loading...
کلبه کرامت،کلبه معنادار
عبدالمهدی بازدید : 107 یکشنبه 06 بهمن 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

ديدار ظريف با رئيس سابق استخبارات سعودي و سکوت دستگاه ديپلماسي در قبال گستاخي‌ها

اصل دیپلماسی نرم در چانه‌زنی های سیاسی و بین‌المللی امروز به یکی از ابزارهای مهم در کیف کاری دیپلمات‌های خبره جهان تبدیل شده است، جذب حداکثری و لبخند همواره یکی از موفق‌ترین روش‌های دیپلماسی عمومی در تعاملات بین‌المللی و انتخاب ادبیات نرم، ابزاری برای رسیدن به منافع حداکثری با هزینه‌های حداقلی است.

\"http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1392/11/6/481061_538.jpg\"

 

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 119 دوشنبه 02 دی 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

در دایره المعارف بریتانیا واژه « لابی » اینگونه تعریف شده است: لابی عبارت است از گروهی کارگزار فعال که منافع خاصی دارند و بر کارمندان رسمی به ویژه قانونگذاران فشار می آورند تا آنها را در کاری که انجام می دهند تحت تأثیر قرار دهند.

در چاپ بین الملل فرهنگ وبستر درباره لابی آمده است: اشخاصی هستند که به راهروهای پارلمان رفت و آمد دارند، یا اشخاصی که عضو پارلمان نیستند و سمت رسمی ندارند، یا اشخاصی که سمتهای دولتی دارند، و تلاش می کنند از طریق ارتباطات ویژه و با هدف تصویب یک قانون مشخص یا اتخاذ یک سری تصمیمات خاص، بر شرکا یا شخصیتهای عمومی  تأثیر بگذارند.

 

عبدالمهدی بازدید : 138 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (1)
بسم الله الرحمن الرحیم
بارداری نامشروع در سبک زندگی غربی 

 سقوط هیتلر و پایان جنگ جهانی دوم برابر شد با ظهور نسلی به نام "نسل فرزندان نامشروع". در حقیقت پایان جنگ جهانی از یک سو باعث تصرف کشورهایی همچون آلمان توسط سربازان بیگانه شد،کشورهای که به واسطه لشکرکشی حاکمانشان میلیون ها نفر از مردان جوان خود را از دست دادند، تلفاتی که ترکیب جنسیتی این کشورها را به طوری جدی به سمت سنگینی کفه به سمت خانم ها بالا برد. از سوی دیگر  با پایان یافتن این جنگ افشاگری های تکان دهنده ذهن مردم را درگیر خود کرد، افشای فجایع انسانی مانند قتل عام لهستانی ها توسط شوروی، قتل عام چک ها توسط آلمان ها و کشته شدن میلیون ها سرباز باعث فروریختن تمام ارزش های اخلاقی و مسیحی در جامعه غرب شد. به همین جهت این دو عامل "تغییر ترکیب جنسیتی" و "فروپاشی ارزش های اخلاقی" مسبب پدید آمدن "نسل فرزندان نامشروع" در جامعه غرب شد.

[تصویر:  312502_925.jpg]

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 181 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

 

امان از دست این افراطی‌ها که دست از سر دولت «تدبیر و امید» برنمی‌دارند.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، همه ما به‌عنوان کسانی که شکر خدا در دوره «روحانی مچکریم» زندگی می‌کنیم، باید از مسئولان «مچکر» باشیم. علتش هم این است که وقتی عیبجویی از دولت یازدهم شده باشد خوارک یک مشت آدم افراطی، ممکن است تلاش‌های دولت «تدبیر و امید» به چشم کسی نیاید. در این بین بعضی معتقدند که هر جا شعار «روحانی ‌مچکریم» را بشود شنید، یقیناً حال و احوال همه برمی‌گردد سرجایش.
 
البته اقلیت خشونت‌طلب که فقط «چهل و نه و سه دهم درصد» هستند، ممکن است خوششان نیاید از این مطلب اما مهم نیست. مهم این است که «اکثریت پنجاه ممیز هفت‌دهم درصدی»، کلی کیف کردند از دیدن یک کلیپ خیلی خیلی خوب.
 
کدام کلیپ؟ همین دیروز پریروز بود که یک کلیپ از یک کارگردان خیلی خیلی مشهور و خیلی خیلی کار درست منتشر شد. موضوعش هم این بود که جناب روحانی چقدر خوب است (بر منکرش لعنت) هوا چقدر خوب است (حتی دودهای تهران هم دیگر بد نیست) اصلاً من چقدر خوبم! این کلیپ هم هیچ ربطی به کلیپ تبلیغاتی اوباما ندارد... راستی گفتید اوباما یاد این چماق به دست هایی افتادم که شعار «مرگ بر آمریکا» سردادند تا از صهیونیست‌ها حمایت کنند و توافق هسته‌ای صورت نگیرد، اما شکر خدا جناب اوباما گول آنها را نخورد و آمد گول دولت یازدهم را خورد و این دولت هم سر جناب پرزیدنت شیره مالید و فریبش داد و اغفالش کرد و با وی توافقنامه نوشت، آن هم یک توافقنامه‌ای از نوع هسته‌ای.
 
در هر صورت، بی‌ربط یا با ربط، جایزه ویژه اسکار امسال توسط دستان مبارک سازنده محترم فیلم «آرگو» باید تقدیم بشود به کارگردان خیلی کاردرست کلیپ «روحانی مچکریم» بخاطر یک کپی بی‌نقص از کلیپ تبلیغاتی پرزیدنت اوباما.
 
توضیح
 
شباهت موجود میان کلیپ سال 2008 اوباما با کلیپ سال 1392 رئیس جمهور محترم خودمان، خیلی هم خوب است کی گفته بد است؟ اصلاً این همانا اصل تفاهم فرهنگی است! تازه با این همه ویژگی‌های خوب:
 
الف- تبدیل دخترکان خوش حجاب! به دخترکان چادری که بیایند جلو دوربین و ...
 
ب- تشویق و تبلیغ و ترغیب موضوع تک‌خوانی یا همان خوانندگی خانم‌ها با کمک تصویر (و نه صوت) آن هم در شرایطی که لابد از نظر جناب کارگردان، این امر حلال است و البته وزیر محترم ارشاد در همین زمینه یکسری فرمایشاتی فرموده بودند!
 
ب- خوانده شدن قرآن وسط موسیقی
 
ج- استفاده از انواع سازهای موسیقی که باعث می‌شود آدم هوس حرکات خاصی به سرش بزند.
 
 

کلیپ تبلیغاتی اوباما با گیتار
[تصویر:  obama-000050%20copy.jpg]


کلیپ 100 روزگی دولت یازدهم  و گیتار!
[تصویر:  rohani-000054%20copy.jpg]


خوانندگی خانم‌ها در کلیپ 100روزگی دولت یازدهم
[تصویر:  rohani-000057%20copy.jpg]



یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 89 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (1)
بسم الله الرحمن الرحیم

 

نقش و راهکار بازیگران بین‌المللی در عرصه سوریه 

 

گروه بین الملل مشرق - مرکز مطالعاتی خاورمیانه کارنگی مقاله‌ای به قلم مارک پیرینی کارشناس مؤسسه در مورد نقش سه کشور ایران، روسیه و آمریکا در بحران سوریه منتشر کرده که در آن آمده است:
[تصویر:  443559_918.jpg]

به نظر می رسد که مسکو، تهران و واشنگتن بیش از هر زمان دیگری، جنگ در سوریه را به سمت خط پایان هدایت می‌کنند. مجموعه اقدامات روسیه و آمریکا باعث شده که وضعیت کنونی تا حدی امیدوارکننده به نظر برسد. مواضع سه بازیگر اصلی در صحنه سوریه، به سمت تحول پیش می‌رود و باراک اوباما به رغم انتقاداتی که علیه کوتاهی او در اقدام عملی مطرح شده، تأثیر زیادی در تحولات به وجود آمده دارد. ایران نیز متحد حکومت بشار اسد است و بازگشت این کشور به عرصه بین‌الملل احتمالاً با امتیازدهی های متقابل در مورد سوریه، همراه شود. اگر روسیه، ایران و آمریکا بخواهند پیشرفت بیشتری حاصل شود به ناچار باید برای پیدا کردن یک راهکار دیپلماتیک با هم همکاری کنند.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 96 یکشنبه 03 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

پاسخ رهبر انقلاب به نامه رئیس‌جمهور؛ ایستادگی در برابر زیاده خواهی ها باید شاخص خطّ مستقیم حرکت مسئولان باشد


حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در خصوص روند مذاکرات هسته‌ای، ضمن تقدیر و تشکر از هیئت مذاکره کننده کشورمان تأکید کردند: بی‌شک فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و ایستادگی در برابر زیاده خواهیها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد.

