loading...
کلبه کرامت،کلبه معنادار
عبدالمهدی بازدید : 177 دوشنبه 22 مهر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

سخنرانی دکتر حسن عباسی در نشست”دکترین دیپلماسی قابل انعطاف”در دانشگاه باهنر کرمان




به گزارش مرجع دانشجویان اندیشکده یقین و به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، استاد حسن عباسی در سخنرانی خود در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان با موضوع دکترین دیپلماسی قابل انعطاف اظهار کرد: ارتباط با آمریکا نمی‌تواند تمام مشکلات مردم را حل کند و دولتمردان ایران نباید نشانه غلط به مردم دهند.
وی خاطرنشان کرد: اگر ارتباط با آمریکا می‌توانست مشکلات اقتصادی کشور‌ها را حل کند چرا در حال حاضر کشورهایی مانند یونان، ایتالیا و اسپانیا به سبب داشتن مشکلات اقتصادی ورشکسته شدند.
عباسی با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت یونان ۵٫۵ تریلیون دلار و دولت ایتالیا ۲ تریلیون بدهی دارند افزود: چرا آمریکا با ۱۶٫۶ تریلیون دلار بدهی نتوانسته حداقل مشکلات اقتصادی خود را حل کند.
وی با تاکید بر اینکه آمریکا تولید ثروت نمی‌کند بلکه تولید پول می‌کند، خاطرنشان کرد: خلق پول در آمریکا بدون پشتوانه طلا است و ارزشی ندارد.
وی با انتقاد از برخی از نظریات که ارتباط با آمریکا اوضاع را بهتر می‌کند تصریح کرد: آمریکا اگر طبیب اقتصاد بود نخست فکری به حال اقتصاد ورشکسته خود با تریلیون‌ها دلار بدهی می‌کرد.
این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه آمریکا می‌خواهد به بهانه تحریم‌ها ایران را پای میز مذاکره آورد افزود: آمدن ایران به پای میز مذاکره برای آمریکایی‌ها به ویژه دموکرات‌ها حیاتی است و آنها می‌خواهند با گشودن سفارتخانه‌های دو کشور به مسئله عدم حمایت آمریکا از شاه و قطع ارتباط سی و چند ساله با ایران سرپوش بگذارند.
وی با بیان اینکه دولت آمریکا حدود ۱۴ روز است که (شاتداون) شده است افزود: معلوم نیست کشوری که در مشکلات اقتصادی خود غوطه‌ور است چگونه می‌خواهد وضعیت اقتصاد ایران را بهبود بخشد.
عباسی با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواهد مسیر ۶۰ ساله‌ای را که برای فروپاشی شوروی طی کرد اظهار کرد: آمریکا در ۲ دوره ۳۰ ساله زمینه برچیده شدن شوروی را فراهم کرد و در حال حاضر به دنبال پیدا کردن یک گورباچف در ایران است.
وی تاکید کرد: آمریکا یک بار در دولت اصلاحات و بار دیگر در سال ۸۵ و ۸۶ در دولت اصولگرای محمود احمدی‌نژاد برای ایجاد ارتباط با ایران جلو آمد.
وی با بیان اینکه آمریکا قصد داشت باب مذاکره را در دولت اصولگرا باز کند تا قفل مبارزه با آمریکا شکسته شود افزود: در سال ۸۵ و ۸۶ با متهم کردن ایران درباره کارگذاشتن بمب‌های کنار جاده‌ای در عراق توانست نمایندگان کشورمان را به پای میز مذاکره آورد که در آن زمان به خاطر مردم عراق انجام این مذاکرات مورد قبول قرار گرفت.
عباسی تصریح کرد: در شرایط فعلی نیز آمریکایی‌ها به بهانه انرژی هسته‌ای می‌خواهند ایران را به پای میز مذاکره آورند که از دولتمردان کشورمان انتظار می‌رود طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت حفظ منافع ملی کشور عمل کند.
این محقق دانشگاه با بیان اینکه ایران در روزهای آینده ۱+۵ مذاکرات هسته‌ای دارد، گفت: این مذاکرات با ۵ کشوری صورت می‌گیرد که خود دارای سلاح هسته‌ای هستند و یکی از آنها مانند آمریکا از این سلاح برای کشتار مردم نیز استفاده کرده است.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کشورهای دارنده سلاح هسته‌ای ۲۷ هزار کلاهک بمب هسته‌ای دارند، افزود: این مقدار کلاهک می‌تواند ۳٫۵ بار کره زمین را منهدم و نابود کند.
وی تاکید کرد: ما قصد بهره‌گیری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را داریم زیرا در مبانی دینی و اسلامی ما استفاده از سلاح‌‌های کشتار جمعی منع شده است.
دکتر عباسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد کشوری مستقل باشد و از منافع ملی خود دفاع کند، تصریح کرد: در حال حاضر آمریکا و متحدانش می‌خواهند ایران را از دسترسی به دانشی که حدود ۶ سال پیش خودشان به آن دست یافتند محروم کنند و این در حالی است که خود مدعی آزادی در جهان می‌دانند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کشوری که شهید می‌دهد ذلت ندارد، گفت: اگر کشورهایی مانند عراق، افغانستان و پاکستان مانند ملت ایران اهل جهاد و شهادت بودند هرگز به وضع فعلی گرفتار نمی‌شدند.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه آمریکا حدود ۱۲ سال در افغانستان و ۱۰ سال در عراق اردو زده است، افزود: پس از گذشته سال‌ها اشغالگری هنوز ترور و ناامنی در این کشورها موج می‌زند.
عباسی با تاکید بر اینکه ملت ایران با دست خالی با دولت متجاوز عراق جنگید افزود: در شرایطی که در ایران از ابتدای انقلاب تاکنون حدود ۳۰۰ هزار نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند در دوران اشغالگری آمریکا در عراق نزدیک به یک میلیون نفر براثر ناامنی و بمب‌گذاری کشته شدند.
وی خط مرکز مذاکرات را لکه‌دار نشدن عزت و شرف ملت ایران دانست و گفت: ملت ایران همواره ثابت کرده که اهل کوتاه آمدن نیست.
عباسی تاکید کرد: حمایت گسترده مردم ایران از مسئله هسته‌ای در سال‌های گذشته موجب شد تا تعداد سانتریفیوژ‌ها از صفر به ۲۰ هزار عدد برسد.

یا علی




مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 51
  • آی پی دیروز : 76
  • بازدید امروز : 308
  • باردید دیروز : 131
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,453
  • بازدید ماه : 5,104
  • بازدید سال : 35,785
  • بازدید کلی : 283,148