loading...
کلبه کرامت،کلبه معنادار
عبدالمهدی بازدید : 104 جمعه 05 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش حضور و سخنرانی استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی «دکتر سلام»

+گزارش تصویری

پس از یکسال از پخش اولین قسمت طنز سیاسی موفق «دکتر سلام» امروز ۹۳/۲/۳ به مناسبت یکسالگی این طنز سیاسی جشن با شکوهی در تالار بصیرت لانه جاسوسی برگزار شد که شخصیت های سیاسی و فرهنگی زیادی در آن حاضر بودند. در این گزارش که به مرور تکمیل می شود می توانید گزارش کامل این برنامه را مشاهده کنید، از نکات جذاب این برنامه تصاویر تاریخی از استاد است که در ادامه می بینید.

 

استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی دکتر سلام

استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی دکتر سلام

-استاد حسن عباسی راس ساعت ۱۷:۰۳ با سوت و کف طولانی عده ای و صلوات عده ای دیگر وارد محل برگزاری جشن دکتر سلام شد.

استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی دکتر سلام

استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی دکتر سلام

-سخنرانی استاد راس ساعت ۱۷:۱۲ دقیقه پس از پخش کلیپ دکتر سلام درباره اعتماد به نفس دکتر عباسی با این مضمون که «من عینک آفتابی و آستین کوتاه را در میان بچه‌های حزب‌اللهی باب کردم!»، آغاز شد،وی در ابتدا از طرف مجموعه دکتر سلام به دلیل کمبود جا عذرخواهی کرد سپس در خصوص سازوکار اخلاقی نقد به سخنرانی پرداخت.

استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی دکتر سلام

استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی دکتر سلام

در ابتدا با اشاره به باران امروز تهران گفت: از مجموعه‌ای که رد می‌شدم باران و رعد و برق بود این رعد و برق و باران نکته‌ای را به ما نشان می‌دهد پدیده‌های طبیعی نشانه چیست این تغییرات جوی آیتی از طرف خداست. مسئله ای اینکه ما هر گاه با پدیده ای در طبیعت روبه رو می شویم نشانه چیست؟ امروز که حجم عظیمی از رعد و برق در تهران بود نشانه دهنده آیتی است، این حکم مسلمانی ماست.

عباسی ادامه داد:‌ اگر از کسی پرسیده شود مومن به چه چیز هستید متاسفانه نمی‌داند به چه چیزی ایمان دارد ما همه مسلمان هستیم ایمان در قلب وارد نشده و قالبا نمی‌دانیم چگونه باید ایمان به قلب وارد شود و ایمان قلب چیست.

در واقع برای با خدا صحبت کردن باید زبان خدا را یاد بگیریم و زبان خدا آیه‌ها و نشانه هایی است که در هستی وجود دارد.

هوا مطبوع و مناسب امروز و رعد و برقی که امروز بود هر کدام یک نشانه ای دارد و جوانان باید بدانند ایمان ما به ۷ نشانه منسب است.

اگر به کسی که ۲۰۰ سال پیش می زیسته الان مهلت حضور در جامعه ما را بدهند، علامت های مثلتی ای که می بیند که تعریفی از آن ندارد و در نهایت تنها می تواند جنس آنها را تشخیص دهد ولی کار حکیم این است که بداند تیرکی در کنار جاده ها زده شده خودش هدف نیست بلکهاین تیرک ها در حال راهنمایی ما هستند.

عباسی تصریح کرد: با توجه به سازوکاری که در این فضای بهاری شکل گرفته بود تعمق در اینکه چه نیتی و آیتی در آن است، برای ما اهمیت دارد. همچنین گردهمایی ما برای بزرگداشت جشن، خودش یک نشانه و آیت است.

وی در ادامه با برشمردن هفت متعلَق ایمان گفت: هفتمین متعلق ایمان به خدا ایمان به نشانه‌های خداست اگر از این هفت متعلق یکی را نداشته باشیم به شش متعلق دیگر نیز ایمان نخواهیم داشت.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک کشور ادامه داد: ‌هر پدیده در عالم نشانه خداست شما اگر بخواهید با هر کسی صحبت کنید باید با زبان آن فرد صحبت کنید زبان خدا هم نشانه‌های او است تمام پدیده‌ها در هستی به ما نشانی می‌دهند این هوای مطبوع نشانی است هر اتفاقی آیتی از طرف خداست کار حکیم این است که بداند نشانه‌های خودشان هدف نیستند آنها به جای دیگر اشاره می‌کنند.