متن پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:


بسمه تعالی
جناب آقای رئیس‌جمهور
دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت مذاکرات هسته‌ئی و دیگر دست اندر کاران است و میتواند پایه‌ی اقدامات هوشمندانه‌ی بعدی قرار گیرد. بی‌شک فضل الهی و دعا و پشتیبانی ملت ایران عامل این موفقیت بوده و در آینده نیز خواهد بود ان‌شاء الله. ایستادگی در برابر زیاده خواهیها همواره باید شاخص خطّ مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد، و چنین خواهد بود ان‌شاء الله.

سیّد علی خامنه‌ای

3/آذر/92

منبع:مشرق

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 95 یکشنبه 03 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

بازتاب توافق ایران با 1+5 در رسانه های جهان

روزنامه‌های مهم دنیا، امروز در صدر اخبار خود به بررسی وضعیت توافق انجام شده با ایران توسط 1+5 پرداختند. این روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری در حرکتی تامل برانگیز، ایران را شکست خورده ژنو معرفی کردند!

این پایگاه‌های خبری در اخبار خود از همه مفادی که در توافق‌نامه آمده است فقط نسبت به دو نکته اصرار ورزیده‌اند: اینکه ایران از ساخت سلاح هسته‌ای دست برمی‌دارد و در عوض بخش محدودی از تحریم‌ها لغو خواهد شد.

 

 

گاردین:

ایران و شش قدرت جهانی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران در قبال تسکین محدودی از تحریم‌ها به توافق رسیدند. این پیمان به عنوان یک بسته از مراحل اعتماد سازی برای آسایش از یک دهه تنش و رویارویی بر سر آرمان‌های هسته‌ای تهران طراحی شده بود.

 

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 111 جمعه 01 آذر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
جنایت بیروت نتیجه ائتلاف اسرائیل و عربستان است 

غالب قندیل تحلیلگر مسایل راهبردی منطقه در مقاله‌ای با اشاره به اقدامات تروریستی دیروز در منطقه بئر حسن و مقابل سفارت ایران در بیروت که به کشته و زخمی شدن صدها انسان بی‌گناه منجر شد، نوشت که این اقدام تروریستی از نتایج مستقیم ائتلاف امنیتی اسرائیل و عربستان سعودی است که این روزها گزارش‌های مطبوعاتی از برگزاری نشست‌های بندر بن سلطان رئیس دستگاه جاسوسی عربستان با رهبران موساد و تفاهم این دو طرف در مورد لیست عملیات تروریستی دو جانبه بر علیه محور مقاومت، بویژه در سوریه و لبنان منتشر کرده است.


وی در این زمینه به چند مورد اشاره کرده و نوشت: عاملان این جنایت بر اساس اطلاعات اولیه عوامل انتحاری از گروه های تکفیری هستند که عربستان و اسرائیل از آنها استفاده ابزاری می‌کنند و حمایت مالی و میزبانی از آنها را با مشارکت ائتلاف استعماری عرب به رهبری آمریکا در تجاوز به سوریه و محور مقاومت بر عهده دارند.

زمانی که عاملان انتحاری برای انجام این جنایت انتخاب کرده بودند؛ در سایه شکست های متوالی بود که این گروهک‌ها در سرزمین سوریه خورده بودند و ارتش سوریه در این راستا وارد مرحله فراگیر حمله به مواضع تکفیری ها و تروریست‌ها و بازپس گیری مناطقی شده که پیش از این در دست مزدوران و تروریست‌های وابسته به خارج بوده است.
[تصویر:  442760_386.jpg]
این در حالی است که تروریست‌ها زندگی سوری‌ها و امنیت آنها را برای خود مباح دانسته و مردم این مناطق نیز از عملکرد این گروه مختلط از سارقان و جاسوس‌ها به ستوه آمده و در آرزوی زمانی بودند که ارتش سوریه بتواند بر این گروهک‌ها پیروز شده و بار دیگر ثبات را در این مناطق حکمفرما کند.

اسرائیل و عربستان سعودی با استفاده از تمام ابزارها و راههای جنایتکارانه به دنبال انتقام‌گیری از محور مقاومت و ملت لبنان هستند که از این ائتلاف حمایت می‌کنند، در همین راستا آنها عاملان انفجاری و انتحاری و گروهک‌های تکفیری را برای عملیات طراحی شده خود به خدمت گرفته‌اند.

مشکل خطرناک دیگری که وجود دارد، این است که کانون های استقرار جنایتکاران و قاتلان در اراضی لبنان که برای برنامه‌ریزی در جهت انجام این اقدامات وجود دارد، کاملا شناخته شده است و نیروهای امنیتی عناوین و اسامی تمامی لانه‌های جنایت و تکفیر را در اختیار دارند. بسیاری از مقامات مسئول در لبنان نیز از میزان دست داشتن برخی سران امنیتی این کشور در حمایت از جریانهای تکفیری اطلاع دارند، اما با این وجود باز هم از انجام مسئولیت و وظیفه خود شانه خالی می‌کنند و هیچ اقدام یا تصمیمی در مورد حمله سیاسی و امنیتی علیه کانون های تروریسم در لبنان و از بین بردن سران و برنامه ریزان این گروهک های تروریستی که مردم بی گناه را به خاک و خون می‌کشند، انجام نمی دهند.
[تصویر:  442763_881.jpg]
پروژه های معاندان نفس های آخر خود را در سوریه و منطقه می‌کشد و تصمیم اسرائیل و عربستان سعودی برای اجرای جنایتی از این دست ناشی از بیچارگی و شکست آنها بعد از لغو تصمیم حمله به سوریه است، تصمیمی که تحول بی سابقه‌ای را در موازنه قدرت در منطقه ایجاد کرد و عربستان و اسرائیل هیچ یک راهی برای نجات طرح‌های خود از بحران تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای که به نفع محور مقاومت در جریان بود، در اختیار نداشتند. اوضاع میدانی در سوریه تغییر کرده و دوره خودکامگی‌ها و تجاوزطلبی‌های اسرائیل با موازنه بازدارندگی که محور مقاومت ایجاد کرده، به سر آمده است، محوری که آمریکا را به شکست و تسلیم کشانده و هیمنه یک جانبه این کشور را از بین برد.

با وجود تمام مطالبی که در مورد نتانیاهو و بندر بن سلطان نوشته شده، کشتار جمعی مردم نمی‌تواند این دو را نجات داده و آنها را از غرق شدن در ناامیدی و شکست بیرون آورد. روند کنونی حوادث نمی‌تواند موازنه های بدون بازگشت را تغییر دهد و لبنان را به چراگاه جنایت‌های سعودی، صهیونیستی تبدیل کند، چرا که نیروهای ملی در این کشور مستقر هستند که با آزادگی و شرافت و مقاومت، پایمردی را انتخاب کرده و از سی سال پیش تاکنون جنایت ها و کشتار و جنگ‌ها نتوانسته آنها را خوار کند و به تعهد آنها به گزینه مقاومت و دفاع از کشور آسیب بزند.


یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 123 پنجشنبه 30 آبان 1392 نظرات (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب در اجتماع فرماندهان بسيج: باید در همه میدان‌ها مقابل دشمن ایستاد...

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(چهارشنبه) در اجتماع پر شکوه دهها هزار نفر از فرماندهان بسيج، بسيج را مظهر ثبات، افتخار و ابهت نظام اسلامي برشمردند و با تبيين ويژگيها و روشهاي فريبکارانه و حق ناپذير استکبار جهاني و در رأس آن آمريکا، ايستادگي و اقتدار ملت را تنها راه مأيوس شدن دشمن برشمردند و با تأکيد بر حمايت قطعي از دولت و مسؤلان افزودند: در بحث هسته اي خطوط قرمز بايد رعايت شود و از حقوق ملت، حتي يک قدم عقب نشيني نشود.

حضرت آيت الله خامنه اي در اين اجتماع عظيم، بسيج را مظهر عظمت ملت ايران و نيروي کارآمد دروني کشور دانستند و تاکيد کردند: بسيج، براي دوستان نظام و انقلاب و کشور، مايه خرسندي و اميد و اعتماد، و براي بدخواهان و دشمنان و کينه ورزان نظام اسلامي، مايه بيم و هراس است.


ايشان با اشاره به تقارن هفته بسيج با ايام حماسه ی بزرگ زينب کبري سلام الله عليها افزودند: حماسه زينبي، مکمل حماسه عاشورا است و به يک معنا حماسه حضرت زينب سلام الله عليها، احياء کننده و نگهدارنده حماسه عاشورا شد.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 119 یکشنبه 19 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
گروه‌هاي سلفی چچني چگونه پدید آمدند

  چچن منطقه اي در جنوب روسيه است كه اكثر ساكنان آن را مسلمانان تشكيل مي دهند. اين منطقه در سال 1991 میلادی يعني اندكي پيش از فروپاشي اتحاد جماهير شوروي اعلام استقلال كرد. مسكو دو جنگ عليه اين منطقه انجام داد كه اولين مورد در سال 1994 میلادی شروع شد و تا سال 1996 میلادی ادامه داشت. دومين مورد نيز مربوط به سال 1999 میلادی بود. اين دو جنگ با هدف سيطره مجدد بر اين منطقه انجام مي گرفت كه اين موضوع باعث كشته شدن قريب به يك صد هزار شهروند غير نظامي گرديد و بر اساس آمارهاي منتشر شده از سوي منابع روسي در اين دو جنگ همچنين ده هزار سرباز روسي نيز كشته شدند.

دو جريان، نماينده جنبش مسلح چچن هستند يكي از آنها «امارت اسلامي قفقاز» است. اين جنبش در سال 2007 میلادی ايجاد شد و به عنوان چتري بود كه جنبش هاي مسلح در شمال قفقاز را در سايه خود جمع مي كرد. هدف اين جنبش ايجاد يك كشور واحد آن هم در زير لواي اسلام است. جريان دوم يك جريان ملي گرا مي باشد كه در جهت تشديد درگيري ها عليه روس ها در چچن مي كوشد ؛ ولي موضوع بحث ما همان جريان اول است.

يكي از آن ايرادهايي كه بر مبارزات در چچن گرفته مي شود، اين است كه مبارزان چچني در عمليات هاي خود هيچ تفاوتي را ميان نظاميان و غير نظاميان قائل نيستند و همين موضوع باعث خلط بين مقاومت مشروع و تروريسم شده است كه البته اين موضوع تاثير منفي بر هر گونه آرمان عدالت خواهانه دارد.
[تصویر:  435416_267.jpg]

امارت اسلامي قفقاز يك جنبش اسلامي به رهبري دوكو عمروف مي باشد و برخاسته از جنبش جدايي طلب چچن است كه نظاميان روس موفق به شكست آن شدند.

رهبران اين جنبش اسلامگرا مستمرا بر مشروع بودن كشتار شهروندان و غير نظاميان روس تاكيد مي كنند. جنبش «امارت اسلامي قفقاز»

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 100 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
با حضور افسران اطلاعاتی آل‌سعود و موساد؛
در نشست ضد ایرانی نيويورک چه گذشت +فیلم و تصاویر 

رویکرد جدید ایران در مسئله هسته‌ایدر حالی تمام معادلات طرف‌های غربی را دگرگون کرده‌ است که سران کشورهای اروپایی تا عربستان و رژيم اسرائیل و گروه‌های داخل آمریکا، در چگونگی تعامل با ایران در این برهه زمانی دچار چند دستگی شده‌اند.
دولتاوباما – بدون در نظر گرفتن دیگر ارکان قدرت در آمریکا نظیر کنگره – تا کنون این‌گونه نشان داده است که خواهان توافق با ایران است و در این راه حتی برخی متحدان منطقه‌ای خود را نیز – هرچند بطور موقت - قربانی این توافق خواهد کرد. این تغییر تاکتیک، چرخش استراتژیک دو متحد اصلی آمریکا در منطقه را در پی داشت. رژيم اسرائیل و عربستان سعودي اکنون با یافتن نقطه‌ای مشترک، به اتحاد برضد ایران هسته‌ای و تلاش برای برهم زدن توافق آمریکا با ایران، می‌اندیشند.
[تصویر:  431396_691.jpg]
تریتا پارسی در کنار ترکی فیصل و شیرین هانتر
شورایایرانیان آمریکا (نیاک) که به‌رغم فعالیت‌هایی بر ضد ایران بویژه در مسائل حقوق بشر، ناخواسته به لابی ایراني در دولت آمریکا شهرت یافته است، اواسط ماه گذشته با حضور مقاماتی از سازمان اطلاعات عربستان سعودي، سازمان جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد)، ایران و آمریکا، نشست بررسی دیپلماسی هسته‌ای ایران و چشم‌انداز عربستان سعودي و اسرائیل را با هدف بررسی تبعات ژئوپولتیک آن بر آینده منطقه برگزار کرد.
ترکی بنفیصل آل‌سعود رئیس سابق سرویس اطلاعات خارجی عربستان سعودي یکی از شرکت‌کنندگان در این نشست بود که درباره نگاه عربستان به برنامه هسته‌ای ایران به سخنرانی پرداخت.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 109 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (1)
بسم الله الرحمن الرحیم
افتتاح سایت «متن زندگی» با سخنرانی دکتر حسن عباسی در ۱۱ آبان92 
[تصویر:  139208081541423901438195.jpg]
به گزارش  باشگاه استراتژیست های جوان و به نقل از خبرگزاری تسنیم بعد از توجه گسترده به مسئله سبک زندگی از سوی محافل علمی و فرهنگی کشور در طی چند سال گذشته خلا یک پایگاه جامع به عنوان مرجع پژوهش ها و متون و تولیدیات سبک زندگی به شدت احساس میشد .
در همین راستا سایت متن زندگی به همت تعدادی از فعالین عرصه سبک زندگی از چند ماه پیش فعالیت آزمایشی خود را برای پر کردن همین خلا آغاز کرد و حالا پس از یک تجربه و شروع موفق و دلگرم کننده فعالیت رسمی خود را از روز شنبه با سخنرانی آقای دکتر حسن عباسی رسما آغاز خواهد کرد.

