالفان تندروي حزب الله و ايران به نام شيخ «ناصر العمر» مي‌رويم.

بيوگرافي شیخ ناصر بن سلیمان العمر
شيخ "ناصر بن سليمان العمر"، دبيركل بنياد مسلمانان عربستان سعودي و از چهره‌هاي سرشناس تندرو و افراطي وهابي است.
ناصر بن سليمان بن محمد العمر (متولد 1373ه/ 1952) در روستاي مريدسية وابسته به شهر بريده در منطقه القصيم به دنيا آمد. دوران دبيرستان خود را در سال 1390 هجري قمري در مركز علمي رياض به پايان رساند سپس در سال 1394 ه تحصيلات دانشگاهي خود را در دانشكده شريعت به پايان برد و سپس به عنوان مربي در دانشكده اصول دين – بخش علوم قرآني- در دانشگاه اسلامي امام محمد بن سعود انتخاب گرديد.

 
در سال 1979 فوق ليسانس خود را از دانشكده اصول دين – بخش علوم قرآني- و در سال 1984 دكتراي خود را از همين دانشكده اخذ نمود. در سال 1404 ه به عنوان استاديار و در سال 1410 به دانشياري ارتقا يافت و در سال 1414 به درجه استاد تمامي نائل گرديد.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 76 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

اسرائیلی‌ها نگذاشتند مربی‌ام بیاید/ ورزش با حجاب انتخاب خودم بود

وقتی نفرات وارد سالن شدند، بیش از همه به چشم می آمد. چفیه ای که به عنوان حجاب استفاده کرده بود، باعث شد تا نگاه ها در سالن برگزاری مسابقات کاراته سومین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی  به او معطوف شود. البته، در ادامه چفیه را از سرش برداشت و از پوششی مانند دختران اعزامی ایران استفاده کرد  تا روی تاتامی برود.

خودش را "دوحه مصطفی بشارا" معرفی می کند. برای اولین بار است که در مسابقاتی در چنین سطح شرکت می کند. قبل از این در بازی های غرب آسیا در اردن شرکت کرده بود که به عنوانی نرسیده بود. این بار نیز در حالی از مسابقا کاتا حذف شد که به نظر می رسید داوری ها بی تاثیر نبوده است.


"... در بسیاری مواقع نمی توانم برای تمرین به آنچه مورد نظرم است، برسم. برای همین بازی ها نیز قرار بود مربی ام بیاید؛ اما به او اجازه ندادند چرا که در غزه زندگی می کند. اسرائیلی ها نگذاشتند که او با من بیاید ..."
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 85 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش مشرق ، دو روزنامه صهیونیستی هاآرتص و یدیعوت آهارونوت در اخبار خود خبر تعطیلی کنفرانس ضد صهیونیستی افق نو را منعکس کرده و علت این مساله را رویکرد نوین دولت جدید ایران در قبال غرب بیان کردند.
روزنامه یدیعوت اهارونوت در این زمینه مدعی شد : وقتی این کنفرانس برای اولین بار در سال 2005 برگزار شد احمدی نژاد سخنان خود مبنی بر محو شدن اسراییل از روی نقشه را مطرح کرد.
این نشریه به نقل از سایت های خبری داخلی ایران اعلام کرد که وزارت خارجه ایران با این کنفرانس به علت تحت الشعاع قرار دادن سیاست خارجی ایران در برابر غرب مخالفت کرده است.



تیتر روزنامه هاآرتص درمورد تعطیلی کنفرانس افق نو


تیتر روزنامه یدیعوت آهارونوت درمورد تعطیلی کنفرانس افق نو

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 112 جمعه 19 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

جنگ رسانه‌ای سید حسن نصرالله به روایت یک صهیونیست

با گذشت 5 سال از دومين تجاوز اسرائيل عليه لبنان، قاطعانه مي توان مي گفت كه "سيد حسن نصر الله"، دبير كل حزب الله لبنان درس هاي زيادي را در جنگ رواني به صهيونيست ها داد و اين امر تا حد زيادي در پيروزي مقاومت بر رژیم صهیونیستی در جنگ تاثير داشت.

اظهارات كارشناسان و نتيجه تحقيقات "تزيوي گيل"، متخصص جنگ رسانه اي و رواني رژيم صهيونيستي – نتيجه تحقيقات وي در اين زمينه در صفحه اینترنتی اش منتشر شده است - تاكيد مي كند كه  اين امر منجر به از دست دادن نيروي بازدارنگي تل آويو شده است.


