loading...
کلبه کرامت،کلبه معنادار
عبدالمهدی بازدید : 171 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا معماری در خدمت فرهنگ ایثار و مقاومت نیست


چرا معماری‌ای که برای شهروندان یادآور حماسه دفاع مقدس و در شأن شهدای گرانقدر ایران اسلامی باشد در سطح شهرهای کشورمان وجود ندارد؟ به راستی چرا مدیران فرهنگی و معماران و متخصصین هنرهای تجسمی کشور ما، این حماسه بزرگ را با خلق هنر شورانگیز معماری برای تمام نسل ها به یادگار نمی گذارند؟
بُعد تاریخی هویت ملی، آگاهی مشترک افراد یک جامعه از گذشته تاریخی و احساس دلبستگی به آن و احساس هویت تاریخی و هم تاریخ پنداری است که پیوند دهنده نسل های مختلف به یکدیگر است. تاریخ و گذشته تاریخی، وطن و سرزمین، نیاکان، باورها، زبان، عقاید، دین و اسطوره‌های مذهبی، حماسه‌ها، هنر و ادبیات کهن، نژاد، قومیت و سنن قومی عناصری هستند که "هویت فرهنگی" هر جامعه را می‌سازند.


رهبر معظم انقلاب در خصوص مفاخر ملی و تاریخی کشورمان و مقایسه آن با کشورهای غربی می‌گویند "در دنيا از چيزهائى كه جنبه‌ افتخارآميز هم خيلى ندارد، گاهى اوقات به عنوان مفاخر تاريخى استفاده مي‌كنند. آن كسانى كه مفاخر تاريخى را ندارند، براى خودشان خلق ميكنند! ما اين همه مفاخر تاريخى داريم، اين همه چيزهائى كه مايه‌ تفاخر تاريخى ملت ايران است، اعتماد به نفس ملت ايران است؛ چرا اينها را نشان ندهيم؟ يك نفرى براى من نقل مي‌كرد، مي‌گفت رفته بوديم يونان؛ ما را به مراكز گردشگرى گوناگون مي‌بردند و آنها را به ما نشان مي‌دادند؛ از جمله به نقطه‌اى بردند، گفتند اينجا همان‌جائى است كه سپاهيان ايرانى آمدند اينجا، از ما شكست خوردند. مردم را به يك بيابان خالى مي‌برند..

ادامه مطلب...

عبدالمهدی بازدید : 127 پنجشنبه 21 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

انتصاب آقای جلیلی به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام

[تصویر:  siOq3D_400.jpg]
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور حکمی آقای دکتر سعید جلیلی را به عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند.

 

متن حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر سعید جلیلی
با توجه به تجارب با ارزشی که طی چند سال اخیر در تصدی دبیری شورایعالی امنیت ملّی اندوخته اید و با تشکر از زحمات و خدمات جنابعالی، شما را به عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دوره ی جاری منصوب میکنم.

توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال خواستارم.

سیدعلی خامنه ای
یا علی
عبدالمهدی بازدید : 119 چهارشنبه 20 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

نخستین فیلم ایرانی که دکتر حسن عباسی به طور رسمی مشاوره فیلمنامه آنرا بر عهده داشته پنجشنبه ساعت 22 به تلوزیون می آید.

احتمالا به خاطر قضیه جنگ سوریه بوده که صدا و سیما به این زودی این فیلمو خریده و پخش میکنه.


[تصویر:  raz-0.jpg]

http://www.soheilsalimi.com/news-file/butcher_angels-hady-chattat-soheilsalimi-mohammad-ghahremani-fershtegan-e-ghsab-2013.jpg

 یا علی

عبدالمهدی بازدید : 98 جمعه 08 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

سوریه کدام نقاط اسرائیل را هدف قرار می‌دهد +تصاویر‬

به نقل از العالم، رژیم صهیونیستی به سبب داشتن کارخانه ها و تاسیسات نظامی متعدد، بیمناک ترین همسایه سوریه به شمار می رود و از آن جا که می دانند موشک های سوریه تا کجای اراضی اشغالی را می تواند با خاک یکسان کند، در عین بیمناکی از حمله به سوریه، سعی می کنند جلوی انتشار اخبار مربوط به توانمندی های موشکی سوریه را بگیرند.

این در حالی است که با سقوط نخستین موشک به سوریه، این کشور می تواند ده ها هدف در اسرائیل را آماج حملات موشکی خود قرار دهد.

اگر نگاهی مختصر به "سیبل"های احتمالی اسرائیلی داشته باشیم به مواردی حیاتی نظیر کارخانه های پتروشیمی در حیفا، رصدخانه های تجسسی اسرائیل و ده ها هدف دیگر بر می خوریم که همگی در تیررس موشک های سوریه قرار دارند.

در تصاویر زیر، شماری از این اهداف قابل مشاهده است:

- کارخانه های پتروشیمی حیفا و بندر این شهر که در مجاورت دریای مدیترانه قرار گرفته است:

- مراکز حیاتی و حساس در مرزهای حیفا که از میان آن ها می توان به ژنراتور مرکزی برق و همچنین مرکز "شین بت" اشاره کرد که سازمان امنیت داخلی اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی است:

 

- رادارها و پایگاه های تجسسی در نزدیکی حیفا در مناطق بایر:

 

یا علی

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 36
  • آی پی دیروز : 81
  • بازدید امروز : 38
  • باردید دیروز : 687
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,761
  • بازدید ماه : 1,482
  • بازدید سال : 32,163
  • بازدید کلی : 279,526