مکان : میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه انتهای خیابان صیرفی پور مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی
زمان : شنبه ۱۱ آبان ماه ساعت ۱۸

یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 119 چهارشنبه 08 آبان 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
معنای سکوت انگلیسی در سیاست خارجی چیست؟ 

با قرار گرفتن «محمّدجواد ظریف» در «وزارت خارجه»، رفته رفته شتاب از سرگیری روابط ایران باانگلیس تُند شد. روابطی که بعد از ماجرای سفارت انگلیس توسّط جمعی از دانشجویان و جوانان در آذرماه سال 1390 ه.ش و پس از مصوّبه مجلس به سطح کاردار تنزّل یافته بود، حالا با سرعتی فراتر از تصوّر در حال جوش خوردن است.
البتّه «جمهوری اسلامی» ومسئولین بلندپایه آن، هر چند بطور عمومی به انگلیس به دیده تردید و مراقبت می نگردند امّا هیچگاه به رابطه با انگلیس مانند رابطه با آمریکا، نگاه نکرده‌اند؛ چنانچه امام خمینی (ره)، فقط آمریکا را "شیطان بزرگ" نامیدند، البته هرگاه انگلیس پارا فراتر از گلیم خودش برداشته یا بردارد، ملت ایران سیلی محکمی بر بریتانیا می‌نوازد.
[تصویر:  428126_828.jpg]
با این وجود، عرصهدیپلماسی قواعد مختصّ به خود را دارد، در دیپلماسی بدون گرفتن امتیازی، امتیازی داده نمی‌شود. این قاعده وقتی پُررنگ‌تر می شود که حریف به اخذ امتیاز نیازمندتر است؛ اینجا تفاوتی نمی کند که این احتیاج از یک نیاز دیپلماتیک ناشی شود یا از مؤلّفه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی یا حتّی اطّلاعاتی- جاسوسی.
در حال حاضر که شتاب برایاز سرگیری روابط با انگلستان در دولت جدید بسیار سریع شده، برخی سعی دارند بفهمند، در قبال امتیازی که ایران می‌دهد؛ چه ما به ازایی گرفته می‌شود؟ آنها نگرانند که ماجرا، صرفاً امتیازدهی باشد و مسیر به "جادّه‌ای یکطرفه" تبدیل شود!
در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 171 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا معماری در خدمت فرهنگ ایثار و مقاومت نیست


چرا معماری‌ای که برای شهروندان یادآور حماسه دفاع مقدس و در شأن شهدای گرانقدر ایران اسلامی باشد در سطح شهرهای کشورمان وجود ندارد؟ به راستی چرا مدیران فرهنگی و معماران و متخصصین هنرهای تجسمی کشور ما، این حماسه بزرگ را با خلق هنر شورانگیز معماری برای تمام نسل ها به یادگار نمی گذارند؟
بُعد تاریخی هویت ملی، آگاهی مشترک افراد یک جامعه از گذشته تاریخی و احساس دلبستگی به آن و احساس هویت تاریخی و هم تاریخ پنداری است که پیوند دهنده نسل های مختلف به یکدیگر است. تاریخ و گذشته تاریخی، وطن و سرزمین، نیاکان، باورها، زبان، عقاید، دین و اسطوره‌های مذهبی، حماسه‌ها، هنر و ادبیات کهن، نژاد، قومیت و سنن قومی عناصری هستند که "هویت فرهنگی" هر جامعه را می‌سازند.


رهبر معظم انقلاب در خصوص مفاخر ملی و تاریخی کشورمان و مقایسه آن با کشورهای غربی می‌گویند "در دنيا از چيزهائى كه جنبه‌ افتخارآميز هم خيلى ندارد، گاهى اوقات به عنوان مفاخر تاريخى استفاده مي‌كنند. آن كسانى كه مفاخر تاريخى را ندارند، براى خودشان خلق ميكنند! ما اين همه مفاخر تاريخى داريم، اين همه چيزهائى كه مايه‌ تفاخر تاريخى ملت ايران است، اعتماد به نفس ملت ايران است؛ چرا اينها را نشان ندهيم؟ يك نفرى براى من نقل مي‌كرد، مي‌گفت رفته بوديم يونان؛ ما را به مراكز گردشگرى گوناگون مي‌بردند و آنها را به ما نشان مي‌دادند؛ از جمله به نقطه‌اى بردند، گفتند اينجا همان‌جائى است كه سپاهيان ايرانى آمدند اينجا، از ما شكست خوردند. مردم را به يك بيابان خالى مي‌برند..

ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 78 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

برگزاری نشست دکترین دیپلماسی قابل انعطاف در دانشگاه لرستان با حضور استاد حسن عباسی در ۷ آبان ۹۲

 

برگزاری نشست دکترین دیپلماسی قابل انعطاف در دانشگاه لرستان با حضور استاد حسن عباسی در ۷ آبان ۹۲

به گزارش باشگاه استراتژیست های جوان و به نقل از خبرگزاری فارس میلاد بهمئی  در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در خرم‎آباد گفت: نشستی سیاسی با عنوان (دکترین دیپلماسی قابل انعطاف) با حضور دکتر حسن عباسی رئیس مرکز مطالعات استراتژیک اندیشکده یقین و دردانشگاه لرستان برگزار می‎شود.

بهمئی افزود: این نشست پیرامون مسائل سیاسی ایران و جهان برگزار می‎شود.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان گفت: این نشست سیاسی سه‌شنبه هفتم آبان از ساعت ۱۴ الی ۱۷ در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار می‎شود

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 104 شنبه 27 مهر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

پادشاه شن‌ها؛ افشاگر جنايت‌هاي آل سعود

"پادشاه شن‌ها" آل سعود را نشانه گرفته و آنها را در قلب قصرهایشان تهدید می‌کند. این فیلم پادشاهي عربستان سعودي را به زير تيغ انتقاد مي‌كشد و اين چيزي نبود كه مورد رضايت آل سعود و حاميان غربي اين خاندان باشد؛ لذا خاندان سعودي تمام تلاش خود را به كار بستند تا مانع از پخش اين كار سينمايي فاخر شوند.
گروه گزارش ویژه مشرق- پادشاه شن‌ها (King of the Sands؛ ملك الرمال) عنوان فیلم تاریخی است که تاریخ بوجود آمدن رژیم آل سعود در سرزمین حجاز و نجد را حکایت می‌کند.

[تصویر:  415978_252.jpg]
این فیلم در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ توسط کارگردان معروف سینمای عرب نجدت انزور کارگردانی شده و هنرپیشه معروف ایتالیایی فابیو تستی در نقش عبدالعزیز (ابن سعود) سرکرده قبیله سعودی و هنرمند انگلیسی بیل فلووز در نقش جان فيلبي جاسوس انگلیس به هنرنمايي در آن پرداخته‌اند.
[تصویر:  415979_356.jpg]
نجدت انزور كارگردان و تهيه كننده پادشاه شن‌ها

در این فیلم «مارکو فوشی» دوران جوانی ملک عبدالعزیز و «فابیو تستی» سالمندی ملک عبدالعزیز را بازی می‌کنند...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 293 چهارشنبه 24 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

پایان دور سوم مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو

مذاکرات ایران و گروه 1+5 (آمریکا، آلمان،‌ انگلستان، روسیه، چین و فرانسه) به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعت 11 دیروز (سه‌شنبه) در ساختمان سازمان ملل در ژنو آغاز شد. نمایندگان ایران و گروه 1+5 که از دوشنبه وارد شهر ژنو سوئیس شده‌اند، امروز دور سوم مذاکرات خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را از سر گرفتند.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 102 چهارشنبه 24 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

از علت تاخیر چند ساعته مذاکرات روز دوم تا مواجهه با خبرنگار اسرائیلی

اما در حاشیه مذاکرات دیدارهای دوجانبه‌ای هم با نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در مذاکرات انجام شد که وزن دیپلماتیک این دیدارها کم‌تر از مذاکرات رسمی نیست. مهمترین دیدار دوجانبه هیئت‌ها، روز گذشته میان هیئت ایرانی به ریاست آقای عراقچی و هیئت آمریکایی به ریاست وندی شرمن برگزار شده که به گفته آقای عراقچی، تمام اعضای هیئت آمریکایی در این ملاقات شرکت نکرده بودند.

