loading...
کلبه کرامت،کلبه معنادار
عبدالمهدی بازدید : 159 سه شنبه 12 فروردین 1393 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

"اسد" تاوان کریمه را می‌دهد؛ چرا درگیری‌های جنوب و شمال سوریه یکباره شدت گرفت

با شعله‌ور شدن جبهه شمالی و جنوبی سوریه به صورت غافلگیر کننده و همزمان دور جدید درگیریها در این کشور ویژگی‌ها و شرایط خاصی دارد که عبارتند از:
چرا به یکباره درگیری‌های جنوب و شمال سوریه شدت گرفت/ انتقام غرب از روسیه در سوریه
اول: این درگیری‌ها بعد از شکست کنفرانس ژنو 2 و بسته شدن افق های راه حل سیاسی لااقل به صورت تاکتیکی آغاز شده و طرف‌های درگیر بار دیگر به میدان روی آورده اند تا بتوانند موازنه های قدرت را در عرصه میدانی اصلاح کنند. به این ترتیب ممکن است در نشست بعدی مذاکرات با برگه های قدرت جدید و مواضع سخت‌تری وارد مذاکره شوند.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 164 سه شنبه 13 اسفند 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

چه کسانی به دنبال آزادی فتنه‌گران در حصرند؟+ تصاویر

از ابتدای روی کار آمدن دولت جدید برخی جریان‌های خاص در داخل و خارج از کشور با طرح مجدد مسئله فتنه گران در حصر، به دنبال عمومی سازی مطالبات خود در زمینه رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی هستند. این جریان تلاش دارد رفع حصر را یک درخواست ملی و اجتماعی جلوه داده و از این طریق زمینه ناآرامی مجددی را فراهم آورد.

این در حالی است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی بعد از نرسیدن به نتیجه دلخواه در انتخابات ریاست جمهوری و با عدم تمکین به قانون و روش های قانونیِ اعتراض، بستری برای سوء استفاده گروههای معاند و برانداز را ایجاد کردند؛ هشت‌ماه ناآرامی در کشور، کشته شدن چند تن از هموطنان در ناآرامی‌ها، ضربه وارد شدن به سرمایه‌ اجتماعی، هزینه‌های مادی ناشی از آسیب به اموال عمومی، اخلال در روند مذاکرات و چانه‌زنی‌های دیپلماتیک و بواسطه‌ی آن تشدید تحریم‌های بین‌المللی حداقل آسیب‌هایی است که به واسطه‌ این بی قانونی به مردم ایران وارد آمد.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 210 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

لوران فابیوس؛ عامل ورود ایدز به ایران

فابیوس در 1946 در پاریس از پدر و مادری یهودی متولد شده است.او در سال 1974 به حزب سوسیالیست فرانسه پیوست. پله‌های ترقی در دنیای سیاست را به سرعت پیمود ودر دولت فرانسوا میتران به عنوان جوانترین نخست‌وزیر تاریخ فرانسه (86-1984) این سمت را به عهده گرفت.از 2000 تا 1988 رییس پارلمان فرانسه بود. در دولت لیونل ژوسپنمسئولیتوزارت اقتصاد (2002-2000) را به عهده داشت و هم اکنون نیز (از ماه می2012) در دولت ژان مارک آیروبه مقام وزارت امور خارجه رسیده است.

فابیوس در 1946 در پاریس از پدر و مادری یهودی متولد شده است.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 89 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

تحریم ها بسیاری از فعالیت های تجاری اروپا را متوقف کرده است

ماریچه شخاکه (Marietje Schaake) که اصالت هلندی دارد، عضو 3 کمیسیون امور خارجه، کمیسیون تجاری و کمیسیون آموزش، فرهنگ و رسانه در پارلمان اروپا است. او هفته آخر آذرماه به همراه همکاران خود در قالب یک هیئت نمایندگی از پارلمان اروپا به ایران آمد و با هفته نامه اطلاعات بورس به گفت وگو نشست که خلاصه آن را از نظرتان می گذرد:
http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/10/7/466351_994.jpg
*وقتی به خیابانها نگاه می کنم همه چیز نسبتاً خوب به نظر می رسد، همه چیز در فروشگاه ها هست. آدمها خوب هستند ولی وقتی با مردم صحبت می کنید همه دغدغه شغل دارند و خصوصاً برای جوانان تصور آینده سخت است. از طرفی وقتی با مقامات کشوری صحبت می کنی می گویند تحریم ها تاثیری در اقتصاد ما ندارند.  

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 207 شنبه 07 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

کشتی‌های امحای تسلیحات شیمیایی در راه سوریه

«میخائیل یولیانوف» رئیس بخش خلع سلاح وزارت خارجه روسیه از طرح انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه از بندر لاذقیه این کشور به ایتالیا و سپس انتقال آن به یک ناو پیشرفته آمریکایی خبر داده است. ناوگروه نیروی دریایی ارتش روسیه به همراه کشتی‌هایی از کشورهای نروژ و دانمارک هم‌اکنون در راه بندر لاذقیه سوریه هستند.

 
به این ترتیب کشتی‌های نروژی و دانمارکی تسلیحات شیمیایی را از بندر لاذقیه بارگیری می‌کنند و به همراه اسکورت ناوگروه ویژه روسیه به کشتی آمریکایی مستقر در ایتالیا منتقل کرده و در آنجا این تسلیحات منهدم می شوند.
 
روسیه همچنین 75 دستگاه خودروی زرهی و کامیون نیز به سوریه فرستاده است تا در انتقال سلاح‌های شیمیایی سوریه به بندر لاذقیه کمک کند. نیروهای دولتی سوریه کنترل بزرگراه‌های مهمی که دمشق را به بندر لاذقیه را متصل می‌کند در اختیار دارند ولی یولیانوف بر این باور است که انتقال این سلاح ها از راه‌های زمینی خطرناک و کاری پرخطر است.
 

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 168 شنبه 07 دی 1392 نظرات (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

نبرد داعش و ارتش عراق در الانبار؛ بسته شدن راه تنفس تروریست‌های سوری

بعید است کسی در خاورمیانه زندگی کند و با مقوله سلفی‌گری آشنا نباشد. جریان‌های سلفی اگرچه با حملات یازده سپتامبر خود را به جهانیان شناساندند اما برای مردم خاورمیانه از سال‌ها بلکه قرن‌ها قبل شناخته شده‌اند. هدف از این گزارش شرح خصوصیات این جریان نیست اما تذکار این نکته ضروری است که سلفی‌گری با آغاز فتنه سوریه از سال 2011 چهره‌ای بسیار خشن‌تر و واضح‌تر از خود بروز داد.