عباسی گفت: در واقع نقد در کشور ما از اینجا شروع می شود که وقتی جوانی در خیابان برای دفاع از ناموس شهید می شود، شهید امر به معروف است. در اینجا امربه معروف یعنی تذکر دادن به خانمی که حجاب ندارد و مسائل این چنینی. ولی اگر قرار شد ما به دولتمردان تذکر دهیم می گویند که شما در حال نقد هستید و دیگر اسم این کار امربه معروف و نهی از منکر نیست . یعنی اگر به حکومت گفتید که بانک یعنی ربا و خود کلمه بانک یعنی ربا می گویند نظام بانکداری را نقد می کنند!

این کارشناس ادامه داد: وقتی می گوییم که کارمزدی که روی وام ها گرفته می شود، رباست می گویند که نظام بانکداری را نقد می کنند.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: گرد هم آمدن ما در این جشن نیز یک نشانه است یک جوانی که به یک خانم یا آقایی تذکر می‌دهد نهی از منکر می‌کند اما تذکر دادن محدود به زلف خانم‌ها نمی‌شود.

وی افزود: باید به نقد ماهیت امر به معروف دهیم و مواظب باشیم برخی از قسمت های طنز ما ماهیت تمسخر نداشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک کشور تصریح کرد: به بیان غربی شما در نقد اول انتقاد می‌کنید تا بحران به وجود نیاید مثلا اگر فردی را ببینید که به یک راهی می‌رود اما در مقابل او چاهی وجود دارد به او هشدار می‌دهید که در مقابل تو چاه وجود دارد مراقب باش به داخل آن نیفتی این معنای نقد از نگاه غربی است اگر کسی و نظامی نقد شد معنایش این است که به آن فرد یا نظام هشدار می‌دهیم تا در چاه بحران نیفتد اما اگر کسی را نقد کنید فکر می‌کند با او دشمنی دارید.
عباسی در بخش دیگری از سخنانش با توجه به هدفمندی یارانه ها گفت: ما چهار سال قبل نسبت به هدفمندی یارانه‌ها نقد می‌کردیم و مسئولان را نسبت به بحران پیش رو هشدار می‌دادیم ما می‌گفتیم این مسئله در جهان قبلا امتحان شده و نظام مبتنی بر آن هدفمندی تخریب شده است سپس آقایان رفتند در دانشگاه امیرکبیر گفتند که مگر فلانی اقتصاد خوانده که ما را نقد می‌کند حالا بعد از چهار سال که به اساتید لیبرال امیرکبیر اعتماد کردند می‌گویند ببخشید اشتباه کردیم آن روزی که می‌گفتید این نظام اشکال دارد می‌گفتند شما مشکل جناحی دارید.
استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی دکتر سلام

استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی دکتر سلام

وی گفت: الان هر نه روز برای این دولت از سوی آمریکا و اروپا یک بحران به وجود می‌آید نه روز قبل شش میلیارد دلار سرمایه بنیاد علوی را بلوکه کردند در حالی که کل پول‌هایی که قرار بود به ما طی توافق‌نامه‌های چندماه گذشته به ما بدهند چهار و نیم میلیارد دلار بود این وضعیت به دلیل لبخندهای دولت است نه روز قبل از آن ابوطالبی را به سازمان ملل راه ندادند و این مسئله را به یکی از بحران‌های دولت جدید تبدیل کردند نه روز قبل‌تر نیز بیانیه‌ای صادر کردند و در آن گفتند که باید همجنس‌بازی در ایران آزاد شود اتحادیه اروپا نیز باید دفتری داشته تا نسبت به این وضعیت نظارت کند در حالی که در قرآن به صراحت بیان شده چهار هزار سال قبل اصحاب قول صدوم برای اولین بار به همجنسگرایی روی آوردند وقاحت اتحادیه اروپا و آمریکا به جایی رسیده که می گویند ما باید به قوم صدوم برگردیم حال مسئله این است که اعتماد مردم به دولت روحانی هر نه روز یک درجه کمتر شده است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک کشور خطاب به مجموعه دکتر سلام گفت: این مجموعه به این روند توجه داشته باشند که اگر این مسئله «هر نه روز یک بحران» جلو برود با دست خود آمریکا و اروپا آرزوی ما برآورده می‌شود آرزوی ما این بود که امید داخل نسبت به خارج کمتر شود در حال حاضر هر نه روز یک درجه اعتماد ما به آمریکا و اروپا کمتر می‌شود.
عباسی با توجه به اخلاق نقد گفت: اگر جریان منتسب به بسیج به اخلاق نقد توجه نداشته باشند سال بعد جشنی با این شکوه نخواهیم داشت ماهیت نقد باید به امر معروف و نهی از منکر تبدیل شود اگر دکتر سلام این گونه شود و جریان نقد را به نهی از منکر و امر به معروف تبدیل کند شبیه به ابوذر می‌شود.