پس از پایان مذاکرات شب گذشته، سید عباس عراقچی که همزمان ریاست و سخنگویی هیئت ایرانی را برعهده دارد، در جمع خبرنگاران ایرانی حضور پیدا کرد و نسبت به سخنان سخنگوی کاترین اشتون واکنش نشان داد. به گفته آقای عراقچی، سخنان مایکل مان ناامید‌کننده بوده و نشان‌دهنده این است که با وجود تلاش‌های ایران، طرف مقابل لحن خود را در مذاکرات تغییر نداده است.

مایکل مان روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهارداشت که مذاکرات امیدوارکننده بود ولی ایران باید به تعهداتش عمل کند و صراحتا با وجود اینکه ایران طرح پیشنهادی خود را ارائه کرد، تاکید کرد که "توپ همچنان در زمین ایران است".

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 174 سه شنبه 23 مهر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

دانلود سخنرانی استاد حسن عباسی در قم "دکترین دیپلماسی قابل انعطاف"

[تصویر:  IMG_1829.jpg]

لینک دانلود صوتی:

 
ویا
 
 
یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 153 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

تیم آمریکایی مذاکره‌کننده با ایران در ژنو

تیمی که در روزهای 23 و 24 مهرماه از سوی آمریکایی‌ها در برابر تیم ایرانی صف‌آرایی خواهد کرد، متشکل از 6 دیپلمات و مذاکره‌کننده خبره است که در این گزارش قصد داریم به‌طور خلاصه مخاطبان محترم را با بیوگرافی آنها آشنا سازیم. بدیهی است تیم آمریکایی در 1+5 نقش اصلی را برعهده دارد و هیچ توافقی بدون موافقت آن حاصل‌شدنی نیست. شناخت این تیم از این رو مهم است که در واقع «تیم حریف»، همین تیم است.

* ماری هارف

خانم هارف یکی از چندین سخن‌گوی وزارت امور خارجه آمریکاست. او به هر حال یک دیپلمات است اما نمی‌توان به درستی پیش‌بینی کرد که چه نقشی در تیم مذاکره‌کننده به وی سپرده می‌شود.

ماری هارف

اما به هرحال از آنجا که یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های وزارت‌ خارجه موضع‌گیری است، شاید خانم هارف در مذاکرات حاضر است تا بتواند موضع‌گیری‌های آینده وزارت خارجه ایالات متحده

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 120 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

دست اردوغان به خـون مردم سوریه آلوده است/ مردم ترکیه دولتشان را بازخواست می‌کنند

تشدید بحران در سوریه که ناشی از فعالیت‌های گسترده کشورهای عرب محافظه کار و قدرت‌های فرامنطقه‌ای حامی گروه‌های معارض سوری و کمک رسانی از سوی آنها به نیروهای تروریستی و تکفیری فعال در بحران سوریه است و نیز طرح ادعاهای کشورهای غربی و متحدان عرب آنها علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه مردم در این کشور، سبب شد تا همشهری دیپلماتیک در یک گفت‌وگوی اختصاصی با دكتر عدنان محمود، سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران به بررسی وضعیت آرایش نیروهای سیاسی فعال در بحران سوریه، ارزیابی ریشه ها و نتایج این بحران و نقش دولتهای خارجی در گسترش این بحران بپردازد. دكتر عدنان محمود پيش از اين وزير اطلاع رساني دولت سوريه بوده است و سابقه و تجربه فعاليت هاي رسانه اي وي باعث شد تا با طمأنينه، گشاده رويي و صراحت در كلام پذيراي ما باشد.


آقاي سفير، ارزيابي شما در خصوص آخرين تحولات كشورتان به ويژه تروريست‌هايي كه از كشورهاي مختلف وارد سوريه مي‌شوند چيست؟

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 112 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

برگزاری نشست “دکترین دیپلماسی قابل انعطاف” ۲۲ مهرماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان



استاد حسن عباسی با موضوع «دکترین دیپلماسی قابل انعطاف» ۲۲ مهرماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان سخنرانی می کند.
گزارش خبرگزاری دانشجو و به نقل از مرجع دانشجویان اندیشکده یقین ، مهران شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در کرمان، گفت: حسن عباسی با موضوع «دکترین دیپلماسی قابل انعطاف» ساعت ۱۳ فردا با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان و قرارگاه سایبری ۷۰۲ در تالار وحدت این دانشگاه سخنرانی می کند و همچنین در این دانشگاه از انیمیشن «آتو» نیز رونمایی می‌شود.
وی افزود: همچنین حسن عباسی با موضوع «پسرکُشی در قاموس رستم و ابراهیم (ع)» ساعت ۱۸ روز دوشنبه در سالن شهید قطب‌الدینی واقع در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کرمان به سخنرانی می‌پردازد.

لازم به ذکر است، انیمیشن ایرانی «آتو» (ATO) با عنوان «سربازان بین‌المللی» توسط شرکت فراسوی ابعاد در کرمان ساخته شده است و با نگاه کُمیک به دروغ‌گویی‌های آمریکا پیرامون تروریسم، شکست این کشور از جمهوری اسلامی ایران در ماجرای تسخیر پهپاد RQ170 توسط ایران و اعطای تسلیحات شیمیایی آمریکا به تروریست‌های خارجی سوریه می‌پردازد.
آتو، داستان گروهی از سربازان بین‌الملل است که برای نجات دنیا توسط سران کشورهای آمریکا، فرانسه، انگلیس و رژیم غاصب صهیونیستی تشکیل می‌شود، در این مجموعه که در ۱۰ قسمت پنج دقیقه‌ای تولید شده است، موضوعات سیاسی روز دنیا در قالب طنز مطرح می‌شود.

لازم به ذکر است، پهپادهای آمریکایی به دام افتاده در تور اطلاعاتی ایران، بحران‌های اقتصادی جهان، بحران سوریه و پیش‌بینی‌های نوسترآداموس از جمله موضوعات این انیمیشن هستند.

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 87 یکشنبه 21 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

زهرا اشراقی در گفتگو با شرق الاوسط؛ صدای هایده و مهستی را دوست دارم/می خواهم تابو شکن باشم

قانون نوشت: زهرا اشراقی بی شک پس از سید حسن خمینی، شناخته شده ترین نوه آیت الله خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی است. او همسر محمدرضا خاتمی، دبیرکل حزب مشارکت و برادر رئیس جمهور پیشین ایران محمد خاتمی است. زهرا اشراقی در چند انتخابات مسئولیت ستاد جوانان اصلاحات را بر عهده داشت؛ او در عرصه عمومی و شبکه های اجتماعی حضوری فعال دارد و به بیان دیدگاه های جسورانه اش شهرت دارد.


پس از دوم خرداد 76 و روی کار آمدن دولت اصلاح طلب محمد خاتمی، در ایران موجی از امیدواری پدیدار شد، این روزها هم شنیده می شود که فضای امید در ایران به وجود آمده، چه شباهت ها و تفاوت هایی بین خرداد 16 سال پیش و خردادماه گذشته که روحانی روی کار آمد می بینید؟

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 85 شنبه 20 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

به گزارش مشرق ، دو روزنامه صهیونیستی هاآرتص و یدیعوت آهارونوت در اخبار خود خبر تعطیلی کنفرانس ضد صهیونیستی افق نو را منعکس کرده و علت این مساله را رویکرد نوین دولت جدید ایران در قبال غرب بیان کردند.
روزنامه یدیعوت اهارونوت در این زمینه مدعی شد : وقتی این کنفرانس برای اولین بار در سال 2005 برگزار شد احمدی نژاد سخنان خود مبنی بر محو شدن اسراییل از روی نقشه را مطرح کرد.
این نشریه به نقل از سایت های خبری داخلی ایران اعلام کرد که وزارت خارجه ایران با این کنفرانس به علت تحت الشعاع قرار دادن سیاست خارجی ایران در برابر غرب مخالفت کرده است.