در این گزارش تلاش داریم تا ابعاد ژئوپلتیک عملیات اخیر ارتش عراق را در «استان الانبار» مورد واکاوی مختصر قرار دهیم. دشمنی که ارتش عراق با آن در استان بزرگ الانبار درگیر است، گروهک «دولت اسلامی عراق و شام» نام دارد که به اختصار «داعش» خوانده می‌شود و از گروه‌های سرشناس سلفی است. پیش از ورود به اصل مساله لازم است توضیحاتی در خصوص این گروهک تروریستی داده شود.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 127 جمعه 06 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

طرحی برای نازا کردن زنان "پروژه یوژنیکس" چیست؟ + تصاویر

 "ادوارد سعید"، محقق معروف فلسطینی الاصل که در مجامع دانشگاهی آمریکایی صاحب نام و کرسی است معتقد است "غرب همواره به شرق اسلامی با کینه و ترس برخورد کرده است. برای این کینه و ترس، دلایل مختلف و فراوان روان شناختی و مذهبی می توان ذکر کرد؛ اما همه دشمنی غرب، به نگاه آنها به چالش های آخر الزمانی بر می گردد. 
 

 

کشتار خاموش ساکنان زمین

موضوع "کشتار خاموش" ساکنان زمین و به حداقل رساندن این جمعیت و غلبه دادن جماعتی خاص بر عموم مردم، جزء برنامه های دائمی سران مخفی و موسسان حکومت جهانی بوده است. تباه شدن حرث و نسل، آلودگی آب و نان، تحمیل غذا و داروی رنگین، اما مسموم...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 99 سه شنبه 03 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 در یک آگهی تبلیغاتی که روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسانده است، برنده جایزه نوبل، ایلای ویزل، از کنگره آمریکا خواسته است تا تحریم علیه ایران را تشدید کند. در این آگهی تبلیغاتی، وی از رئیس جمهور آمریکا اوباما و کنگره در خواست کرده تا به عنوان شرایط ادامه مذاکرات، خواستار از بین بردن کامل زیرساخت‌های هسته‌ای ایران و عدم انکار هولوکاست شوند.

 

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 119 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

در دایره المعارف بریتانیا واژه « لابی » اینگونه تعریف شده است: لابی عبارت است از گروهی کارگزار فعال که منافع خاصی دارند و بر کارمندان رسمی به ویژه قانونگذاران فشار می آورند تا آنها را در کاری که انجام می دهند تحت تأثیر قرار دهند.

در چاپ بین الملل فرهنگ وبستر درباره لابی آمده است: اشخاصی هستند که به راهروهای پارلمان رفت و آمد دارند، یا اشخاصی که عضو پارلمان نیستند و سمت رسمی ندارند، یا اشخاصی که سمتهای دولتی دارند، و تلاش می کنند از طریق ارتباطات ویژه و با هدف تصویب یک قانون مشخص یا اتخاذ یک سری تصمیمات خاص، بر شرکا یا شخصیتهای عمومی  تأثیر بگذارند.

 

عبدالمهدی بازدید : 111 دوشنبه 25 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

ظریف در گفت‌وگو با واشنگتن‌پست:

اقدام اخیر کاخ سفید به شدت غیر سازنده بود/ اخبار مرگ مذاکرات هسته‌ای بسیار مبالغه‌آمیز است

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/9/25/459910_817.jpg

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای که روز دوشنبه در روزنامه واشنگتن‌پست منتشر شد، از اقدام اخیر کاخ سفید در افزودن نام شرکت‌های تازه به لیست تحریم‌های خود، آن را حرکتی «به شدت غیرسازنده» توصیف کرده است. در ادامه متن کامل این مصاحبه آمده است:

سؤال: بگذارید با سوالی در مورد وضعیت مذاکرات شروع کنم. بعد از آنکه روز جمعه هیئت ایرانی حاضر در مذاکرات فنی وین را ترک کرد، «عباس عراقچی» همکار شما اطلاعیه ایالات متحده برای تقویت تحریم‌های موجود را «بر خلاف روح توافق ژنو» خواند و گفت ایران در حال ارزیابی «واکنش مناسب» است. ممکن است این موضوع را شفاف‌سازی کنید و در مورد موضع ایران توضیح دهید؟

ظریف: ما متعهدیم که اطمینان یابیم روندی که آغاز کردیم، به نتیجه‌ای رضایت‌بخش منتهی شود که موارد قید شده در توافقنامه (موقت ژنو) را پاسخگو باشد، به این معنی که

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 117 شنبه 23 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

حسن عباسی خطوط قرمز دیپلماسی قابل انعطاف را در دانشگاه اصفهان تبیین میکند

[تصویر:  96028285624118367103.jpg]

 

حسن عباسی در دانشگاه اصفهان خطوط قرمز دیپلماسیقابل انعطاف را تبیین میکند.

حسن عباسی روز دوشنبه 25آذر ماه در برنامه ای که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان جهت تبیین توافقنامه ژنو و بررسی خطوط قرمز مسئله مذاکره و نرمش قهرمانانه برگزار می شود حضور پیدا میکند.
این برنامه با عنوان " دیپلماسی قابل انعطاف؛خطوط قرمز و چالش ها " در تالار پیامبر اعظم دانشگاه اصفهان برگزار می شود .

 

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 114 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

پروفسور نایل فرگوسن : آیا بعد از 500 سال تسلط، غرب سقوط خواهد کرد؟ + فیلم

مطالبی که مشاهده می‌کنید قسمت سوم  از مستند تمدن‌سازی، ساخته‌ نایل فرگوسن، مورخ، اقتصاددان و استراتژیست نوظهور غربی است. وی در این مستند یک سوال اساسی را مطرح می‌کند: آیا غرب به تاریخ خواهد پیوست؟

در این مستند 6 قسمتی وی می‌کوشد تا به 6 دلیل اساسی برتری غرب در 500 سال گذشته اشاره کرده و در نهایت نتیجه می‌گیرد که آیا جهان غرب به پایان خود نزدیک شده است یا خیر؟

 

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 91 پنجشنبه 21 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

ائتلاف با اسرائیل؛ دام غربی برای صید شکار عربی

پروژه غربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از جمله سناریوهای تاریکخانه سیاست خارجی مشترک آمریکا و اسرائیل است. در حالی که برخی تحلیلگران مسایل راهبردی منطقه یکی از اهداف غرب در امضای توافق هسته ای موقت بین تهران با 1+5 و انتشار شایعات در باب مذاکرات دوجانبه و محرمانه تهران با واشنگتن را تحت فشار گذاشتن رژیم های عربی به تعامل با اسرائیل می دانند، به نظر می رسد این سناریو جواب داد و ره صد ساله تلاش های عادی سازی روابط رژیم های وابسته خلیجی با رژیم صهیونیستی که البته پیشتر نیز به صورت غیرعلنی دنبال می شد، را به سطح آب سیاست منطقه ای این کشورها راه داده است.