تزيوي گيل كه سابقه فعاليت در يگان جنگ رواني ارتش رژيم صهيونيستي را دارد، اشاره مي كند كه يگان مذكور در جنگ دوم لبنان شكست مفتضحانه‌اي خورد.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 114 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

دانلود سخنرانی دکتر عباسی در نشست "دکترین دیپلماسی قابل انعطاف" در قم

به گزارش سرویس صوت و فیلم پایگاه 598، روز گذشته  استاد حسن عباسی رییس مرکز بررسی‏های دکترینال امنیت بدون مرز در سخنرانی با موضوع "دکترین دیپلماسی قابل انعطاف از منظر نرمش قهرمانانه” در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی قم به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

[تصویر:  42137_406.png]

یکی از این سوالات بحث توان مواجهه جمهوری اسلامی با ابرقدرت های جهان بود که یکی در این سوال آمده بود: "شوروی بعد از انقلاب بلشویکی یک ابر قدرت بود و در صحنه سیاسی و اقتصادی جهان تعیین کننده بود و با این حال در برابر امریکا کوتاه آمد، حالا صرف نظر از مشکلات اقتصادی مردم در سال های اخیر آیا ایران چنین قدرتی را برای ایستادگی در برابر آمریکا دارد؟ تعبیر  نرمش قهرمانانه توسط رهبری چگونه در این بحث توجیه می شود؟"

پاسخ حسن عباسی را بشنوید:

http://www.598.ir/files/fa/news/1392/7/15/42136_616.mp3

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 113 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر انقلاب در دیدار نخبگان جوان کشور: منطقه در حال عبور از پیچ تاریخی است...

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، بیش از هزار نخبه جوان برتر دانشگاهی صبح امروز در گفت و شنودی 2 ساعته با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به بیان دیدگاهها و دغدغه های خود پرداختند و از زبان ایشان با ضرورتها و ظرافتهای «استمرار پیشرفت پرشتاب و درون زای علمی»، به عنوان عامل اصلی دست یابی ایران به قله های رفیع «پیشرفت و اقتدار و آبادنی» آشنا شدند.

حضرت آیت الله خامنه ای دیدار با جوانان عزیز نخبه را همچون همیشه، بسیار شیرین و الهام بخش و زمینه ساز اقدام و عمل در سیاستها و برنامه ریزیها دانستند و تأکید کردند: نخبگان جوان کشور، طراحان و مهندسان پیشرفت آینده کشور هستند.

ایشان با تأکید بر اینکه سیاست پیشرفت علمی پرشتاب، سیاست بنیادی نظام اسلامی است، گفتند: مجموعه مغز متفکرکشور و نظام به این نتیجه رسیده است که اگر گذر از دشواری ها و خطرگاهها و لغزشگاهها به چند رکن نیاز داشته باشد، قطعاً یکی از آنها پیشرفت علمی است.


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به استعدادها و توانایی های بالای کشور، خاطرنشان کردند: نخبگان جوان ایرانی قادرند کشور و ملت را به قله های پیشرفت همه جانبه برسانند....

ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 159 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

پیام انیمیشن"ظهور نگهبانان" به کودکان چیست؟

صنعت هالیوود، سالانه با ساختِ نزدیک به هزار فیلم  توانسته است هیمنه فرهنگی و رسانه ­ای وصف ناپذیری را بر جهانیان تحمیل کند؛ این روند اغواگری، در لوای سرگرمی و غفلت تا کنون آثار مخربی را در میان تمامی مخاطبان و بلاخص کودکان و نوجوانان به جا گذاشته است.

در این میان انیمیشن­ ها، علی رغم محدود بودنشان در نسبت با کل محصولات هالیوود جایگاه ویژه ­ای دارند؛ به مرور زمان و به مدد تکنولوژی­ها و پیشرفت­ های چشمگیر در این عرصه انیمیشن­ ها توانسته اند نفوذ خود را در میان تمامی مخاطبان هالیوود بسط دهند و با ایجاد جذابیت­ های بصری و کیفی لحظاتی سرگرم کننده تر از دیگر فیلم های هالیوودی را برای مخاطب رقم بزنند.

در انیمیشن، همانند دیگر فیلم­ های هالیوود بزرگترین خطر را می‌توان در بْعد سرگرمی آن جستجو کرد؛ انیمیشن در ظاهری سرگم کننده تر از دیگر فیلم های هالیوود به خوبی توانسته است با اغواگری شدید و ذائقه سازی هوشمند و هم چنین باور مند سازی مخاطب، خواسته های خود را در غالب سرگرمی و تفریح به مخاطب القا کند.

یکی از ویژگی­­­ های انیمیشن­ ها که موجب نگرانی­ های زیادی شده است مخاطب آن می‌باشد، طیف وسیعی از بینندگان انیمیشن­ های هالیوودی کودکان و نوجوانان هستند.انیمیشن­ ها به دلیل ذات سرگرم کننده تر خود در نسبت با فیلم های رئال موجب غفلت بیشتر و اغواگری دو چندان خواهند شد، به این دلیل انیمیشن از حساسیت به مراتب بیشتری برخوردار است چرا که در ظاهر آن هیچ گونه پدیده­ اغوا کننده­ ای وجود ندارد و مخاطب صرفا برای گذراندن وقت و لذت بردن....

در ادامه مطلب.....