تیتر روزنامه هاآرتص درمورد تعطیلی کنفرانس افق نو


تیتر روزنامه یدیعوت آهارونوت درمورد تعطیلی کنفرانس افق نو

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 112 جمعه 19 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

جنگ رسانه‌ای سید حسن نصرالله به روایت یک صهیونیست

با گذشت 5 سال از دومين تجاوز اسرائيل عليه لبنان، قاطعانه مي توان مي گفت كه "سيد حسن نصر الله"، دبير كل حزب الله لبنان درس هاي زيادي را در جنگ رواني به صهيونيست ها داد و اين امر تا حد زيادي در پيروزي مقاومت بر رژیم صهیونیستی در جنگ تاثير داشت.

اظهارات كارشناسان و نتيجه تحقيقات "تزيوي گيل"، متخصص جنگ رسانه اي و رواني رژيم صهيونيستي – نتيجه تحقيقات وي در اين زمينه در صفحه اینترنتی اش منتشر شده است - تاكيد مي كند كه  اين امر منجر به از دست دادن نيروي بازدارنگي تل آويو شده است.


تزيوي گيل كه سابقه فعاليت در يگان جنگ رواني ارتش رژيم صهيونيستي را دارد، اشاره مي كند كه يگان مذكور در جنگ دوم لبنان شكست مفتضحانه‌اي خورد.

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 111 جمعه 19 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

واكاوي زندگي عواديا يوسف؛ خاخام نفرت +فیلم و تصاویر

عوادیا یوسف (Ovadia Yosef در عبري: עובדיהיוסף و به زبان مادري عبدالله يوسف)، خاخام ارشد یهودیان سفاردی در رژیم صهیونیستی و پژوهشگر تلمود و تورات بود که در 23 دسامبر 1920 در بغداد، پايتخت کشور عراق متولد شد و چند روز پيش در هفتم اکتبر 2013 ميلادي در سن 93 سالگي مرد.

وی از حدود یک ماه قبل در بیمارستان «هداش» منطقه «عین کرم» بستری بود و نهایتاً بعد از وخیم‌شدن اوضاع جسمانی‌اش، جان داد.

مراسم تشييع جنازه عواديا يوسف (لینک)

 

بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي، عواديا يوسف را «غول تورات و قوانين يهود و معلم ده‌ها و صدها نفر» توصيف كرده و گفته است كه «مردم يهود يكي از خردمندترين مردمان عصر كنوني خود را از دست داده‌اند».يوسف از تأثیرگذارترین چهره‌های مذهبی اسرائیل به شمار می‌رفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و رهبر حزب لیکود، در انتخابات سال گذشته به ملاقات وی رفته و تلاش کرد حمایت او را به دست آورد.

 

نتانياهو در حال گوش دادن به سخنان عواديا يوسف

وي بين سال‌هاي 1972 تا 1983 به عنوان خاخام ارشد سفاردي‌هاي اسرائيل فعاليت كرده است. منتقدان وي را متهم مي‌كنند كه وي در اين دوره به درگيري‌هاي نژادي ميان...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 104 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا سلفیه نماینده سه قرن اول اسلام است؟

این مقاله از مبانی مکتب سلفیه و وهابیت سخن می گوید که در عصرجدید میان اعراب و مسلمانان به مکتب "تکفیری" شهرت یافته و «سید قطب» به عنوان رهبر و بنیانگذار این تفکر اخوانی تکفیری به شمار می آید و این تفکر در حال حاضر در تلاش برای اشاعه وهابیت و سلفی گری در سوریه است تا این کشور نیز به مجموعه کشورهای عربی ملحق شود که به آیین وهابیت و سلفیت درآمده اند و در برابر دلارهای قطری و سعودی و وعده‌هاي وهابي‌ - اخواني سرفرود آورده اند.

مقوله سلفی گری موضوع مورد بحث بسیاری از پژوهشگران بوده و هست و به سادگی می توان گفت، ریشه نشو و نمای سلفی گری به دوره پیامبر (ص) و اصحابش باز می گردد. پیامبر (ص) و صحابه اش همواره بر این نکته تاکید داشتند که جامعه اسلامی باید پیاده کننده دقیق آموزه های اسلام باشد و از آموزه های جاهلیت ببُرد تا به این ترتیب امکان تشکیل یک جامعه صادق، دلسوز و مهربان فراهم شود و دین از دروازه مکارم اخلاق به مردم القا و آموزش داده شود.

همان گونه که در میان سلفی ها و مکتب سلفی گری حدیثی به نقل از پیامبر(ص) وجود دارد که اظهار می کند: «بهترين مردم، مردم قرن من هستند، سپس كساني كه پس از ايشان مي‏ آيند و سپس ديگراني كه درپي آنان مي ‏آیند». در اینجا پیامبر (ص) سه نسل را در سه قرن مشخص می کند و ممکن است، این سه نسل در ظرف کمتر از سه قرن زیست کنند.


با توجه به آنچه گذشت، سوالی که در اینجا پیش می آید، این است: آیا تمام افرادی که در سه قرن اول اسلام زندگی می کردند، افراد خوب، مسلمان و مومنی بودند؟ اگر این گونه بودند، پس چگونه است که ما امروزه بسیاری از قبایل مسلمان را بد می خوانیم، درحالی....

ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 98 شنبه 13 مهر 1392 نظرات (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

فرمانده کل قوا در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان ارتش: برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد بجا نبود

 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، هفتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه هوایی شهید ستاری برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، با حضور در محل یادمان شهدای ارتش و قرائت فاتحه، علو درجات شهدا را مسئلت کردند.

فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.


حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنانی در این مراسم، ورود به سِلک نیروهای مسلحِ شجاع و نام آور جمهوری اسلامی ایران را، برای جوانان تازه وارد، افتخار آمیز دانستند و با اشاره به لزوم تقویت آمادگی ها و استحکام دفاعی نیروهای مسلح در کنار تقویت ساخت درونی نظام اسلامی و وحدت ملی، تأکید کردند: ما از تحرک دیپلماسی دولت از جمله سفر نیویورک حمایت

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 85 جمعه 12 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

وقتی 551 میلیون متر مربع از اراضی عربستان به نام یک شاهزاده شد

در تلگراف محرمانه ای که از سوی دیوان پادشاه سعودی به بیرون درز پیدا کرده است، بخش اندکی از اراضی وسیع و گسترده مسروقه توسط شاهزاده متوفی، "سلطان بن عبد العزیز"، ولی عهد اسبق سعودی و دومین شاهزاده بعد از "مشعل بن عبد العزیز" افشا می شود که به سرقت و دزدی زمین ها و اراضی مسکونی و تجاری و کشاورزی در عربستان معروف و مشهور شده اند، درحالی که بیش از 67 درصد مردم این کشور به سبب گرانی و تورم نمی توانند، صاحب خانه شوند.

سلطان بن عبد العزیز


در این تلگراف تاکید شده که هر متر از اراضی سرقت شده از سوی شاهزاده سلطان بیش از دو هزار ریال سعودی می ارزد و با قیمت های مراکز و پایتخت های جهانی رقابت می کند.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 91 پنجشنبه 11 مهر 1392 نظرات (0)

 بسم الله الرحمن الرحیم


روزگاري زورشان ميرسيد ميگفتند خميني رو به موزه ميفرستيم ....
 
الان ديدن زورشون نميرسه دارن يه امام جديد ميسازن .....
 
يهو همين دو هفته پيش يادشون افتاده اصن روزاي آخر امام با مرگ بر آمريکا هم مخالف بود .....
 
