loading...
کلبه کرامت،کلبه معنادار
عبدالمهدی بازدید : 112 چهارشنبه 11 دی 1392 نظرات (0)
بسم الله الرحمن الرحیم

بازخوانی حماسه ۹ دی+ دانلود سخنرانی‌های استاد حسن عباسی درباره وقایع فتنه سال ۸۸


چهار سال گذشت ولی هنوز صدای نحس نابکاران فتنه گر که در روز عاشورای ارباب بی کفن هلهله سر دادند، در گوش ماست. چهار سال گذشت اما هنوز تصویر خیمه های سوخته عزای حسین (ع) و پرچم های به آتش کشیده شده اش از مقابل دیدگان ما محو نمی شود…


فتنه گران در روز عاشورای حسینی سال ۸۸ با وحشی گری به خیمه های حسینی یورش آوردند، با وقاحت در خیابان هایمحل تجمع خود به رقص و پایکوبی پرداختند، نمازگزاران ظهر عاشورا را سنگباران کردند، پرچم های عزای حسینی را به آتش کشیدند، به عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در مساجد حمله ور شدند و… این همه وقاحت در حالی صورت گرفت که مردم در حسینیه ها، مساجد و هیئت ها به عزاداری مشغول بودند و هنگامی که از ماجرا با خبر شدند، بساط فتنه گران را با غیرت دینی و حسینی خود برچیدند.
[تصویر:  1.jpg]
[تصویر:  2.jpg]
سران داخلی فتنه اما، نه فقط در مقابل جسارت آشکار به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در روز عاشورا کمترین اعتراضی نکردند، بلکه زبان به تقدیر و تشویق! آن ها نیز گشودند و یکی از آن ها با کمال وقاحت و جسارت از حرمت شکنان عاشورا با عنوان «مردمان خداجوی»! یاد کرد و با این حرکت نفرت انگیز خود، ماجرای نفاق عمر سعد، سرکرده سپاه ابن زیاد در عصر عاشورای ۶۱ را به خاطر آورد که با فریاد «یا خیل الله ارکبوا…ای سپاهیان خدا سوار شوید»! سپاه تحت فرمان خود را برای حمله به یاران اباعبدالله الحسین تشویق کرده بود.
روند به وجودآمدن و شکل گیری وقایع پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری، با توجه به شواهد موجود و بررسی نمونه های قبلی این مدل رفتار سیاسی، در کشورهایی مانند اوکراین، گرجستان و… مشخص کرد که حوادثی که از ساعات پایانی شب ۲۲ خرداد ۸۸ آغاز و در حدود ۸ ماه تهران و برخی از شهرهای دیگر کشور را در برگرفت، یک پروژه از پیش طراحی شده و یا به عبارت دیگر، حرکت خزنده ای برای فروپاشی جمهوری اسلامی ایران از درون با استفاده از تکنیک های عملیات روانی و شگردهای جنگ نرم بود؛ که در اسناد “مؤسسه بروکینگز” یکی از مشهورترین مؤسسات استراتژیک و تصمیم ساز متمایل به دموکرات ها، عنوان «فرو ریختن تهران» و نام «تغییر حکومت» را داشت.
[تصویر:  3.jpg]
این حرکت در بین تحلیل گران و محققان علوم سیاسی و روابط بین الملل به “کودتای مخملین” مشهور است. در واقع می توان گفت، تعداد بسیار زیادی از افرادی که به نوعی در حوادث پس از انتخابات، با شگردهای گوناگون تبلیغاتی و رسانه ای وارد فاز نافرمانی مدنی شدند، در حقیقت مهره های یک صحنه بازی از پیش طراحی شده بودند و خود از آن اطلاعی نداشتند.
ظلم اصحاب فتنه در حوادث پس از انتخابات ۸۸ و خاصه روز عاشورای همان سال، به نظام و مردم فراموش نشدنی است، در واقع در جنگ نرم ایجاد شده در آن چند ماه و فضای غبار آلود، خیلی از کسانی که با حضرت آقا و نظام بیعت کرده بودند، بیعت شکنی کردند و جلوی نظام ایستادند؛ عده ای نه تنها بیعت شکنی کردند بلکه بعضی از مردم را به آن فضای غبارآلود کشاندند و آن ها را گمراه کردند. عدم انجام وظیفه برخی از خواص حلقه مفقوده ای بود که باعث تأخیر در پایان یافتن فتنه شد؛ چرا که روشن کردن مردم به این بر می گردد که آنانی که روشن تر هستند با استدلال های قوی مردم را روشن کنند؛ هم چنان که “عمار یاسر” وقتی در جنگ “صفین” قرآن ها را بر سر نیزه کردند، به مردم گفت، قرآن ناطق علی است، در حالی که او می توانست مانند خیلی های دیگر سکوت کند؛ وقتی حضرت آقا فرمودند «أین عمار؟» چرا آقایان سکوت کردند؟ این سکوت باعث تشدید فتنه و تأخیر در آگاه شدن مردم شد. لذا نقش خواص و ظلمی که آن ها در جریان فتنه به انقلاب و ملت روا داشتند، روشن است.
اما اقدامات فتنه گران در روز عاشورای ۸۸ یک خطای استراتژیک از سوی آن ها بود؛ معاویه در صدر اسلام با هوش تر از معاویه زمان فتنه عمل کرد، چرا که معاویه صدر اسلام به یزید توصیه می کند که وقتی تو می خواهی حکومت کنی این سه-چهار نفر مقابل تو می ایستند اما از همه مهمتر امام حسین(ع) است و تو سعی کن با آن درگیر نشوی؛ هرچند یزید به خاطر شناعت و پستی که در وجودش بود به آن عمل نکرد، اما استکبار و سران فتنه تیزهوشی معاویه را هم نداشتند، توصیه های آن ها توصیه درستی نبود، آن ها در آن زمان فشار می آوردند تا کار را تمام کنند که نتیجه هم ندیدند، بعد ها سران غربی فتنه اعلام کردند که اشتباه جریان فتنه این بود که خیلی زود به سراغ شعائر مذهبی و ولایت فقیه رفتند و ما به آن ها توصیه نکرده بودیم که به این زودی به سراغ اینها بروند و همین امر باعث شد تا مردم تحریک شوند و در مقابل آن ها بایستند.
این یک شکست استراتژیک و یک خطای بزرگ بود که آن ها با شعائر اسلامی که با تمام زندگی مردم عجین است مقابله کنند. مردمی که از همه وجودشان برای اباعبدالله می گذرند، تحمل نخواهند کرد که عده ای در روز عاشورا به مقدساتشان و ارزشهای اسلامی توهین کنند.
[تصویر:  4.jpg]
[تصویر:  5.jpg]
ملت ایران در نهم دی ماه سال ۸۸ با حضور آگاهانه و مقتدرانه و بیعت دوباره با آرمان های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، حماسه ای جاودان و به یاد ماندنی را در تاریخ انقلاب آفریدند. نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن، با بصیرت و غیرتمند ایران در این حماسه با شکوه، چنان تجلی یافت که به فرموده مقام معظم رهبری:«اگر صدها بار برای نعمت هوشیاری این ملت سجده شکر به جای آورده شود، باز هم کم است. حماسه ای که محاسبات دشمن را به هم ریخت؛ محاسباتی که با همکاری و برنامه ریزی عده ای اقلیت در داخل از روی بغض و کینه شکل گرفته بود اما در این روز حماسی یک بار دیگر امت اسلامی با بصیرت عمل کرد و دشمنان نظام مأیوس شدند.»
[تصویر:  6.jpg]