به لطف وادادگی رژیم های عربی و تاثیرپذیری آنها از دامهای فریبکارانه غربی، روابط این رژیم ها با اسرائیل از حالت رکود به رقابت بین رژیم های عربی تبدیل شده است، دیگر هیچ رسانه ای نیست

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 119 پنجشنبه 14 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم


رسانه‌های رژیم اسرائیل با انعکاس نگرانی این رژیم از گسترش روابط ایران و کشورهای منطقه، اخبار مربوط به سفر وزیر خارجه ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس و سفر مقامات کشورهای همسایه از جمله نخست وزیر عراق به ایران را بازتاب گسترده‌ای داده‌اند.
از سوی دیگر، نتانیاهو و مقامات دیگر اسرائیل نظیر شیمون پرز نیز سفر به کشورهای مختلف برای متحدسازی بر ضد ایران را در دستور کار قرار داده‌اند. نتانیاهو با سفر به ایتالیا تلاش می‌کند روابط مثبت این کشور با ایران را تحت تأثیر قرار دهد. شیمون پرز نیز به همین منظور به مکزیک سفر کرده است.

سرخط مهمترین اخبار ایران در رسانه‌های اصلی اسرائیل در ادامه به همراه خلاصه‌ای از مطالب آن، برای استفاده مخاطبان و کارشناسان محترم آمده است:



-
عربستان و اسرائیل به دنبال طراحی ویروسی مخرب‌تراز "استاکس‌نت"


-
سفر بندر بن سلطان به تل‌آویو و مذاکره با نتانیاهوو اولاند


-
سفر نتانیاهو به ایتالیا و دیدار با رهبر کاتولیک‌هایجهان


-
افزایش آمار مبتلایان به ایدز در ایران


-
انتقاد شدید اولمرت از سیاست‌های نتانیاهو در قبالایران

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 102 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

برخورد دوگانه یونسکو با اماکن مقدس ادیان الهی

 واژه حریم در لغت به معنی پیرامون، گرداگرد و مكانی كه حمایت و دفاع از آن واجب است معنی شده است مسجد الحرام به عنوان حریم خصوصی ومقدس مسلمانان جهان به شمار می رود که این روزها در قبال سکوت عجیب مسلمانان جهان و سازمان یونسکو، در میان برج های سربه فلک کشیده و مملو از نمادهای فراماسونری محصور شده است و کعبه، خانه ای که مسلمانان جهان گرداگرد آن به راز و نیاز با خدای یکتا می پردازند در میان آسمان خراش ها گم شده است و این گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام، برای نابودی تمام تاریخ چند هزارساله، میراث فرهنگی وهویت دینی مسلمانان، در حال انجام است و همچنان غیرت مسلمانان به جوش نیامده است.

 


طبق قانون سازمان یونسکو، حریم قانونی مکان‌های مقدس از نظر ساخت بنا، در مجاورت این مکان ها باید رعایت شود

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 138 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (1)
بسم الله الرحمن الرحیم
بارداری نامشروع در سبک زندگی غربی 

 سقوط هیتلر و پایان جنگ جهانی دوم برابر شد با ظهور نسلی به نام "نسل فرزندان نامشروع". در حقیقت پایان جنگ جهانی از یک سو باعث تصرف کشورهایی همچون آلمان توسط سربازان بیگانه شد،کشورهای که به واسطه لشکرکشی حاکمانشان میلیون ها نفر از مردان جوان خود را از دست دادند، تلفاتی که ترکیب جنسیتی این کشورها را به طوری جدی به سمت سنگینی کفه به سمت خانم ها بالا برد. از سوی دیگر  با پایان یافتن این جنگ افشاگری های تکان دهنده ذهن مردم را درگیر خود کرد، افشای فجایع انسانی مانند قتل عام لهستانی ها توسط شوروی، قتل عام چک ها توسط آلمان ها و کشته شدن میلیون ها سرباز باعث فروریختن تمام ارزش های اخلاقی و مسیحی در جامعه غرب شد. به همین جهت این دو عامل "تغییر ترکیب جنسیتی" و "فروپاشی ارزش های اخلاقی" مسبب پدید آمدن "نسل فرزندان نامشروع" در جامعه غرب شد.

[تصویر:  312502_925.jpg]

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 247 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)




Endgame
Blueprint for Global Enslavement


بازی نهایی
برنامه ای برای بردگی جهانی


این مستند مجموعه ی همه ی دست آوردها و تحقیقات من در مورد نظم نوین جهانیست.

( آلکس جونز )






دانلود مستند در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 91 یکشنبه 03 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

متن انگلیسی توافق هسته‌ای ایران و1+5 + ترجمه

متن کامل توافق اولیه گروه 1+5 با ایران درباره برنامه هسته‌ای به زبان انگلیسی منتشر شده است.

برای دیدن این متن می‌توانید اینجا کلیک کنید.

هدف مذاکرات مشترک رسیدن به توافق بلندمدت برای راه حلی است که درباره صلح آمیز بودن برنامه اتمی ایران اطمینان حاصل شود. ایران بار دیگر تاکید کرد تحت هیچ شرایطی به دنبال سلاح اتمی نیست. این توافق راه را برای اقدامات لازم برای رسیدن به مرحله آخر در دوره مورد توافق برای حل مساله مورد نگرانی به وجود می‎‌آورد و راه حل موجود توافق شده به ایران این قدرت را نی دهد که به طور کامل از حق خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی بر اساس تعداتش در ان پی تی بهره ببرد.
در ادامه مطلب...
عبدالمهدی بازدید : 95 یکشنبه 03 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

بازتاب توافق ایران با 1+5 در رسانه های جهان

روزنامه‌های مهم دنیا، امروز در صدر اخبار خود به بررسی وضعیت توافق انجام شده با ایران توسط 1+5 پرداختند. این روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری در حرکتی تامل برانگیز، ایران را شکست خورده ژنو معرفی کردند!

این پایگاه‌های خبری در اخبار خود از همه مفادی که در توافق‌نامه آمده است فقط نسبت به دو نکته اصرار ورزیده‌اند: اینکه ایران از ساخت سلاح هسته‌ای دست برمی‌دارد و در عوض بخش محدودی از تحریم‌ها لغو خواهد شد.