حسن عباسی گفت: قطعاتی که دوستان در مجموعه دکتر سلام انتخاب کرده اند جلال احسن است.

وی ادامه داد: روحیه بسیجی با این سازوکارها جور نمی شود که بخواهیم نقد را به سمت تمسخر بکشانیم و باید نقد را به سمت مفهوم عمیق امر به معروف ببرند و انشاالله سال آینده شاهد شکوفایی امر به معروف و نهی از منکر به جای مفهوم غربی نقد باشیم.

-در حین سخنرانی استاد حسن عباسی، حاضران از ورود دکتر صادق زیباکلام به گرمی با شعار «مرگ بر اسرائیل» استقبال کردند.

دکتر حسن عباسی در بخشی از سخنان خود در جشن «دکتر سلام» ضمن انتقاد از سیاست خارجی دولت گفت:  دیپلماسی لبخند دولت، دلیل مصادره بنیاد علوی در نیویورک است.

-پس از پایان سخنرانی استاد حسن عباسی به ترتیب محسن رضایی و صادق زیباکلام و محمد حسین صفار هرندی به ایراد سخنرانی پرداختند که زیبا کلام خطاب به استاد حسن عباسی گفت: اگر ۳ سال دیگر نامزد ریاست جمهوری شدید من را در ستاد انتخاباتی ات ببر چرا که به خوبی می توانم برای تبلیغ کنم و به خوبی می توانم برایت رای جمع کنم.

-وی همچنین در پاسخ به شعار های حضار که مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ضد ولایت فقیه می گفتند گفت:می گذاشتید دکتر عباسی از سالن خارج می شد بعد حرف های او را درباره نقد زیر سوال می بردید.(البته هنوز مشخص نیست که استاد در کدام قسمت از سخنرانی گفته اند که مرگ بر آمریکا و اسرائیل گفته نشود.)

-محمد حسین صفار هرندی پیرامون شعار های داده شده در هنگام سخنرانی زیباکلام گفت:  البته به جوانمردی این جمع احترام می گذارم که باز هم اجازه دادند دکتر زیباکلام کلمه ای را بگوید، باید عرض کنم این ماجرا فقط مخصوص دوران فتنه نبوده است، به طوری که همین چند روز پیش دکتر جلیلی و حسن عباسی در دانشگاه امیرکبیر با صحنه های این چنینی مواجه شدند.

-ساعت ۱۹:۰۲ مراسم تقدیر از برگزیدگان حوزه طنز آغاز شد و استاد حسن عباسی،محمد حسین صفار هرندی، مسعود ده نمکی، وحید جلیلی، حمید رسایی،مهرداد بذرپاش و حسین قدیانی به روی سن رفتند.

منبع : خبرگزاری دانشجو با ویرایش از باشگاه استراتژیست های جوان

همچنین خبرگزاری فارس نیز گزارش زیر را از سخنرانی امروز استاد در جشن دکتر سلام منتشر کرد:

مسئول اندیشکده یقین با اشاره به ۴ میلیاردی که امریکا قرار بود از دارایی‌های بلوکه شده ایران آزاد کند، گفت: آنها نه تنها این کار را نکردند، بلکه ۶ میلیارد تومان از سرمایه بنیاد علوی را مصادره کرده‌اند که این نتیجه لبخندزدن است.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن عباسی رئیس اندیشکده یقین در مراسم جشن یکساله دکتر سلام خبرگزاری دانشجو گفت: با توجه به اینکه مجموعه طنز دکتر سلام به یکسالگی خودش رسیده است، جا دارد از تمام کسانی که در این مجموعه زحمت می‌کشند و فضایی به وجود آورده‌اند که قبلاً به صورت مکتوب وجود داشت، تشکر کنیم.

مسئول اندیشکده یقین اظهار داشت: نقد در کشور ما از آنجایی شروع می‌شود که اگر کسی در رابطه با مسئله‌ای مانند حجاب نقد کرد می‌گوییم امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، ولی اگر قرار شد به دولتمردان تذکری داده شود، می‌گویند نقد کرده‌اند. ما باید کاری کنیم که ماهیت نقد غربی به ماهیت امر به معروف و نهی از منکر تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع بانکداری در کشور خاطرنشان کرد: ما به بانکداریمان در کشور پسوند اسلامی داده‌ایم در حالی که بانکداری اسلامی یعنی ربای اسلامی است و وقتی می‌خواهیم تذکری در این مورد بدهیم، می‌گویند نظام بانکی را نقد می‌کند.

