loading...
کلبه کرامت،کلبه معنادار
عبدالمهدی بازدید : 171 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا معماری در خدمت فرهنگ ایثار و مقاومت نیست


چرا معماری‌ای که برای شهروندان یادآور حماسه دفاع مقدس و در شأن شهدای گرانقدر ایران اسلامی باشد در سطح شهرهای کشورمان وجود ندارد؟ به راستی چرا مدیران فرهنگی و معماران و متخصصین هنرهای تجسمی کشور ما، این حماسه بزرگ را با خلق هنر شورانگیز معماری برای تمام نسل ها به یادگار نمی گذارند؟
بُعد تاریخی هویت ملی، آگاهی مشترک افراد یک جامعه از گذشته تاریخی و احساس دلبستگی به آن و احساس هویت تاریخی و هم تاریخ پنداری است که پیوند دهنده نسل های مختلف به یکدیگر است. تاریخ و گذشته تاریخی، وطن و سرزمین، نیاکان، باورها، زبان، عقاید، دین و اسطوره‌های مذهبی، حماسه‌ها، هنر و ادبیات کهن، نژاد، قومیت و سنن قومی عناصری هستند که "هویت فرهنگی" هر جامعه را می‌سازند.


رهبر معظم انقلاب در خصوص مفاخر ملی و تاریخی کشورمان و مقایسه آن با کشورهای غربی می‌گویند "در دنيا از چيزهائى كه جنبه‌ افتخارآميز هم خيلى ندارد، گاهى اوقات به عنوان مفاخر تاريخى استفاده مي‌كنند. آن كسانى كه مفاخر تاريخى را ندارند، براى خودشان خلق ميكنند! ما اين همه مفاخر تاريخى داريم، اين همه چيزهائى كه مايه‌ تفاخر تاريخى ملت ايران است، اعتماد به نفس ملت ايران است؛ چرا اينها را نشان ندهيم؟ يك نفرى براى من نقل مي‌كرد، مي‌گفت رفته بوديم يونان؛ ما را به مراكز گردشگرى گوناگون مي‌بردند و آنها را به ما نشان مي‌دادند؛ از جمله به نقطه‌اى بردند، گفتند اينجا همان‌جائى است كه سپاهيان ايرانى آمدند اينجا، از ما شكست خوردند. مردم را به يك بيابان خالى مي‌برند..

ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 119 چهارشنبه 20 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

نخستین فیلم ایرانی که دکتر حسن عباسی به طور رسمی مشاوره فیلمنامه آنرا بر عهده داشته پنجشنبه ساعت 22 به تلوزیون می آید.

احتمالا به خاطر قضیه جنگ سوریه بوده که صدا و سیما به این زودی این فیلمو خریده و پخش میکنه.


[تصویر:  raz-0.jpg]

http://www.soheilsalimi.com/news-file/butcher_angels-hady-chattat-soheilsalimi-mohammad-ghahremani-fershtegan-e-ghsab-2013.jpg

 یا علی

عبدالمهدی بازدید : 103 چهارشنبه 30 مرداد 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

روایتی از شهادت «هادی باغبانی» در سوریه

[تصویر:  390795_601.jpg]

مرتضی شعبانی با اشاره به اینکه شهید هادی باغبانی برای دومین بار به سوریه اعزام می‌شد، گفت: این شهید همراه با گروهی ۳ نفره برای دومین بار به سوریه اعزام شد که در درگیری‌های اطراف دمشق گرفتار کمین تکفیری‌ها شدند و او به شهادت رسید.
به گزارش جهان، مرتضی شعبانی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به شهادت شهید هادی باغبانی اظهار داشت: در طی دو سال گذشته گروه‌های مستندسازی مختلفی برای ثبت وقایع و جنایات سلفی‌ها به سوریه اعزام شدند که حاصل آن ساخت ۲۲ فیلم مستند بوده است که شهید هادی باغبانی نیز برای دومین بار همراه با تیمی ۳ نفره عازم سوریه شدند که در آخرین حمله نیروهای پیشروی سوریه در حومه دمشق در کمین تکفیری‌ها و سلفی‌ها گفتار و به درجه رفیع شهادت می‌رسند.

وی افزود: اطلاعات زیادی از نحوه شهادت ایشان نداریم اما می‌دانیم که در منطقه اطراف دمشق توسط تروریست‌های سوری مورد هدف قرار گرفتند و شهید شدند.

این مستندساز ادامه داد: موضوع فیلمی که شهید باغبانی و همراهانشان در حال ساخت آن بودند بحث تحولات اخیر که منجر به پیروزی‌های پیاپی نیروهای سوری شد بود چرا که در هفته‌های اخیر ارتش سوریه پیروزی‌های پی‌در‌پی را به دست آورد که منجر به پیشروی و آزادسازی مناطق گسترده‌ای از سوریه شده بود که این گروه نیز همراه با نیروهای پیشرو در حال حرکت بودند که هادی باغبانی توسط تروریست‌ها به شهادت رسید.

شعبانی خاطر نشان کرد: شهید باغبانی و گروهشان در اعزام دوم به سوریه اقامت ۱۰ روزه‌ای در این کشور داشتند که همراه با نیروهای پیشرو در حال ثبت و ضبط پیروزی‌ها‌ی ارتش سوریه بودند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای حضور مستند سازان ایرانی چنین شرایطی در سوریه وجود داشته است، گفت: شرایط از ابتدا به همین شکل بوده و در واقع طی دو سال گذشته همواره گروه‌های مختلف روایت فتح در مناطق مختلف درگیری حضور داشتند لذا از این قبیل حوادث در جنگ‌ها همواره اتفاق می‌افتد و گروه‌های اعزامی نیز به هنگام اعزام احتمال شهادت و یا اسارت را می‌دهند.

این مستند ساز در خاتمه اظهار داشت: شب گذشته نیز گروه دیگری از سوریه به کشور بازگشتند اما در تمام اعزام‌های گروه‌های مختلف حوادثی رخ داده است از جمله این‌که یا خودروی گروه مورد اصابت گلوله واقع شده و یا تک تیراندازها راننده را به شهادت رسانده‌اند.

یا علی

 

عبدالمهدی بازدید : 132 جمعه 04 مرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

برنامه احیاء شب 21 و 23ماه مبارک رمضان


شب قدر، شب نیمه زندگی است و رازدار اسرار بندگی واللیل اذا یغشی قسم به شب در تاریکترین لحظات آن و شب قدر فشرده همه شب های سال تو است.

شب قدر شب سرنوشت، شب قضا و قدر الهی، شب آینده ها و باید ها و نباید هاست.

رمضان قلبی دارد و قدر، قلب رمضان است.

باید به قلب رمضان دل بست و در کنار این قلب تپنده همیشه زنده و پویا و زندگی ساز بیدار ماند و درهای آسمان را به اجابت دعایی، به نم اشکی....

در ادامه مطلب....

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 81
  • بازدید امروز : 41
  • باردید دیروز : 687
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,764
  • بازدید ماه : 1,485
  • بازدید سال : 32,166
  • بازدید کلی : 279,529