 

 

گاردین:

ایران و شش قدرت جهانی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران در قبال تسکین محدودی از تحریم‌ها به توافق رسیدند. این پیمان به عنوان یک بسته از مراحل اعتماد سازی برای آسایش از یک دهه تنش و رویارویی بر سر آرمان‌های هسته‌ای تهران طراحی شده بود.

 

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 167 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

گزارشی ازسخنرانی دکتر حسن عباسی در دانشگاه یزد

[تصویر:  yazd-600x330.jpg]

 

به نقل از خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یزد، عباسی شب گذشته در همایش دانشجویی «دیپلماسی و نرمش» که به همت جامعه اسلامی دانشجویان در دانشگاه یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان
بیان داشت:
در آستانه ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار و همچنین روز تسخیر لانه جاسوسی قرار داریم و با توجه به نکاتی که در طول این مدت در رابطه با مبارزه با استکبار وجود داشته این روز نسبت به سال های گذشته از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 
وی افزود:

این ۱۳ آبان رنگ و بوی متفاوت از سال های قبل دارد؛ چراکه شش کشور در مقابل ما قرار دارند و سعی می کنند با تهدید و زور...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 122 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
گزارش از سخنرانی دکتر حسن عباسی در مراسم رونمایی از سایت متن زندگی

[تصویر:  site-matnezendegi-600x330.jpg]
به نقل از رجانیوز، عصر دیروز آیین رونمایی از پایگاه اینترنتی متن زندگی با حضور جمعی از فعالین عرصه سبک زندگی و با سخنرانی استاد حسن عباسی در تالار گفت‌وگوی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب(سرچشمه) برگزار شد.
در ابتدای برنامه و پس از تلاوت قرآن مجید، محسن دریالعل -سردبیر سایت متن زندگی- ضمن خوش‌آمدگویی به حضار به تشریح اهداف و برنامه‌های گروه متن زندگی پرداخت. دریالعل هدف سایت متن زندگی را دسترسی آسان مخاطب عام به پژوهش‌ها و محصولات تولید شده در این عرصه عنوان کرده و تاکید نمود فعالیت سایت متن زندگی تنها به تولید تکست و محتوای مکتوب در حوزه سبک زندگی خلاصه نخواهد شد و سعی مجموعه برآن است که بتواند محتوای تولید شده توسط دو کانال تعریف شدة شبکة اساتیدی و شبکة نخبگانی که با سازوکارهای تعیین شده به تولید محتوا می‌پردازند را در قالب‌های متنوعی مانند نشریة الکترونیک، برنامة رادیویی، اینفوگراف‌های مقایسه‌ای، درخت سبک زندگی، نشست و همایش، تصویرسازی و کاریکاتور، داستان خردسال و کودک و … بازتولید کرده تا بتواند جامعه گسترده‌تری را مخاطب خود قرار دهد.
سردبیر سابق ماهنامه‌ی سینمارسانه همچنین با توضیح و تبیین چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو برای تولیدکنندگان و مسئولین این حوزه افزود: سایت متن زندگی در کنار این، قصد دارد تبلیغ و توزیع محصولات کاربردی در قالب بازارچه فروش و تبلیغات را در دستور کار قرار دهد و آن‌ها را در اختیار مخاطبین بگذارد.
در ادامه جلسه استاد حسن عباسی رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز پس از تشکر از دست‌اندرکاران مجموعة متن زندگی، مقوله سبک زندگی را از دو منظر قابل بررسی دانستند. نخست سبک زندگی به مثابه دین و دوم سبک زندگی به مثابه فرهنگ. ایشان در مورد نخست به تبیین جایگاه دین و سبک زندگی در اندیشه اسلامی (حیات طیبه) و غربی (حیات خبیثه) پرداخته و در ادامه درباره سبک زندگی به مثابه فرهنگ، با اشاره به خلأ موجود در حوزة فرهنگ سازمانی و سبک زندگی برای صنوف مختلف هشدار دادند که اگر همانگونه که روحانیت به عنوان اولین صنف انقلابی – اسلامی منش و سبک زندگی خاص خود را تثبیت کرده و همچنین پس از انقلاب اسلامی از دل تفکر انقلابی، سبک زندگی بسیجی استخراج و تولید شده است، ما نیز سبک زندگی صنوف و قشرهای مختلف را تولید نکنیم در آینده با مشکلات جدی روبه رو خواهیم شد.
عباسی در ادامه تصریح کرد: باید در صنوف مختلف حوضچه‌ای از رفتارها و اخلاقیات که در واقع سبک زندگی آن صنف یا فرهنگ سازمانی آن‌ها هستند را تشکیل دهیم تا هر فردی که در آن قرار می‌گیرد همرنگ آن شود و این گونه می‌توان بیان کرد که فرهنگ سازمانی شکل گرفته است. مانند اتفاقی که در نیروهای مسلح رخ می‌دهد یا در روحانیت با پوشیدن لباس پیامبر رفتار و گفتار و منش آن‌ها دارای ملاک‌ها و الزامات خاص خود می‌شود.
همچنین در ادامه صحبت استاد حسن عباسی به مقوله‌ای مهم در سبک زندگی اسلامی پرداختند و با اشاره به این نکته که به تصریح مراجع معظم تقلید بیش از ۸۰% اقتصاد کشور ربوی است، تاکید کردند تا زمانی که ما سبک زندگی اقتصادی را از دل تفکر انقلاب اسلامی استخراج نکنیم با این مشکلات مواجه خواهیم بود و برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی لازم است تمام ارکان و ساختار جامعه، اسلامی شود و اقتصاد از مهمترین و الویت‌دارترین آن‌ها است که باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و همچنین علماء معظم، رسیدن به سازوکار و چهارچوب اقتصاد اسلامی در دستور کار تمام افراد جامعه قرار گیرد و همه مردم به اندازة خود برای رسیدن به آن تلاش کنند و ارگان‌های مربوطه به تولید محتوای آن بپردازند تا جامعه اسلامی از شر اقتصاد بانک مبنا و پول مبنا که شکل مدرن اقتصاد ربوی است نجات پیدا کند وگرنه تمام تلاش‌ها در مقوله سبک زندگی بدون رسیدن به اقتصاد اسلامی بی نتیجه خواهد ماند.
در پایان نیز آقای عباسی با اشاره به نزدیکی روز ۱۳ آبان؛ استکبار سیتزی را یکی از رئوس سبک زندگی دینی قلمداد کرده و تصریح کردند بدون اعلام برائت از استکبار، حیات دینی محقق نخواهد شد. پس از پایان صحبت‌های استاد حسن عباسی این آیین به کار خود پایان داد.