نه دی یک روز بود ولی خیرٌ من الف شهر بود
بخش اول سند ۱۷۰ صفحه ای انستیتو بروکینگز که قبل از انتخابات ۸۸ منتشر شد:

استراتژی پیشنهادی انستیتو بروکینگز ، قبل از انتخابات ۸۸



بخش دوم سند ۶۳ صفحه که بعد از شروع اعتراضات خیابانی منتشر شد:

استراتژی پیشنهادی انستیتو بروکینگز، پس از اغتشاشات سال ۸۸


دانلود فیلم منتشر شده جلسه خصوصی استاد حسن عباسی و توضیحات ایشان پیرامون بررسی کودتای مخملی در حوادث پس از انتخابات ۸۸:


فیلم-دانلود صحبت های استاد عباسی در جلسه‌ای خصوصی پیرامون بررسی کودتای مخملی در حوادث سال ۸۸


صوت-دانلود صحبت های استاد عباسی در جلسه‌ای خصوصی پیرامون بررسی کودتای مخملی در حوادث سال ۸۸


سخنرانی استاد حسن عباسی با موضوع آژاکس ۲ ، بررسی کودتای توئیتری ژوئن ۲۰۰۹:


فیلم-سخنرانی استاد حسن عباسی در اصفهان با موضوع بررسی کودتای توییتری ژوئن ۲۰۰۹؛ آژاکس دو


صوت-سخنرانی استاد حسن عباسی در اصفهان با موضوع بررسی کودتای توییتری ژوئن۲۰۰۹؛ آژاکس دو



منبع:باشگاه استراتژیست های جوان


یا علی

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 60
  • آی پی دیروز : 76
  • بازدید امروز : 532
  • باردید دیروز : 131
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,677
  • بازدید ماه : 5,328
  • بازدید سال : 36,009
  • بازدید کلی : 283,372