لذا توجه آقايون استوانه نظام رو به دوتا از آخرين پيامهاي امام بعد از نوشيدن جام زهر و چند ماه قبل از فوت جلب ميکنم :
 ..........................................................
 
اگر تمام جهان عليه من قيام کنند دست از حق و حقيقت برنمي‌دارم. من کار به تاريخ و آنچه اتفاق مي‌افتد ندارم....
 
پس راهي جز مبارزه نمانده است، و بايد چنگ و دندان ابرقدرت‌ها و خصوصاً امريکا را شکست، و الزاماً يکي از دو راه را انتخاب نمود: يا شهادت يا پيروزي.
 
امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، و جنگ پابرهنه‌ها و مرفهين بي‌درد شروع شده است
 
کمربندهاتان را ببنديد که هيچ چيز تغيير نکرده است.
 


خودتان و کشور و مردم اسلامي را در برابر امريکا اين‌قدر ذليل و ناتوان نکنيد. اگر دين نداريد، لااقل آزاده باشيد.
 

آنهايي که در اين چند سال مبارزه و جنگ به هر دليلي از اداي اين تکليف بزرگ طفره رفتند من مجددا به همة مردم و مسئولين عرض مي‌کنم که حساب اين‌گونه افراد را از حساب مجاهدان در راه خدا جدا سازند، و نگذارند اين مدعيان بي‌هنر امروز و قاعدين کوته‌نظر ديروز به صحنه‌ها برگردند.
 

اگر بندبند استخوان‌هايمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالاي دار برند، اگر زنده‌زنده در شعله‌هاي آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستي‌مان را در جلوي ديدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان‌نامه کفر و شرک را امضا نمي‌کنيم.
 
و در آخر از خدا مي‌خواهم که به پدر پير مردم عزيز ايران صبر و تحمل عطا فرمايد و او را بخشيده و از اين دنيا ببرد تا طعم تلخ خيانت دوستان را بيش از اين نچشد.....
 
http://www.shiaupload.ir/images/34055983124386433796.jpg

یا علی

عبدالمهدی بازدید : 154 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارشی از سخنرانی استاد عباسی در شهر جدید پردیس/ سه شنبه ، 9 مهر 92

دکتر حسن عباسی شامگاه سه شنبه در همایش "مقاومت اسلامی" که با حضور جمع کثیری از مردم پردیس در مسجد "امام علی(ع)" برگزار شد، اظهار داشت:

امام راحل(ره) برای خطاب آمریکا از چهار نسبت ام الفساد قرن، شیطان بزرگ، استکبار جهانی و تروریست بالذات استفاده می کردند.


[تصویر:  01723668142646430075.jpg]



واژگان امام راحل(ره) در خطاب آمریکا



وی ادامه داد: بدون شک ذات ایالات متحده برخاسته از تروریسم است، این کشور از سه قرن گذشته بر مبنای کندن پوست سر سرخپوستان آن قاره و صاحبان اصلی سرزمین آمریکا توسط انگلیسی ها و فرانسوی ها بنا شده است، بدین ترتیب این کشور با عمری ۲۱۰ ساله شکل گرفت.


این مسئول اضافه کرد: یک مسلمان واقعی با بکارگیری واژه الله اکبر تنها برای یک فرد آن هم خداوند متعال مقام کبریایی قائل است، از این رو، مقام استکباری خاص باری تعالی است و هر آنکس که روی زمین خود را در این مقام فرض کند، منفور خواهد بود.


 در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 111 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

"قدرت ایران و چرخش استراتژیک" یا "وابستگی به اسرائیل و چرخش تاکتیکی"

رویدادهای اخیر در روابط خارجی ایران با آمریکا و واقعیت‌های موجود در رویدادهای فیمابین واشنگتن-تهران، حاکی از قدرت منطقه‌ای و بین المللی نظام جمهوری اسلامی ایران و جایگاه قابل ملاحظه آن در معادلات سیاسی جهانی است.


اگرچه رابطه ایران و آمریکا، به دلیل تاریخ روابط پرفراز و نشیب و همچنین اقدامات آمریکا در قبال ملت ایران، همچنان مورد بحث و مجادله است؛ اما رویدادهای اخیر در خلال سفر هیئت ایرانی به نیویورک، یک بار دیگر به قاطعیت بر قدرت بلاشک ایران صحه گذارد. تلاش اوباما برای ارتباط با ریاست جمهوری ایران، لحن آشتی‌جویانه وی در سازمان ملل، تمایل مقامات ارشد مانند وزیر امور خارجه این کشور در راستای برقراری ارتباط با همتای ایرانی خود و... تنها گوشه کوچکی از تحرکات واشنگتن جهت ارتباط با تهران محسوب می‌شود. در واقع آمریکا مدت‌هاست که به عناوین مختلف به ایران چراغ سبز نشان داده و آمادگی خود برای رفع تنش‌ها با ایران را یادآوری کرده است. از این رو...

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 101 چهارشنبه 10 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

پارلمان انگلستان؛ نماد قدمت دموکراسی یا فساد پارلمانی

رسانه‌های غربی خبری را منتشر کردند که بیش از هرکسی مردم انگلستان را شگفت‌زده کرد. انگلیسی‌ها خود را صاحب دیرینه‌ترین سیستم دموکراسی پارلمانی می‌دانند، سیستمی با دو حزب اصلی که بنابرگفته برخی متفکرین علوم سیاسی «همگن» است.

وقتی از چنین پارلمانی خبر می‌رسد که نمایندگان آن تنها ظرف 365 روز یک‌سال 300 هزار بار به صفحات مستهجن اینترنتی مراجعه کرده‌اند، چهره تک‌تک انگلیسی‌هایی که به چنین سیستمی افتخار می‌کنند احتمالا دیدنی است! آن هم با توجه به سوابق شناخته شده فسادی که از این پارلمان وجود دارد.

پارلمان بریتانیا تقریبا به معنای تمام سیستم سیاسی این کشور است. دولت انگلستان مستقیما از پارلمان برمی‌خیزد و تمام اعضای آن اعضای مجلس عوام هستند. بنابراین فساد در آن به‌معنای فساد در تمام سیستم سیاسی انگلیس است.

در این گزارش تلاش می‌شود به مواردی از فساد در سیستم سیاسی بریتانیا بالاخص پارلمان این کشور اشاره شود. بدیهی است این تنها مشتی نمونه خروار است وگرنه سیستم سیاسی بریتانیا در مجموع فاسدتر از آن است که در یک یا چند گزارش بتوان به آن پرداخت.


* پارلمان انگلیس چگونه جایی است؟

پارلمان بریتانیا به‌عنوان بالاترین مرجع قانون‌گذاری در این کشور از دو بخش تشکیل شده است: مجلس عوام و مجلس اعیان. مجلس عوام و اعیان هر دو در کاخ وست‌مینستر لندن و در دو سالن جداگانه تشکیل جلسه می‌دهند.

لندن – کاخ وست‌مینستر
 محل تشکیل جلسات مجلسین عوام و اعیان


مجلس عوام، تصمیم‌گیرنده اصلی است و با 600 عضو تقریبا تمام مقدرات انگلستان را در دست دارد. غالب اعضای این مجلس از 3 حزب محافظه‌کار، کارگر و لیبرال دموکرات ....

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 73 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

برگزاری نشست “دکترین دیپلماسی قابل انعطاف” با سخنرانی استاد حسن عباسی در دانشگاه صنعتی قم

استاد حسن عباسی رییس مرکز بررسی‏های دکترینال امنیت بدون مرز روز یکشنبه ۹۲/۷/۱۴ در دانشگاه صنعتی قم سخنرانی کرد.