 


یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 115 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
شلدون آدلسون کیست و چرا مورد عتاب رهبری قرار گرفت؟ 

 رهبر فرزانه انقلاباسلامی ایران حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه روز تسخیر لانه جاسوسی در دیدار پرشور هزاران نفر از دانشجویان و دانش آموزان با اشاره به سخنان یکی از سیاستمداران امریکایی که خواستار بمباران اتمی ایران شده بود، خاطرنشان کردند: اگر امریکاییها راست می گویند که در مذاکرات جدی هستند، باید به دهان این افراد یاوه گو بزنند و دهان آنها را خرد کنند.
اما سؤالی که در ذهن بسیاری خطور می‌کند این است که رهبر انقلاب در فرمایشاتخود به اظهارات کدام سیاستمدار آمریکایی اشاره کردند؟ اشاره رهبر انقلاب به اظهارات "شلدون آدلسون"، پشتیبان وفادار و همیشگی رژیم صهیونیستی و از بزرگترین حامیان مالی حزب جمهوریخواه آمریکا بود.
[تصویر:  431578_130.jpg]
سلطان یهودی قمار، ایران را تهدید می کند!

آدلسون در میزگردی در دانشگاه«یشیوا» در 22 اکتبر 2013، گفت که آمریکا باید در مورد برنامه هسته‌ای ایران جدی‌تر باشد. مناقشه از آنجا آغاز شد که او گفت: «شما گوشی تلفن را برداشته و با جایی در نبراسکا تماس گرفته و می‌گویید: «بسیار خوب، پرتاب کنید» و سلاحی اتمی توسط موشک‌های بالستیک...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 100 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
با حضور افسران اطلاعاتی آل‌سعود و موساد؛
در نشست ضد ایرانی نيويورک چه گذشت +فیلم و تصاویر 

رویکرد جدید ایران در مسئله هسته‌ایدر حالی تمام معادلات طرف‌های غربی را دگرگون کرده‌ است که سران کشورهای اروپایی تا عربستان و رژيم اسرائیل و گروه‌های داخل آمریکا، در چگونگی تعامل با ایران در این برهه زمانی دچار چند دستگی شده‌اند.
دولتاوباما – بدون در نظر گرفتن دیگر ارکان قدرت در آمریکا نظیر کنگره – تا کنون این‌گونه نشان داده است که خواهان توافق با ایران است و در این راه حتی برخی متحدان منطقه‌ای خود را نیز – هرچند بطور موقت - قربانی این توافق خواهد کرد. این تغییر تاکتیک، چرخش استراتژیک دو متحد اصلی آمریکا در منطقه را در پی داشت. رژيم اسرائیل و عربستان سعودي اکنون با یافتن نقطه‌ای مشترک، به اتحاد برضد ایران هسته‌ای و تلاش برای برهم زدن توافق آمریکا با ایران، می‌اندیشند.
[تصویر:  431396_691.jpg]
تریتا پارسی در کنار ترکی فیصل و شیرین هانتر
شورایایرانیان آمریکا (نیاک) که به‌رغم فعالیت‌هایی بر ضد ایران بویژه در مسائل حقوق بشر، ناخواسته به لابی ایراني در دولت آمریکا شهرت یافته است، اواسط ماه گذشته با حضور مقاماتی از سازمان اطلاعات عربستان سعودي، سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد)، ایران و آمریکا، نشست بررسی دیپلماسی هسته‌ای ایران و چشم‌انداز عربستان سعودي و اسرائیل را با هدف بررسی تبعات ژئوپولتیک آن بر آینده منطقه برگزار کرد.
ترکی بنفیصل آل‌سعود رئیس سابق سرویس اطلاعات خارجی عربستان سعودي یکی از شرکت‌کنندگان در این نشست بود که درباره نگاه عربستان به برنامه هسته‌ای ایران به سخنرانی پرداخت.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 109 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (1)
بسم الله الرحمن الرحیم
افتتاح سایت «متن زندگی» با سخنرانی دکتر حسن عباسی در ۱۱ آبان92 
[تصویر:  139208081541423901438195.jpg]
به گزارش  باشگاه استراتژیست های جوان و به نقل از خبرگزاری تسنیم بعد از توجه گسترده به مسئله سبک زندگی از سوی محافل علمی و فرهنگی کشور در طی چند سال گذشته خلا یک پایگاه جامع به عنوان مرجع پژوهش ها و متون و تولیدیات سبک زندگی به شدت احساس میشد .
در همین راستا سایت متن زندگی به همت تعدادی از فعالین عرصه سبک زندگی از چند ماه پیش فعالیت آزمایشی خود را برای پر کردن همین خلا آغاز کرد و حالا پس از یک تجربه و شروع موفق و دلگرم کننده فعالیت رسمی خود را از روز شنبه با سخنرانی آقای دکتر حسن عباسی رسما آغاز خواهد کرد.

مکان : میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه انتهای خیابان صیرفی پور مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی
زمان : شنبه ۱۱ آبان ماه ساعت ۱۸

یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 122 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم


سندی دال بر اینکه امام خمینی (ره) بر حذف شعار «مرگ بر آمریکا» تاکید کرده باشند، وجود ندارد


[تصویر:  img_0061-620x330.jpg]

 

رئیس اندیشکده یقین گفت: ارتباط با آمریکا که خود امروز با ۱۷ تریلیون دلار بدهی روبروست تنها می‌تواند پنج درصد از مشکلات اقتصادی کشور را بهبود ببخشد.
 

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از خرم‌آباد،
حسن عباسی امروز در دانشگاه لرستان با تاکید بر اینکه مشکل اقتصاد ایران ربطی به مذاکره با آمریکا ندارد، بیان داشت:
در صورتی که رابطه با آمریکا منجر به رفع موانع پیش روی بانک‌ها و رفع موانع صادرات و واردات کالا شود...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 99 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
خطرناک‌ترین تروریست‌های دنیا به روایت تصویر 
 خطرناک ترین تروریست‌های دنیا که در حال حاضر بیشتر آنان در سوریه حضور دارند به شرح زیر است:

1- ایمن الظواهری: رهبر سازمان تروریستی القاعده که آمریکا برای کسی که در بازداشت وی کمک نماید، 25 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.
[تصویر:  426510_575.jpg]
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 119 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
معنای سکوت انگلیسی در سیاست خارجی چیست؟ 