 

عبدالمهدی بازدید : 104 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا سلفیه نماینده سه قرن اول اسلام است؟

این مقاله از مبانی مکتب سلفیه و وهابیت سخن می گوید که در عصرجدید میان اعراب و مسلمانان به مکتب "تکفیری" شهرت یافته و «سید قطب» به عنوان رهبر و بنیانگذار این تفکر اخوانی تکفیری به شمار می آید و این تفکر در حال حاضر در تلاش برای اشاعه وهابیت و سلفی گری در سوریه است تا این کشور نیز به مجموعه کشورهای عربی ملحق شود که به آیین وهابیت و سلفیت درآمده اند و در برابر دلارهای قطری و سعودی و وعده‌هاي وهابي‌ - اخواني سرفرود آورده اند.

مقوله سلفی گری موضوع مورد بحث بسیاری از پژوهشگران بوده و هست و به سادگی می توان گفت، ریشه نشو و نمای سلفی گری به دوره پیامبر (ص) و اصحابش باز می گردد. پیامبر (ص) و صحابه اش همواره بر این نکته تاکید داشتند که جامعه اسلامی باید پیاده کننده دقیق آموزه های اسلام باشد و از آموزه های جاهلیت ببُرد تا به این ترتیب امکان تشکیل یک جامعه صادق، دلسوز و مهربان فراهم شود و دین از دروازه مکارم اخلاق به مردم القا و آموزش داده شود.

همان گونه که در میان سلفی ها و مکتب سلفی گری حدیثی به نقل از پیامبر(ص) وجود دارد که اظهار می کند: «بهترين مردم، مردم قرن من هستند، سپس كساني كه پس از ايشان مي‏ آيند و سپس ديگراني كه درپي آنان مي ‏آیند». در اینجا پیامبر (ص) سه نسل را در سه قرن مشخص می کند و ممکن است، این سه نسل در ظرف کمتر از سه قرن زیست کنند.


با توجه به آنچه گذشت، سوالی که در اینجا پیش می آید، این است: آیا تمام افرادی که در سه قرن اول اسلام زندگی می کردند، افراد خوب، مسلمان و مومنی بودند؟ اگر این گونه بودند، پس چگونه است که ما امروزه بسیاری از قبایل مسلمان را بد می خوانیم، درحالی....

ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 107 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

دستیابی صهیونیست‌ها بر نفت جولان در بحبوحه حوادث سوریه

مقامات اشغالگر اسرائیلی اعلام کردند که مرحله اول جستجو در جنوب بلندیهای جولان را برای اکتشاف نفت و گاز به زودی به پایان می‌برند.

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که شرکت بین‌المللی "جینی انرژی" اقدامات اولیه را در ده نقطه از جنوب جولان اشغالی انجام داده که ممکن است حاوی مقادیر قابل توجهی از نفت باشد.

روزنامه مارکر در این راستا نوشت که نهایتا تا یک و نیم هفته آینده نتایج ارزیابی‌های زمین شناسی از بررسی و تحلیل‌های انجام شده در منطقه مشخص شده و بعد نقاط حفاری در منطقه برای آغاز عملیات جستجوی نفت مشخص خواهد شد.

بر اساس این گزارش عملیات جستجوی نفت در جنوب جولان مأموریت سختی به شمار نمی‌رود، همانگونه که در عملیات جستجو در عرض دریا نیز به همین شکل است و جستجو نهایتا تا عمق 5 یا 6 هزار کیلومتر به نفت می‌رسد.

این روزنامه تاکید کرد که انتظار می‌رود اکتشاف نفت در جولان ساده‌تر نیز باشد و با هزینه‌های پایینی که از دو میلیون دلار برای یک چاه بیشتر نباشد، دستیابی به نفت صورت خواهد گرفت که در این صورت هزینه کلی بالغ بر بیست میلیون دلار خواهد بود.


این شرکت اسرائیل که مجوز حفاری و جستجوی نفت در جولان را دریافت کرده؛ یک شرکت خصوصی آمریکایی است که هاوارد جونز میلیونر یهودی

  در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 85 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی 551 میلیون متر مربع از اراضی عربستان به نام یک شاهزاده شد

در تلگراف محرمانه ای که از سوی دیوان پادشاه سعودی به بیرون درز پیدا کرده است، بخش اندکی از اراضی وسیع و گسترده مسروقه توسط شاهزاده متوفی، "سلطان بن عبد العزیز"، ولی عهد اسبق سعودی و دومین شاهزاده بعد از "مشعل بن عبد العزیز" افشا می شود که به سرقت و دزدی زمین ها و اراضی مسکونی و تجاری و کشاورزی در عربستان معروف و مشهور شده اند، درحالی که بیش از 67 درصد مردم این کشور به سبب گرانی و تورم نمی توانند، صاحب خانه شوند.

سلطان بن عبد العزیز


در این تلگراف تاکید شده که هر متر از اراضی سرقت شده از سوی شاهزاده سلطان بیش از دو هزار ریال سعودی می ارزد و با قیمت های مراکز و پایتخت های جهانی رقابت می کند.

در ادامه مطلب...

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 79
  • آی پی دیروز : 99
  • بازدید امروز : 684
  • باردید دیروز : 267
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 1,720
  • بازدید ماه : 1,441
  • بازدید سال : 32,122
  • بازدید کلی : 279,485