عباسی تأکید کرد: ما نقد می‌کنیم برای اینکه بحران به وجود نیاید و اگر گاهی دولتی یا مسئولی را نقد می‌کنیم به خاطر این است که آنها با بحران مواجه نشوند، ولی متأسفانه وقتی ما این کار را می‌کنیم می‌گویند که تخریب دولت یا آن مسئول را می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در رابطه با سازوکار یارانه‌ها در همان ابتدا تذکراتی دادند ولی کسی گوش نکرد و حالا بعد از چهار سال خود آنها در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری فارس داشته‌اند از مردم معذرت‌خواهی کردند ولی آیا حالا می‌شود این جریان را اصلاح کرد؟ ما آن زمان به خاطر اینکه بحران به وجود نیاید تذکر دادیم که متأسفانه کسی گوش نداد.

مسئول اندیشکده یقین با اشاره به ۴ میلیاردی که امریکا قرار بود آزاد کند، گفت: آنها نه تنها این کار را نکردند بلکه ۶ میلیارد تومان از سرمایه بنیاد علوی را مصادره کرده‌اند که این نتیجه لبخندزدن است.

وی خاطرنشان کرد: دولت جدید در ۹ روز گذشته با بحرانی به نام حمید ابوطالبی روبه‌رو شد و نوروز قبل نیز برای دولت بحرانی به نام قطعنامه به وجود آمد و این بحران‌ها به خاطر عدم توجه به تذکراتی که در این رابطه به دولت داده شده بود ایجاد شد.

عباسی تأکید کرد: در بحران‌هایی که برای دولت ایجاد شد، یکی از اتفاقاتی که رخ داد این بود که اعتماد مردم به این دولت کم شد و همچنین این اتفاقات اخیر نشان داد فرمایشات مقام معظم رهبری محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این روند ادامه پیدا کند، دشمنان به دست خودمان آرزوهایشان را محقق کرده‌اند.

مدیر اندیشکده یقین اضافه کرد: امروز امید داخل به خارج در حال ناامید شدن است و این نتیجه بحران‌هایی است که هر ۹ روز یک بار برای دولت پیش آمد.

عباسی در ادامه اظهار داشت: ما باید اخلاق و تقوای بسیجی را در طنزها و نقدها مبنا قرار دهیم و در این رابطه امر به معروف و نهی از منکر توجه کنیم و اگر مجموعه دکتر سلام هم به این مسئله توجه نکند موفق نخواهد شد.

وی در خاتمه اظهار داشت: باید مراقب باشیم طنز ماهیت تمسخر به خود نگیرد.

منبع : خبرگزاری فارس

 
استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی دکتر سلام
 
استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی دکتر سلام
استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی دکتر سلام
استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی دکتر سلام
استاد حسن عباسی در جشن یک سالگی طنز سیاسی دکتر سلام
 
 
 
یا علی

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط m.r.g.m در تاریخ 1393/02/05 و 16:24 دقیقه ارسال شده است

سلام خسته نباشی
داشتم وب گردی میکردم که به وب شما بر خوردم
واقعا وب زیبایی داری شیفته اش شدم مطالبتونو خیلی دوست دارم مطلب ها عالین
ترکیب بندی کلی وبلاگتم که اصلا حرف نداره
از وبلاگت خیلی خوشم اومده افتخار میدی با هم تبادل لینک کنیم ؟؟؟
اگه دوست داشتی با هم تبادل لینک داشته باشیم
وب منو به اسم : مجله اینترنتی رنگا رنگ
www.mg-rangarang.ir و ادرس :
لینک کن بعد بیا تو سایتم از طریق اون بنر بالای سایتم
(روش کلیک کن) بعد لینکتو ثبت کن تنبلیت که نمیاد ؟؟
تبادل لینک کردن با یه سایت بزرگ باعث افزایش رتبه گوگل میشه
بازدیدتو هم زیاد میکنه
عاشق مطالبتم اومدی وبم از طریق نظر بگو میتونم با ذکر لینکت بعضیاشو کپی کنم ؟
من دیگه میرم ولی باز به وبلاگ قشنگت سر میزنم
تبادل لینکو نره همین الان که نظرو خوندی بیا سایتم دیگه
فعلا


کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 517
  • کل نظرات : 62
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 52
  • آی پی دیروز : 76
  • بازدید امروز : 354
  • باردید دیروز : 131
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,499
  • بازدید ماه : 5,150
  • بازدید سال : 35,831
  • بازدید کلی : 283,194