با قرار گرفتن «محمّدجواد ظریف» در «وزارت خارجه»، رفته رفته شتاب از سرگیری روابط ایران باانگلیس تُند شد. روابطی که بعد از ماجرای سفارت انگلیس توسّط جمعی از دانشجویان و جوانان در آذرماه سال 1390 ه.ش و پس از مصوّبه مجلس به سطح کاردار تنزّل یافته بود، حالا با سرعتی فراتر از تصوّر در حال جوش خوردن است.
البتّه «جمهوری اسلامی» ومسئولین بلندپایه آن، هر چند بطور عمومی به انگلیس به دیده تردید و مراقبت می نگردند امّا هیچگاه به رابطه با انگلیس مانند رابطه با آمریکا، نگاه نکرده‌اند؛ چنانچه امام خمینی (ره)، فقط آمریکا را "شیطان بزرگ" نامیدند، البته هرگاه انگلیس پارا فراتر از گلیم خودش برداشته یا بردارد، ملت ایران سیلی محکمی بر بریتانیا می‌نوازد.
[تصویر:  428126_828.jpg]
با این وجود، عرصهدیپلماسی قواعد مختصّ به خود را دارد، در دیپلماسی بدون گرفتن امتیازی، امتیازی داده نمی‌شود. این قاعده وقتی پُررنگ‌تر می شود که حریف به اخذ امتیاز نیازمندتر است؛ اینجا تفاوتی نمی کند که این احتیاج از یک نیاز دیپلماتیک ناشی شود یا از مؤلّفه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی یا حتّی اطّلاعاتی- جاسوسی.
در حال حاضر که شتاب برایاز سرگیری روابط با انگلستان در دولت جدید بسیار سریع شده، برخی سعی دارند بفهمند، در قبال امتیازی که ایران می‌دهد؛ چه ما به ازایی گرفته می‌شود؟ آنها نگرانند که ماجرا، صرفاً امتیازدهی باشد و مسیر به "جادّه‌ای یکطرفه" تبدیل شود!
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 87 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم


به نقل از «خبرگزاری فرانسه»، سونیا مرازگا، یک هنرمند فرانسوی با نمایشی مبتکرانه در خیابان های فرانسه وضعیت زن مسلمان محجبه در کشورهای اروپایی را به خوبی به نمایش گذاشت.
نمایش جالب این هنرمند فرانسوی چشم هر رهگذری را به سمت خود خیره می کند و معنی واقعی تبعیض نژادی را به وضوح نشان می دهد.
این هنرمند با پوشش حجاب خود را درون جعبه ای شیشه ای حبس کرده است، و در این جعبه کوچک به اجرای نمایشی مونولوگ می پردازد که ضمن آن بیننده به کاملا احساس یک زن مسلمان را درک می کند و نگرانیها ترس ها و حس ناامنی در او را به چشم می بیند.
این هنرمند مشهور فرانسوی که به بازی زیر پوستی شهرت دارد در نظر داشت با این حرکت معضل اسلام هراسی که زنان محجبه قربانیان اول و آخر آن هستند را آشکار کند.
[تصویر:  merazga_11.jpg]
[تصویر:  sonia_meraz_ga_5.jpg]
[تصویر:  sonia_merazga_6.jpg]
[تصویر:  sonia_merazga_1.jpg]

یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 135 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
نگاهی به مستند "دروازه‌بانان" جهنم

 گزارشي كه پيش رو داريد، خلاصه‌اي ازمستند «دروازه‌بانان The gatekeepers» است. اينمستند در تلاش است تا به وسيله‌ مصاحبه با چندين تن از فرماندهان سازمان اطلاعات و امنيت داخلي رژيم صهيونيستي، شاباك (شين بت)، به نوعي فلسفه‌ وجودي، نحوه‌ي كار و ماحصل اقدامات آنان را بررسي كند. اين مستند 90 دقيقه‌اي كاري مشترك از شبكه‌ي تلویزيوني ARTE و IBA رژيم اشغال‌گر قدس است. آنچه کهدر این مستند بیش از هر چیز جلب توجه می‌کند، اعتراف‌های همراه با پرده‌پوشی‌ای است که بیننده‌ فیلم را متحیر می‌کند و دست آخر، سخن امام راحل (ره) را از زبان فرماندهان بزرگ ارتش رژیم اشغال‌گر می‌شنویم و آن این است که اسرائیل نابود خواهد شد.
[تصویر:  427454_973.jpg]

سازمان شاباك (عبري: שב"כ) ياشين بت، در سال 1948 و به عنوان يكي از سه بخش اصلي امنيتي رژيم صهيونيستي در كنار بخش‌هاي سرويس امنيت نظامي و سرويس امنيت خارجي

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 95 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
مرثیه‌ سرایی رسانه‌های بیگانه برای قاچاقچیان موادمخدر و اشرار + تصاویر


پس از حادثه تلخ تروریستی حمله بهیگان مرزبانان مستقر در سراوان و شهادت 14 نفر از مأموران نیروی انتظامی، دادستان زاهدان اعلام کرد به تلافی این عملیات تروریستی، 16 نفر از عناصر گروهک‌های مسلح معاند را اعدام کرده است.

اندکی پس از انتشار این خبر، اعدام این 16 معاند که ازقاچاقچیان مسلح مواد مخدر و همکاران ریگی معدوم در گروهک جندالشیطان نیز بوده‌اند، در اکثر رسانه‌های معتبر جهان بازتاب یافت تا چند روز پس از انتشار گزارش احمد شهید، مقدمات و بهانه‌ها برای افزایش فشارهای حقوق بشری بر ایران، فراهم شود.

[تصویر:  427670_384.jpg]
شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل که به یکی از تریبون‌هایحمله به منافع ملت ایران تبدیل شده است، در نامه‌ای به احمد شهید، با "انتقادی لطیف" از حمله به مرزبانان ایرانی، قوه قضاییه و مسئولان کشور را بدلیل اعدام 16 عضو گروه‌های معاند، مورد حمله قرار می‌دهد و این قوه مستقل کشور را به نداشتن استقلال متهم می‌کند.

 در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 126 چهارشنبه 01 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
جایی که گوگل‌ارث آن را شطرنجی می‌کند +عکس

گروه بین‌الملل مشرق - برای سال‌های سال کشورهای عربی همچون سوریه و مصر که در جوار اسرائیل قرار دارند و از سوی اسرائیل تهدید می شوند، چشم پوشی از سلاح های شیمیایی خود را رد می کردند و در این باره همواره تاکید داشتند که اسرائیل درحال انجام آزمایش‌های بیولوژیک و شیمیایی و هسته‌ای سری و بسیار پیشرفته است، صرف نظر از اینکه این رژیم دارای چنین سلاح‌هایی نیز هست.