این سخنرانی با موضوع “دکترین دیپلماسی قابل انعطاف از منظر نرمش قهرمانانه” در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی قم در ساعت ۱۶ برگزار می شود.


1375818_221172631380958_643345648_n

 

یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 203 سه شنبه 09 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

قوانيني که اطرافیان پادشاه از آن مستنثی هستند؛ بررسی ابعاد نقض حقوق بشر در امارات

آیا شهروندان کشور امارات حق تغییر دولت خود را خواهند یافت؟ گزارش هایی مبنی بر شکنجه افراد در این کشور وجود دارد. گاهی نیروهای امنیتی امارات خودسرانه شکنجه بازداشت شدگان را در دستور کار خود قرار می دهند. بازداشت خودسرانه و انفرادی مشکلی است که همچنان در این کشور باقی است. قوه قضائیه فاقد استقلال کامل می باشد.



دولت با مداخله به حریم خصوصی و آزادی های مدنی از جمله آزادی بیان، مطبوعات، تجمعات، مشارکت سیاسی را محدود کرده است. گزارش هایی از فساد اداری در دست است که از عدم شفافیت دولت حکایت دارد. سؤاستفاده خانگی از زنان، مشکل لاینحل کشور امارات است. ادعاهایی نیز مبنی بر زمینه سازی پلیس برای سوء استفاده خانگی وجود دارد. قاچاق انسان ادامه دارد و تبعیض قانونی و اجتماعی علیه زنان و اتباع خارجی فراگیر است. دولت به شدت حقوق کارگران خارجی را محدود کرده است. سوء استفاده از خدمه بومی و خارجی امری عادی و رایج است.

از سوی دیگر نتایج تحقیقات سالیانه واحد اطلاعات اکونومیست درباره وضعیت دموکراسی در ۱۶۷ کشور جهان بیانگر آن است که امارات متحده عربی...

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 107 یکشنبه 07 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

کسانی که چشم به جانشینی ملک عبدالله دوخته‌اند +تصاویر

به نظر می رسد، هر روز اطلاعاتی بیشتری درباره اختلافات و جنگ قدرت میان خاندان آل سعود در مورد جانشینی ملک عبدالله بن عبد العزیز فاش می شود؛ اطلاعات موجود حاکی از وخامت حال پادشاه فعلی عربستان است.



طبق پیش بینی های موجود در عربستان، شاید "عبد الله بن عبد العزیز" از آخرین فرزندان "عبد العزیز آل سعود"، موسس پادشاهی این کشور باشد، وی وصیت کرده بود که حکومت به صورت موروثی در میان فرزندان وی باشد؛ به همین خاطر پادشاهی در میان

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 199 شنبه 06 مهر 1392 نظرات (0)

  بسم الله الرحمن الرحیم

جزئیات گفت‌وگوی رؤسای‌جمهوری ایران و آمریکا/«ظریف» و «کری» مأمور فراهم کردن زمینه همکاری

در حالی که پایگاه ریاست جمهوری ایران لحظاتی پیش از گفت‌وگوی تلفنی بین رئیس جمهور ایران و آمریکا خبر داد منابع خبری مختلف جزئیات بیشتری از این گفت‌وگوی تلفنی ارائه می‌دهند.

پایگاه ریاست جمهوری ایران اولین جزئیات این گفت‌وگو را بدین صورت گزارش داد:

«در حالیکه رئیس جمهوری اسلامی ایران در حال حرکت از محل اقامت خود به سمت فرودگاه برای خروج از نیویورک بود، این تماس برقرار شد و طرفین پیرامون مسایل مختلف با یکدیگر گفت وگو کردند.

خبرگزاری فارس: «ظریف» و «کری» مأمور فراهم کردن زمینه همکاری/ اوباما: موفقیت به هیچ عنوان تضمین‌شده نیست

در این گفت وگوی تلفنی، دو طرف بر اراده سیاسی برای حل سریع مساله هسته ای تاکید کرده و زمینه را برای حل موضوعات دیگر و همکاری در مسائل منطقه ای مورد توجه قرار دادند.

در این گفت وگوی تلفنی روسای جمهوری ایران و آمریکا، همچنین وزرای امور خارجه خود را مامور کردند تا زمینه همکاری های لازم را هر چه زودتر فراهم آورند.»

روزنامه واشنگتن‌پست هم گزارشی از زبان باراک اوباما از این گفت‌وگوی تلفنی آورده است.

بر اساس این گزارش، اوباما در کاخ سفید گفت: «قبل از آنکه درباره وضعیتمان در کنگره و لایحه بودجه سخن بگویم، اجازه دهید درباره دو فرصت مهم در سیاست خارجی‌مان صحبت کنم.»

 

در ادامه مطلب...

 

عبدالمهدی بازدید : 132 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم
وب سایت مرجع دانشجویان اندیشکده یقین افتتاح شد .

[تصویر:  91721862485017223739.jpg]



به گزارش وب سایت مرجع دانشجویان اندیشکده یقین، این وب سایت در تاریخ ۱ مهر ۱۳۹۲ به صورت آزمایشی افتتاح شد.این وب سایت که حاصل ماه ها تلاش تعداد اندکی از شاگردان و علاقه مندان به استاد عزیز، دکتر حسن عباسی می باشد پس از هماهنگی های انجام شده با مرکز بررسی های دکترینال از این پس تحت نظارت مستقیم اندیشکده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

آدرس :

http://mersad128.ir

یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 109 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه جنگ‌ها "عملیات روانی" در اولویت فعالیت نظامی رسانه‌ای آمریکایی‌ها قرار می‌گیرد که در آستانه جنگ سوریه، بار دیگر این موضوع برای غرب مهم شده است.

آیین‌نامه‌های ارتش آمریکا، دستورهایی هستند که برای آموزش نظامیان این کشور به کار گرفته می‌شوند.


پادکست زیر خلاصه‌شده آیین‌نامه مشترک شماره 3-13.2 ارتش آمریکا تحت عنوان «عملیات روانی» است. گروه جنگ نرم مشرق این پادکست را ترجمه کرده و برای آن زیر نویس فارسی قرار داده است. آنچه در ادامه می‌آید متن فارسی این پادکست است.

عملیات روانی که عموما با نام "PSYOP” شناخته می شود نقش مهمی در موفقیت درگیری های زمان صلح و همچنین عملیات های بزرگ دارد.

در ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 112 سه شنبه 02 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

در دیدار هیگ و ظریف چه گذشت؟

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ویلیام هیگ همتای بریتانیایی‌اش ساعت 22:30 دوشنبه شب به وقت تهران (15 به وقت نیویورک) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل و برای اولین بار به گفت‌وگو و رایزنی پرداختند.

روابط تهران و لندن، برنامه هسته‌ای ایران و تحولات سوریه از جمله موضوعاتی بود که وزرای امور خارجه ایران و بریتانیا درباره آن به گفت‌وگو پرداختند.

براساس توافق صورت گرفته قرار شد معاونان وزرای خارجه ایران و بریتانیا ظرف روزهای آینده در نیویورک درباره وضعیت روابط و چگونگی آن دیدار و گفت‌وگو کنند.

 

در این مذاکرات که در جوی مثبت و سازنده برگزار شد، طرفین بر دستیابی به راهکار سیاسی در موضوع سوریه و برگزاری نشست ژنو 2 تأکید کردند.

این اولین دیدار وزرای امور خارجه ایران و بریتانیا در دولت یازدهم است.

روابط تهران و لندن بعد از وقایع هشتم آذر 1390 که منجر به ورود دانشجویان به سفارت انگلستان در تهران و باغ قلهک شد قطع و در حال حاضر سوئد و عمان حافظان منافع بریتانیا و جمهوری اسلامی ایران هستند.

یا علی

 

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 81
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 687
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,735
  • بازدید ماه : 1,456
  • بازدید سال : 32,137
  • بازدید کلی : 279,500