و در این میان گفته شده، اگر بازرسان سازمان منع انتشار سلاح های شیمیایی و اتمی بخواهند به بازرسی از تاسیسات هسته ای و اتمی و شیمیایی اسرائیل بپردازند، کار بسیاری را پیش رو دارند و این جدای از این امر است که اسرائیل اصلا معاهده منع انتشار سلاح های شیمیایی و اتمی را امضا نکرده و بالطبع از پیوستن به این معاهده به خاطر فعالیت‌ هایش در این حوزه امتناع کرده است.


[تصویر:  424234_936.png]
دیمونا از فاصله بسیار دور بر روی نقشه گوگل ارث قابل رویت است.

تأسیسات هسته ای دیمونا در سال 1958 با کمک فرانسوی ها و به صورت سری و خارج از قوانین بین المللی آژانس انرژی اتمی ساخته شد. اولین...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 128 سه شنبه 30 مهر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

 

 آيا لابي‌ها به اوباما اجازه مذاکره با ايران را مي دهند؟

حسن روحانی سخنرانی تقریباً بی‌نقصی را در نشست اخیر سازمان ملل متحد ارائه داد. سخنرانی حساب‌شده‌اي که بسیاری از فقرات آن رسانه‌های بين‌المللی را نشانه گرفته بود. اما از میان همه این نکته‌ها و کنایه‌ها، رئیس جمهوری اسلامی ایران نکته‌ای را خطاب به آمریکا گوشزد کرد، که ریشه در تاریخ و ساخت سیاسی آمریکا دارد.

[تصویر:  425334_728.jpg]
روحانی می‌گوید "امیدواریم که از آمریکا صدایی واحد بشنویم!" این کنایه روحانی اشاره به نظام تقسیم قدرت و گروه‌های تأثیرگذار در آمریکا دارد."

شاید یکی از اشتباهات بزرگ تحلیلگران در داخل این باشد که ساختارهای سیاسی متفاوت را به یک روش تحلیل می‌کنند و از این رهگذر جواب‌هایی تقریباً به یک سبک می‌گیرند. بطور مثال درباره رابطه با کشورهای اروپایی و آسیایی و آمریکا بر اساس یک ساز و کار ثابت تحلیل می‌کنند. به عبارت دقیق‌تر برخی از تحلیلگران روزنامه ای – و متأسفانه برخی از عناصر آکادمیک که یا خود دستی در روزنامه ها دارند و یا تحت تاثیر جریانات مطبوعاتی هستند- بدون توجه به ساختار تصمیم‌سازی در سیستم‌های قدرت مختلف همه مسایل و سؤالات شبیه هم را در یک گروه طبقه بندی کرده و در نهایت حکمی ثابت صادر می کنند. (به قول شیخ بلخ: از قیاسش خنده آمد خلق را...)

زیاد طفره نرویم. باز هم باید به کنایه دقیق حسن روحانی بازگشت - البته در اينجا کاری به این نداریم که در عمل چه اتفاقی افتاد

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 71 دوشنبه 29 مهر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم


توهين مذاكره‌كننده ارشد آمريكا؛ وندي شرمن: فريب و نيرنگ بخشي از DNA ايرانیان است


 در حالي كه مسؤولان ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران با حسن نيت و بدون انحراف ازمسير صلح‌آميز هسته‌اي به دنبال رفع نگراني غيرمنطقي و غير معقول غرب هستند و تا جايي پيش مي‌روند كه بعد از 34 سال با رئيس جمهور آمريکا به صورت تلفني مذاكره مي‌كنند ولي مسؤولان آمريکايي چنين نگرشي نسبت به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي ندارند و در كنار بي‌اعتمادي نسبت به حق قطعي كشور، اعتمادي نسبت به ايران و ايرانيان ندارند.
وندي شرمن معاونوزارت خارجه آمريكا، نفر سوم سياست خارجي آمريکا و عضو ارشد مذاكره‌كننده آمريكايي در گروه 1+5، در اظهاراتي در کميته سياست خارجي سنا که در روزنامه آمريکايي "لس‌آنجلس تايمز" بازتاب يافته است، به صراحت و بدون هيچ سانسوري، تفكر و نگرش دولت آمريکا درباره مردم ايران را بازگو مي‌كند.
شرمن در توهينيعلني به مردم ايران كه در رسانه‌ها ديده نشد، اعلام مي‌كند كه ما به دنبال حذف تحريم‌هايوسيع عليه ايران نخواهيم بود و تنها به ايران فرصت مي‌دهيم براي از بين بردن نگراني‌هاي ما، مدتي "استراحت" كند.
[تصویر:  424858_236.jpg]
شرمن در ادامهمي‌گويد: ما به طور دقيق رفتار تيم مذاكره‌كننده ايراني را زير نظر مي‌گيرم و بعد از مذاكرات درباره روش‌ها و تحريم‌هاي بعدي بحث خواهيم كرد.
مذاكره‌كننده عضوارشد آمريكا در 1+5 مي‌گويد: فريب و نيرنگ قسمتي از DNA ايرانيان است.
[تصویر:  424860_865.jpg]
سؤال ايناست كه چگونه مي‌شود به مسؤولان و سياست‌هاي آمريكايي اعتماد كرد؟ آيا آمريكا با حسن نيت به دنبال مذاكره و رابطه با ايران است؟ آيا فريب، نيرنگ، بخشي از رفتار نهادينه‌شده در خوي آمريكاييان نيست؟
به نظر مي‌رسد مسؤولان سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بايد جواب گستاخي مقام آمريكايي را هر چه سريع‌تر، قاطعانه و با اقتدار بدهند و با استفاده از افكار عمومي و نفرت عمومي مردم ايران در 13 آبان به مقام‌هاي آمريكايي نشان دهند كه ايران و ايراني هيچ سابقه خوبي از نيرنگ، فريب و خوي وحشي‌گري آمريكايي‌ها در اين 34 سال نداشته و نخواهد داشت.
منبع:مشرق
یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 104 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

پادشاه شن‌ها؛ افشاگر جنايت‌هاي آل سعود

"پادشاه شن‌ها" آل سعود را نشانه گرفته و آنها را در قلب قصرهایشان تهدید می‌کند. این فیلم پادشاهي عربستان سعودي را به زير تيغ انتقاد مي‌كشد و اين چيزي نبود كه مورد رضايت آل سعود و حاميان غربي اين خاندان باشد؛ لذا خاندان سعودي تمام تلاش خود را به كار بستند تا مانع از پخش اين كار سينمايي فاخر شوند.
گروه گزارش ویژه مشرق- پادشاه شن‌ها (King of the Sands؛ ملك الرمال) عنوان فیلم تاریخی است که تاریخ بوجود آمدن رژیم آل سعود در سرزمین حجاز و نجد را حکایت می‌کند.

[تصویر:  415978_252.jpg]
این فیلم در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ توسط کارگردان معروف سینمای عرب نجدت انزور کارگردانی شده و هنرپیشه معروف ایتالیایی فابیو تستی در نقش عبدالعزیز (ابن سعود) سرکرده قبیله سعودی و هنرمند انگلیسی بیل فلووز در نقش جان فيلبي جاسوس انگلیس به هنرنمايي در آن پرداخته‌اند.
[تصویر:  415979_356.jpg]
نجدت انزور كارگردان و تهيه كننده پادشاه شن‌ها

در این فیلم «مارکو فوشی» دوران جوانی ملک عبدالعزیز و «فابیو تستی» سالمندی ملک عبدالعزیز را بازی می‌کنند...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 294 چهارشنبه 24 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

پایان دور سوم مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو

مذاکرات ایران و گروه 1+5 (آمریکا، آلمان،‌ انگلستان، روسیه، چین و فرانسه) به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 11 دیروز (سه‌شنبه) در ساختمان سازمان ملل در ژنو آغاز شد. نمایندگان ایران و گروه 1+5 که از دوشنبه وارد شهر ژنو سوئیس شده‌اند، امروز دور سوم مذاکرات خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را از سر گرفتند.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 102 چهارشنبه 24 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

از علت تاخیر چند ساعته مذاکرات روز دوم تا مواجهه با خبرنگار اسرائیلی

اما در حاشیه مذاکرات دیدارهای دوجانبه‌ای هم با نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در مذاکرات انجام شد که وزن دیپلماتیک این دیدارها کم‌تر از مذاکرات رسمی نیست. مهمترین دیدار دوجانبه هیئت‌ها، روز گذشته میان هیئت ایرانی به ریاست آقای عراقچی و هیئت آمریکایی به ریاست وندی شرمن برگزار شده که به گفته آقای عراقچی، تمام اعضای هیئت آمریکایی در این ملاقات شرکت نکرده بودند.

پس از پایان مذاکرات شب گذشته، سید عباس عراقچی که همزمان ریاست و سخنگویی هیئت ایرانی را برعهده دارد، در جمع خبرنگاران ایرانی حضور پیدا کرد و نسبت به سخنان سخنگوی کاترین اشتون واکنش نشان داد. به گفته آقای عراقچی، سخنان مایکل مان ناامید‌کننده بوده و نشان‌دهنده این است که با وجود تلاش‌های ایران، طرف مقابل لحن خود را در مذاکرات تغییر نداده است.

مایکل مان روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهارداشت که مذاکرات امیدوارکننده بود ولی ایران باید به تعهداتش عمل کند و صراحتا با وجود اینکه ایران طرح پیشنهادی خود را ارائه کرد، تاکید کرد که "توپ همچنان در زمین ایران است".

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 174 سه شنبه 23 مهر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

دانلود سخنرانی استاد حسن عباسی در قم "دکترین دیپلماسی قابل انعطاف"

[تصویر:  IMG_1829.jpg]

لینک دانلود صوتی:

 
ویا
 
 
یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 177 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی دکتر حسن عباسی در نشست”دکترین دیپلماسی قابل انعطاف”در دانشگاه باهنر کرمان




به گزارش مرجع دانشجویان اندیشکده یقین و به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، استاد حسن عباسی در سخنرانی خود در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان با موضوع دکترین دیپلماسی قابل انعطاف اظهار کرد: ارتباط با آمریکا نمی‌تواند تمام مشکلات مردم را حل کند و دولتمردان ایران نباید نشانه غلط به مردم دهند.
وی خاطرنشان کرد: اگر ارتباط با آمریکا می‌توانست مشکلات اقتصادی کشور‌ها را حل کند چرا در حال حاضر کشورهایی مانند یونان، ایتالیا و اسپانیا به سبب داشتن مشکلات اقتصادی ورشکسته شدند.

 

 در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 153 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

تیم آمریکایی مذاکره‌کننده با ایران در ژنو

تیمی که در روزهای 23 و 24 مهرماه از سوی آمریکایی‌ها در برابر تیم ایرانی صف‌آرایی خواهد کرد، متشکل از 6 دیپلمات و مذاکره‌کننده خبره است که در این گزارش قصد داریم به‌طور خلاصه مخاطبان محترم را با بیوگرافی آنها آشنا سازیم. بدیهی است تیم آمریکایی در 1+5 نقش اصلی را برعهده دارد و هیچ توافقی بدون موافقت آن حاصل‌شدنی نیست. شناخت این تیم از این رو مهم است که در واقع «تیم حریف»، همین تیم است.

* ماری هارف

خانم هارف یکی از چندین سخن‌گوی وزارت امور خارجه آمریکاست. او به هر حال یک دیپلمات است اما نمی‌توان به درستی پیش‌بینی کرد که چه نقشی در تیم مذاکره‌کننده به وی سپرده می‌شود.

ماری هارف

اما به هرحال از آنجا که یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های وزارت‌ خارجه موضع‌گیری است، شاید خانم هارف در مذاکرات حاضر است تا بتواند موضع‌گیری‌های آینده وزارت خارجه ایالات متحده

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 120 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

دست اردوغان به خـون مردم سوریه آلوده است/ مردم ترکیه دولتشان را بازخواست می‌کنند

تشدید بحران در سوریه که ناشی از فعالیت‌های گسترده کشورهای عرب محافظه کار و قدرت‌های فرامنطقه‌ای حامی گروه‌های معارض سوری و کمک رسانی از سوی آنها به نیروهای تروریستی و تکفیری فعال در بحران سوریه است و نیز طرح ادعاهای کشورهای غربی و متحدان عرب آنها علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم در این کشور، سبب شد تا همشهری دیپلماتیک در یک گفت‌وگوی اختصاصی با دكتر عدنان محمود، سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران به بررسی وضعیت آرایش نیروهای سیاسی فعال در بحران سوریه، ارزیابی ریشه ها و نتایج این بحران و نقش دولتهای خارجی در گسترش این بحران بپردازد. دكتر عدنان محمود پيش از اين وزير اطلاع رساني دولت سوريه بوده است و سابقه و تجربه فعاليت هاي رسانه اي وي باعث شد تا با طمأنينه، گشاده رويي و صراحت در كلام پذيراي ما باشد.


آقاي سفير، ارزيابي شما در خصوص آخرين تحولات كشورتان به ويژه تروريست‌هايي كه از كشورهاي مختلف وارد سوريه مي‌شوند چيست؟

در ادامه مطلب...

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 81
  • بازدید امروز : 102
  • باردید دیروز : 687
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,825
  • بازدید ماه : 1,546
  • بازدید سال : 32,227
  • بازدید کلی : 279,590